خودرو

آئودی Q3 ، اولین آئودی در ایران

آئودی Q3 2016

به قلم ارشاکو : زمزمه های ورود آئودی به ایران هر لحظه بلند و بلند تر می شد ، تا اینکه ، در همان روزهای آغازین سال ، کولاک خودرو به طور رسمی اعللام کرد که توانسته مجوز واردات یکی از مدل های شاسی بلند این کمپانی معتبر را بدست آورد . آئودی Q3 ، اولین مدل این کمپانی است که در خیابان های ایران خواهد تاخت . انتظار ورود چنین خودروهایی در این بازار پر هرج و مرج ، پس از روند موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ، بیش تر و بیش تر می شد و این خبر ، به تیتر اول بسیاری از خبرگذاری ها در این زمینه مبدل شد . ورود یک آئودی ، با اصالت آلمانی ، به کشور ، در بین  خودروهای بی کیفیت داخلی و مونتاژهای چینی ، قوت قلبی برای طرفداران خودررهای قدرتمند و با کیفیت ، محسوب می شود . با آمدن این مدل ، عرصه ی رقابت بر خودروهایی چون بی ام و X1 تنگ خواهد شد و این رقیب سرسخت ، با تاکید بر اصالت خود ، پیروزی را در میدان رقابت از آن خود خواهد کرد .با نقد و بررسی خودرو همراه ما باشید.

چراغ های ذوزنقه ای باریک و کشیده ، تصویری جدی و مصمم از این مدل خوش خط و خال آئودی بدست می دهند . این جلوه ی گیرا ، حس اعتماد و اطمینان شگرفی را به ما القا می کنند ، و از طرفی ، این آرم جذاب آئودی است ، که بیش از هر چیز دیگری ، از فرسنگ ها دورتر چشم ها را به خود خیره می کند . قدرت نمایی با این آلمانی جذاب در خیابان های شهر ، حس فوق العاده ای است که برای تجربه ی آن می بایست چیزی حدود میلیون بپردازید ؛ البته ، به دوش کشیدن نام این کمپانی ، متعاقبا پرداخت چنین هزینه هایی را نیز می طلبد .

Q3-a
آئودی

بر روی آئودی Q3 پیشرانه‌های مختلفی قابل نصب است ؛ اما ، با توجه به مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد ، این خودرو با یک پیشرانه ۲ لیتری به حجم ۱۹۸۴ سی‌سی وارد بازار می‌شود ، که یک توربوشارژ نیز روی آن نصب شده ، و می‌تواند به کمک آن حداکثر ۲۱۱ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ، و ۳۰۰ نیوتن‌متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند . با این پیشرانه ، این آلمانی خوش استیل ۱۵۶۵ کیلوگرمی ، می‌تواند در ۶٫۹ ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر به سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد . همچنین ، به کمک گیربکس ۷ سرعته S Tronic  نیروی تولید شده به هر چهارچرخ خودرو منتقل می شود . این مدل ،  مصرفی برابرصدی ۱۰٫۲ لیتر در شهر، صدی ۶٫۴ لیتر در خارج از شهر و صدی ۷٫۷ لیتر به صورت ترکیبی ، به نام خود ثبت کرده است و این میزان سوخت را از باک ۶۴ لیتری خود با استاندارد یورو ۶ می‌سوزاند  .

برای صندلی ها ، از روکش های بسیار مرغوب و باکیفیتی بهره برده اند . یک صفحه نمایش با قابلیت تغییر زاویه نیز ، در بالای داشبورد تعبیه شده است . آپشن های زیادی در پایین داشبورد و نزدیک دنده ، قرار گرفته اند که در چیدمان ، از نظم خاصی پیروی می کنند . به هر گوشه ی این خودرو نگاه کنید ، خواهید دید که آرم آئودی بر روی آن حک شده است ؛ از فرمان گرفته تا جای فنجان قهوه ، همگی بر اصالت خود تاکید می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا