مادر و کودک

آغوشی نوزاد، وسیله ای مناسب برای زندگی امروزی

اگر می خواهید به مناطق شلوغ بروید که امکان بردن کالسکه نیست استفاده از آغوشی بهتر از سایر وسایل حمل و نقل است.

یک نکته در مورد آغوشی و کریر: کریر سنگین تر است و تمام وزن کریر با نوزاد برروی دست وارد می شود و بنابراین حمل و نقل آن سخت تر است اما امنیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل پیشنهاد من این است که برای مسافت های کوتاه از کریر استفاده شود. اگر کریر شما از آن هایی است که بر روی کالسکه قرار می گیرد این حسن را دارد که می توانید برای مسافتهای طولانی هم استفاده کنید به شرطی که مکان مورد نظر شما به اصطلاح کالسکه رو باشد. اگر می خواهید به جاهای شلوغ بروید استفاده از کالسکه و کریر مساله ساز است. در این حالت بهترین وسیله برای حمل نوزاد آغوشی است. نکته دوم این است که اگر از نوزاد بپرسید که کریر را ترجیح می دهد یا آغوشی را قطعا آغوشی را انتخاب می کند زیرا هم به مادر یا پدر نزدیکتر است و صدای قلب مادر به او آرامش می دهد و هم اینکه قدرت دید بیشتری نسبت به کریر و یا کالسکه دارد و از اینکه می تواند چیزهای بیشتری ببیند خوشحال می شود و به همین دو دلیل کمتر گریه و بی تابی می کند. برای شما نیز بهتر است زیرا هم قدرت کنترل بیشتری نسبت به نوزاد دارید و نزدیک بودن او به شما هم احساس امنیت بیشتری به شما می دهد و هم نوزاد کمتر گریه می کند و شما هم با راحتی بهتر به کار خود رسیدگی می کنید. شما حتی می توانید از آغوشی در منزل نیز استفاده کنید و در حالیکه کودک را بغل کرده اید به کارهای منزل نیز رسیدگی کنید.

نتیجه تصویری

 

استفاده از آغوشی مزایای زیادی دارد

بچه خوشحال

یکی از چیزهایی که والدین را مضطرب می کند، گریه و داد و بیداد بچه است و طبق تحقیقاتی که متخصصان بچه انجام داده اند، بچه هایی که در طول روز سه ساعت داخل آغوشی هستند، ۴۳% کمتر نسبت به بقیه بچه ها گریه زاری می کنند.

کمک بیشتر

سه ماه نخست زندگی بچه را اغلب به سه ماهه چهارم بارداری می شناسند. حمل یک بچه تازه متولد در نزدیکی قلبتان به او کمک می کند تا با زندگی خارج از رحم آشنا شود و با ریتم ضربان قلب و نفس کشیدن و صدای شما آشنا شود.

غذا دادن در حال حرکت

بچه شما گرسنه است و قصد بیرون رفتن از خانه دارید؟ شیر دادن در حالیکه او را در آغوشی گذاشته اید، بسیار راحت خواهد بود.

سفر با دستان آزاد

قصد سفر هوایی با خانواده را دارید؟ در این صوت حتما به یک کالسکه نیاز خواهد داشت ولی کالسکه را حتما با خودتان به داخل هواپیما ببرید و بچه را داخل آن قرار دهید. داشتن دستان آزاد موقع سفر فوق العاده است.

رسیدگی به زندگی

داشتن یک آغوشی به پدر یا مادر اجازه می دهد تا با آزادی کامل زمانیکه بچه در آغوش اوست، به کارهای شخصی روزانه اش برسد.

حرکت کردن

برای مادر و پدرهایی که دوست دارند بیرون از خانه بروند، آغوشی نوزاد ایده خوبی برای گشت و گذار داخل خیابان هاست. در این صورت می توانید هر جا که می خواهید بروید.

رابطه نزدیک

آغوشی نوزاد راه خوبی برای همسر و پدر و دیگر اعضای خانواده برای نزدیک شدن هر چه بیشتر با بچه است. شما او را به مدت نه ماه داخل شکم خود حمل کردید. حالا به بقیه هم اجازه دهید تا از در آغوش گرفتن او لذت ببرد.

بچه های آرام توجه بیشتری دارند

بچه هایی که در آغوشی قرار می گیرند، معمولا آرام تر هستند. این به آنها کمک می کند تا آنچه در دنیای اطراف خود رخ می دهند را بهتر درک کنند. یک بچه آرام، قادر است بهتر به علایم اجتماعی دقت و روابط سالم تری ایجاد کند.

خرید راحت تر

باید خرید مواد غذایی بکنید؟ اینکه با قراردادن بچه در آغوشی این کار را انجام دهید به مراتب ساده تر از هل دادن چرخ خرید و کالسکه است. کالسکه را در خانه بگذارید و از خرید کردن با بچه لذت ببرید.

بچه در خواب = آرامش

هیچ چیزی بهتر از حس دیدن یک بچه خواب در آغوشتان نیست. فقط جلوی آن را باز کنید و بچه را آرام بدون اینکه حتی از خواب بیدارش کنید روی تخت بگذارید.

 

بسیاری از محققان معتقدند که نگهداری نوزاد در آغوشی، برای مدت زمان کوتاهی در طول شبانه‌روز، می‌تواند فواید زیادی برای پدر و مادر و همچنین نوزاد داشته باشد؛ فوایدی که هم شامل آرامش باورنکردنی در کودک می‌شود و هم آنکه والدین را از راه رفتن و تکان‌دادن مرتب کودک برای آرام و سرگرم کردن او فارغ می‌کند. برخی از این فواید عبارتند از:

۱- گریه کمتر کودک: تحقیقات نشان داده، نوزادانی که حدود ۳ساعت از طول شبانه‌روز را در آغوشی سپری می‌کنند، حدود ۴۰درصد از سایر نوزادان کمتر گریه می‌کنند.

۲- کاهش ناآرامی کودک: بسیاری از تجربیات و تحقیقات نشان داده نوزادانی که در آغوشی هستند، به‌علت نزدیک بودن به والدین یا شخصی که آنها را در آغوشی حمل می‌کند، احساس امنیت روانی بیشتری می‌کنند و این مسئله به‌طور غریزی باعث آرامش آنها می‌شود. همچنین نزدیک بودن به سینه مادر و شنیدن صدای تپش قلب مادر، محیط داخل رحم را برای نوزاد تداعی می‌کند و به او حس آرامش و امنیت باورنکردنی می‌دهد.

۳- فواید بصری آغوشی:  هنگامی که نوزاد در آغوشی به سر می‌برد، می‌تواند دیدنی‌های بیشتری را مشاهده کند، زیرا او همراه پدر یا مادر خود به همه جا سرک می‌کشد و لذت می‌برد. بیشتر نوزادان، از دیدن محیط و افراد یکنواخت خسته شده و گریه سر می‌دهند، لذا آغوشی می‌تواند وسیله‌ای حیاتی برای رفع این مشکل باشد و نوزاد شما می‌تواند درحالی که در آرامش کامل به سر می‌برد، تصاویر متفاوتی از مکان‌های مختلف، را در ذهن خود ثبت کند.
ثبت الگوهای رفتاری مختلف به نوزادتان کمک می‌کند که احساس کسالت نکند و از همین سال‌های اولیه عمر خود با سرک کشیدن به همه جا، الگوهای رفتاری مختلف را به ذهن بسپارد.

۴-  راحت‌تر‌کردن والدین: آغوشی نه تنها وسیله‌ای مناسب و لذت‌بخش برای کودک به‌شمار می‌رود، بلکه به نوعی زندگی والدین را نیز راحت‌تر می‌کند، زیرا به این وسیله می‌توانید فعالیت و حرکت خود را، نسبت به قبل از به دنیا آمدن بچه حفظ کنید و این حس را به شما می‌دهد که دو دست اضافه نیز پیدا کرده‌اید و می‌توانید حتی با کودک خود به مراکز خرید و مهمانی بروید، بدون آنکه خود را موظف به بغل کردن و مرتب تکان دادن بچه برای آرام کردن او کنید و انرژی خود را به جای صرف کردن در راه آرام کردن بچه در راه‌های دیگری مصرف خواهید کرد.
۵-  احساس نزدیکی کودک به خانواده: با استفاده از آغوشی، می‌توانید نزدیکی زیادی بین سایر افراد خانواده و کودک فراهم کنید، زیرا در این حالت کودک همراه شما در همه جا حضور دارد و صداها و چهره‌های افراد خانواده و حرکات و حتی نوازش‌های آنها را مرتب دریافت می‌کند. حضور در کنار افراد مختلف خانواده، به کودک شما می‌آموزد که در حضور افراد غریبه و ناآشنا، به‌دلیل آشنایی به دیدن چهره‌های مختلف در خانه، خیابان و… احساس غریبی و ناآرامی نداشته باشد و ترس از افراد و مکان‌های ناآشنا و مختلف برای او نامفهوم می‌شود‌.

۶- تعادل در گریه کودک: هنگامی که فرزند در آغوش شماست، نزدیکی بسیار زیاد با شخص بغل‌کننده که معمولا مادر است سبب می‌شود که به محض دیدن آثار گریه در کودک، آرام کردن و نوازش کودک آغاز شده و در نتیجه از شدت گرفتن گریه و ناآرامی بیشتر جلوگیری شود و کودک شما می‌آموزد که برای برآورده‌شدن نیازهایش به گریه‌های شدید، پر سروصدا و طولانی نیازی نیست و او می‌تواند تنها با فرستادن نشانه‌های ابتدایی گریه به نیاز خود دست پیدا کند.

البته گاهی اوقات تنها نگهداری کودک در آغوشی، نمی‌تواند باعث آرامش و عدم‌گریه او شود و باید از وسایل جانبی دیگر مانند شیشه و پستانک استفاده کرد. مطمئن باشید این وسایل در کنار آغوشی، لحظات خوب و آرامی برای شما و کودک‌تان به ارمغان می‌آورد و ادغام حرکت و مکیدن، می‌تواند برگ برنده شما به حساب‌ آید و حتی کودکان کسل و بداخلاق را نیز به وجد آورد.

آغوشی یکی از وسایلی است که خیلی از پدر و مادر‌ها ترجیح می‌دهند در سیسمونی نوزادشان داشته باشند. برخی از والدین از آغوشی استفاده‌های زیادی می‌کنند و برای برخی دیگر تنها جنبه تزئینی دارد. این‌که آغوشی چقدر به دردتان می‌خورد به سبک زندگی‌تان بستگی دارد؛ اما باید بدانید که اگر به استفاده از آغوشی عادت کنید زندگی برای‌تان شیرین‌تر می‌شود، چون زمانی‌که کار دارید و باید از دست‌های‌تان استفاده کنید، می‌توانید نوزادتان را در آغوشی بگذارید و آزادانه به کار‌های‌تان برسید بدون این‌که دست‌های‌تان درگیر باشد. از سویی استفاده از آغوشی برای خود نوزادان نیز دلپذیر است، چرا که در همه حال به مادر یا پدر نزدیک هستند و احساس امنیت می‌کنند. اما با وجود این همه تنوع در بازار شاید انتخاب مدل مناسب برای‌تان سخت باشد،

آغوشی 2 کاره چیکو مدل مارسوپیو Chicco Marsupio Go Go Baby Carrier

 قبل از خرید آغوشی

نواع آغوشی نوزاد که اکثرا پدر و مادرها برای کودکان خود خریداری می کنند و از آنها استفاده بسیار زیادی می کنند در بازار وجود دارد.با خرید آغوشی نوزاد می توانید به راحتی کارهای روزانه خود را در داخل و خارج از منزل انجام دهید و کودکتان همیشه نزدیک به خودتان باشد.آغوشی برای کوک نیز لذت بخش است چرا که در همه حال به مادر یا پدر نزدیک هستند و احساس امنیت می‌کنند.

راحتی و قابل انعطاف بودن آغوشی نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. آغوشی که انتخاب می‌کنید باید هم برای شما و هم برای نوزادتان راحت باشد و استفاده طولانی مدت از آن شما یا نوزادتان را کلافه و خسته نکند. همچنین آغوشی باید طوری طراحی شده باشد که گذاشتن و بیرون آوردن کودک در آن با کمترین تلاش و به راحتی صورت بگیرد، چرا که والدین ممکن است هنگام استفاده از آغوشی دست تنها باشند، پس راحتی استفاده از آن نیز باید قبل از خرید مورد توجه قرار بگیرد.

راحت باز و بسته شدن قفل‌ها هم مهم است، شما باید بتوانید به تنهایی و با یک دست قفل‌ها را باز و بسته کنید، چون باید با یک دست کودک را بگیرید تا با باز شدن آغوشی، کودک در بغل شما قرار بگیرد. آغوشی‌هایی که بند کمر دارند مناسب‌ترین آغوشی‌ها برای والدین هستند چون با پخش شدن وزن در پشت بدن کمترین فشار را به گردن و مهره‌های کمر وارد می‌کنند. بندهای آغوشی باید به قدر کافی پهن باشند چون باعث می‌شوند فشار روی گردن و شانه‌های شما کمتر احساس شود.

آغوشی‌هایی را انتخاب کنید که قفل‌ها و بست‌های پلاستیکی دارند، اما از جنس پلاستیک مرغوب، چون اگر قفل‌ها آهنی باشند ممکن است در فصل تابستان یا زمستان بیش از حد گرم یا سرد شوند و این هم برای کودک آزاردهنده است و هم برای کسی که از آغوشی برای حمل نوزاد استفاده می‌کند.

بیرون یا خانه؟

اول از همه فکر کنید بیشتر از همه کجا قصد استفاده از آغوشی را دارید، زمانی‌که در خانه هستید و کلی کار عقب افتاده دارید و نوزادتان هم بی‌قراری می‌کند یا برای پیاده‌روی و خرید در خیابان و مکان‌هایی که امکان حمل کالسکه وجود ندارد. با توجه به کاربرد آغوشی و تکرر استفاده و با توجه به قیمت‌های مختلف آن آغوشی را انتخاب کنید که برای استفاده شما مناسب‌تر است. مسلما اگر استفاده بیشتری دارید بهتر است با صرف هزینه بیشتر، آغوشی بهتری بگیرید که طول عمر بیشتری هم داشته باشد.

پدر یا مادر؟

در وهله بعدی فکر کنید چه کسی قرار است بیشتر از آغوشی استفاده کند، مادر یا پدر؟ اگر فکر می‌کنید هر دو از آغوشی استفاده خواهید کرد بهتر است آغوشی را انتخاب کنید که بند‌ها و بست‌های آن قابل تنظیم باشد و برای جثه هر دوی‌تان مناسب باشد تا هم خودتان و هم نوزادتان احساس آرامش و آسایش کند.

مدل‌های مختلف

آغوشی‌های موجود در بازار یک حالته، ۲ حالته و ۳ حالته هستند. با توجه به استفاده‌تان ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

آغوشی‌های یک حالته آن‌هایی هستند که برای بچه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند و تنها یک حالت دارند و آن هم رو به بیرون است، یعنی نوزاد رو به بیرون قرار می‌گیرد، معمولا از ۶ ماهگی به بعد که گردن نوزاد سفت شده استفاده دارند.

آغوشی‌های ۲ حالته از بدو تولد قابل استفاده هستند، یک حالت برای اوایل نوزادی و زمانی‌که نوزاد هنوز گردن نگرفته کاربرد دارد. در این حالت نوزاد رو به شما قرار می‌گیرد و تکه‌ای از آغوشی برای تحمل وزن گردن او در پشت سرش قرار می‌گیرد. با بزرگ‌تر شدن نوزاد، شما می‌توانید از حالت دوم استفاده کنید و با تا کردن تکه جلویی نوزاد را رو به بیرون ببندید و برای زمانی مناسب است که نوزاد تحمل و کنترل وزن گردن را یاد گرفته است.

آغوشی‌های ۳ حالته علاوه بر ۲ حالت بالا به صورت خوابیده هم در می‌آیند که برای شیردهی مناسب است، اما بهتر است این حالت را امتحان کنید تا از راحتی آن برای شیردهی اطمینان پیدا کنید، چون معمولا این حالت سوم تنها یک بعد تبلیغاتی داشته و زیاد قابل استفاده نیست.

در ‌‌نهایت با توجه به سبک زندگی‌تان و مقدار استفاده‌ای که از آغوشی دارید و با در نظر گرفتن تمام موارد امنیتی و راحتی، آغوشی را از میان مدل‌های گوناگون استفاده کنید که برای شما مناسب‌تر است و به جثه‌تان کمترین فشار را وارد می‌کند.

راحتی و امنیت

راحتی و قابل انعطاف بودن آغوشی نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. آغوشی که انتخاب می‌کنید باید هم برای شما و هم برای نوزادتان راحت باشد و استفاده طولانی مدت از آن شما یا نوزادتان را کلافه و خسته نکند. همچنین آغوشی باید طوری طراحی شده باشد که گذاشتن و بیرون آوردن کودک در آن با کمترین تلاش و به راحتی صورت بگیرد، چرا که والدین ممکن است هنگام استفاده از آغوشی دست تنها باشند، پس راحتی استفاده از آن نیز باید قبل از خرید مورد توجه قرار بگیرد.

راحت باز و بسته شدن قفل‌ها هم مهم است، شما باید بتوانید به تنهایی و با یک دست قفل‌ها را باز و بسته کنید، چون باید با یک دست کودک را بگیرید تا با باز شدن آغوشی، کودک در بغل شما قرار بگیرد. آغوشی‌هایی که بند کمر دارند مناسب‌ترین آغوشی‌ها برای والدین هستند چون با پخش شدن وزن در پشت بدن کمترین فشار را به گردن و مهره‌های کمر وارد می‌کنند. بندهای آغوشی باید به قدر کافی پهن باشند چون باعث می‌شوند فشار روی گردن و شانه‌های شما کمتر احساس شود.

سوراخ‌هایی که برای جای پای نوزاد در نظر گرفته شده چک کنید. این سوراخ‌ها باید به قدر کافی راحت و گشاد باشند تا پای کودک را اذیت نکنند. اگر قصد دارید آغوشی را از سنین کوچکی استفاده کنید، مراقب باشید تا آغوشی که می‌خرید تکه اضافی برای نگه داشتن گردن نوزاد را داشته باشد.

آغوشی‌هایی را انتخاب کنید که قفل‌ها و بست‌های پلاستیکی دارند، اما از جنس پلاستیک مرغوب، چون اگر قفل‌ها آهنی باشند ممکن است در فصل تابستان یا زمستان بیش از حد گرم یا سرد شوند و این هم برای کودک آزاردهنده است و هم برای کسی که از آغوشی برای حمل نوزاد استفاده می‌کند.

پیش از خرید، آغوشی‌های مختلف را امتحان کنید تا از راحتی آن مطمئن شوید. حتی یک عروسک را مانند نوزاد در دست بگیرید و آغوشی را باز و بسته کنید تا هم وزن آن‌ها را مقایسه کنید و هم راحتی باز و بسته کردن‌شان را.

نحوه استفاده صحیح از آغوشی:

برای نوزادانی هنوز گردن نمی گیرند (کمتر از ۳ ماه) حتما آغوشی شما می بایست این قابلیت را داشته باشد که نوزاد در آن بتواند به حالت خوابیده قرار گیرد. این کار فشار را از روی گردن و کمر نوزاد برمی دارد.

می دانیم که نوزادی که هنوز به اصطلاح عامه کمرش سفت نشده است نباید بنشیند . آغوشی نیز یک حالتی همانند نشستن به نوزاد می دهد و این امر برای نوزادی که هنوز در ماه های اولیه است مناسب نمی باشد و در طولانی مدت به کمر نوزاد آسیب میرساند. برای نوزادانی که گردن خود را نمی گیرند باید آغوشی قابلیت این را داشته باشد که از گردن نوزاد محافظت کند.

در مورد نوزادانی که کمر آنها هنوز سفت نشده است، هنگامی که نوزاد در آغوشی به صورت نشسته رو به مادر قرار دارد  حتما  یک دست خود را در پشت او قرار دهید و لبه آغوشی را که محافظ گردن است بالا بکشید. در صورتیکه نوزاد پشت به مادر است، مادر باید یک دست خود را در سینه نوزاد قرار دهد. از این روش زمانی استفاده کنید که نوزاد قدرت گردن گرفتن داشته باشد و در این حالت لبه آغوشی را که مخصوص گردن نوزاد است پایین بکشید تا نوزاد شما بتواند از منظره رو به روی خود لذت ببرد.

زمان استفاده از آغوشی برای نوزاد معمولا از سه ماهگی به بعد می باشد ولی اگر می خواهید که از آغوشی زودتر برای نوزاد خود استفاده کنید می بایست این قابلیت را داشته باشد که نوزاد در آن بتواند به حالت خوابیده قرار گیرد. این کار فشار را از روی گردن و کمر نوزاد برمی دارد. در مورد نوزادانی که کمر آنها هنوز سفت نشده است، هنگامی که نوزاد در آغوشی به صورت نشسته رو به مادر قرار دارد  حتما  یک دست خود را در پشت او قرار دهید و لبه آغوشی را که محافظ گردن است بالا بکشید. در صورتیکه نوزاد پشت به مادر است، مادر باید یک دست خود را در سینه نوزاد قرار دهد. از این روش زمانی استفاده کنید که نوزاد قدرت گردن گرفتن داشته باشد و در این حالت لبه آغوشی را که مخصوص گردن نوزاد است پایین بکشید تا نوزاد شما بتواند از منظره رو به روی خود لذت ببرد.

یک نوع آغوشی جالب هم وجود دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید . به ویدئوی زیر دقت کنید :

 

 

 باورهای نادرست در مورد آغوشی نوزاد

امروزه حمل نوزاد در آغوشی روز به روز متداول تر می شود. ولی با این وجود هنوز باورهای نادرست بسیاری وجود دارد که برخی از والدین را از گام نهادن در این ماجراجویی دل سرد می کند !

نوزاد لوس می شود

بسیاری از والدین تصور می کنند که در آغوش گرفتن دائم نوزاد باعث لوس شدن او شده و سبب می شود که با بزرگ تر شدن نوزاد ، کنار آمدن با او مشکل تر شود. این باور نادرست و کاملا بر خلاف واقعیت است ! در مصاحبه ای در شبکه تلویزیونی ” تی وی ای ” مشخص شد که والدین کانادایی تماس فیزیکی بسیار کمی با فرزندان خود دارند ، ولی با این حال استفاده از آغوشی باعث رفع نیازهای اولیه این نوزادان شده است. زیرا استفاده از آغوشی باعث پاسخ دهی سریع تر به نیازهای کودک شده و حضور اطمینان بخش مادر مانع گریه کردن و اشک ریختن نوزاد در اثر احساس نا امنی می شود.

نوزاد مستقل نمی شود

بعضی افراد به اشتباه بر این باورند که در آغوش گرفتن نوزاد سبب ایجاد وابستگی و عدم استقلال در او می شود. ولی بر عکس ثابت شده است که در آغوش گرفتن نوزاد احساس امنیت و رابطه عاطفی قوی تری در او ایجاد می کند و در نتیجه کودک با بزرگ شدن و ورود به دنیای بزرگ ترها احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهد کرد !

او هیچ دوستی نخواهد داشت

کاملا بر عکس ، کودک به دلیل برآورده شدن نیازهای اولیه اش از اعتماد به نفس بالاتر و توانایی استقلال بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه به راحتی قادر به توسعه روابط سالم با همسالان خود خواهد بود.

استفاده از آغوشی خطرناک است

مجله خبری لحظه نما:برخی بر این باورند که آغوشی نه تنها برای کودک راحتی به همراه ندارد ، بلکه خطرناک نیز هست. در صورتی که با انتخاب یک شال یا یک آغوشی مناسب می توانید نوزاد را در موقعیتی راحت و ارگونومیک با خود حمل کنید. به این ترتیب نه تنها هیچ خطری نوزادتان را تهدید نخواهد کرد ، بلکه بر عکس او کاملا نزدیک شما بوده و دائم تحت نظرتان خواهد بود.

آغوشی باعث کمر درد می شود

برخی از والدین اغلب ادعا می کنند که به دلیل ضعف عضلات کمر نمی توانند نوزاد خود را بغل کنند و یا حمل نوزاد در آغوشی باعث تشدید کمر درد آن ها می شود. در صورتی که صحیح بستن شال یا آغوشی باعث می شود که وزن کودک به طور مساوی تقسیم شده و به هیچ وجه احساس کمر درد نکنید.

هیچ کاری نمی توانید بکنید

بر عکس به دلیل استفاده از آغوشی جای کودکتان امن و دست هایتان کاملا آزاد است. بنابراین می توانید به تمام کارها و امور روزمره خود پرداخته و به گردش بروید ، ظرف یا لباس هایتان را بشویید و حتی به خرید بروید.

او هیچ وقت راه رفتن را یاد نمی گیرد

استفاده از آغوشی به معنای آن نیست که نوزاد را از صبح تا شب در آغوش بگیرید. نوزادی که در آغوشی حملمی شود درست مثل نوزادی که در تخت خود به خواب رفته و یا در کالسکه اش به گردش می رود ، زمان های بیداری دارد که می تواند آن را در جای دیگری غیر از آغوشی سپری کند !

آغوشی فقط برای مادرهاست

اشتباه می کنید. روز به روز پدرهای بیشتری را می بینیم که همراه با نوزادی بر پشت خود در مرکز شهر یا طبیعت به گردش می روند. و چرا که نه ؟ پدرها هم نیاز دارند رابطه عاطفی بین خود و فرزندشان را توسعه دهند !

آغوشی فقط برای نوزادان شیر خواره است

از آن جایی که مزایای فراوان استفاده از آغوشی در رشد نوزاد به اثبات رسیده است ، هیچ دلیلی ندارد که استفاده از آن فقط به دوران شیرخوارگی محدود شود. بنابراین می توانید تا زمانی که دوست دارید و قادر به تحمل وزن او هستید کودک را در آغوشی حمل کنید. او خودش به شما می فهماند که کی آماده ترک آغوشی است.

ظاهر فرد را بد می کند

برخی والدین می گویند ظاهری که آغوشی به آن ها می دهد را اصلا نمی پسندند. در صورتی که به شما اطمینان می دهیم که آغوشی انواع بسیار مختلی دارد شال هایی که می توان آن ها را به روش های مختلفی گره زد و به ویژه آغوشی هایی در رنگ های خنثی یا کاملا رنگی می توانند کاملا با ظاهر شما هم خوانی داشته باشند !

حرف آخر

نوزاد شما به تماس جسمی نیاز دارد: با این روش نوزادتان بو و نفس کشیدن‌تان را می‌شناسد و از نزدیکی با شما لذت می‌برد.

آغوشی مادرکر وسیله‌ای است برای نگه‌داشتن نوزادتان روی سینه برهنه‌تان (اگر پدر هستید) و میان سینه‌های‌تان (اگر مادر هستید) است. شما حتی می‌توانید به وسیله یک پتو که به پشت نوزاد و خودتان می‌بندید یک آغوشی درست کنید. روی نوزاد باید به روی شما باشد. این تماس پوست به پوست، هم به شما و هم به نوزادتان سود می‌رساند.

ممکن است کمی در مورد این نوع از مراقبت نگران باشید. اگر کودک شما بسیار کوچک یا بیمار است، ممکن است بترسید که ناخواسته به او صدمه برسانید. اما این‌طور نمی‌شود. با این روش نگهداری نوزاد بو، لمس و ریتم صحبت و نفس کشیدن‌تان را می‌شناسد و از احساس نزدیکی با شما لذت می‌برد. یک نوزاد تازه به دنیا آمده به این تماس نیاز دارد.

نتیجه تصویری

آغوشی می‌تواند از این راه‌ها به نوزادتان کمک کند:

  • حفظ گرمای بدن نوزاد؛
  • تنظیم ریتم ضربان قلب و تنفس او؛
  • افزایش وزن او؛
  • صرف زمان بیشتر در خواب عمیق (برای او مفید است)؛
  • آرامش بیشتر و گریه کمتر نوزادتان (در نتیجه نوزاد انرژی خود را صرف گریه کردن نمی‌کند و برایش بهتر است)؛
  • شانس بالا‌تر برای شیردهی مادر (آغوشی می‌تواند با اثر عاطفی خود تولید شیر سینه‌های مادر را بهبود ببخشد).

بله درست متوجه شده‌اید، آغوشی از نظر عاطفی به مادر نیز سود می‌رساند. این شیوه به عنوان روشی که سلامت و رفاه نوزادتان را تأمین می‌کند، حس اعتماد به نفس مادر را نیز افزایش می‌دهد. مادر حسی را به فرزند خود می‌دهد که فقط خود او می‌تواند آن را به نوزاد بدهد و نه هیچ کس دیگر. فقط و فقط مادر.با نگه‌داشتن پوست به پوست نوزاد، شما با او احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کنید. آغوشی از جنبه‌های مختلفی التیام دهنده است. آغوشی امن و مفید است و راهی است گرانبها برای نزدیکی به نوزاد و کمک به حفظ سلامت او.

آغوشی چیکو مدل سافت اند دریم Chicco Soft and Dream Baby Carrier

یکی دیگر از مسایلی که ممکن است پیش بیاید و برای والدین سوال باشد، این است که از کجا و چگونه یک آغوشی مناسب تهیه کنیم. تهیه آغوشی نیز همانند دیگر لوازم کودک از اهمیت خاصی برخوردار است و باید کاملا مطمئن و قابل اطمینان و ایمن باشد. جنس خوب آغوشی و سبک بودن، قیمت واقعی و نوع استفاده از آغوشی موضوعات مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. والدین می توانند برای تهیه و خرید آغوشی از فروشگاه های معبر خرید کنند و در کنار انتخابی مطمئن، اطلاعات مفیدی نیز کسب نمایند. در ادامه چند آغوشی به عنوان نمونه که جزء محصولات خوب و قابل اطمینانی هستند را معرفی می کنیم. 

آغوشی چیکو مدل سافت اند دریم Chicco Soft and Dream Baby Carrier

آغوشی ۳ کاره چیکو مدل سافت اند دریم Chicco Soft and Dream Baby Carrier

آغوشی ۲ کاره چیکو مدل مارسوپیو Chicco Marsupio Go Go Baby Carrier

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/آغوشی-نوزاد،-وسیله-ای-مناسب-برای-زندگی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا