گوناگون

علل و درمان تیرگی پوست سرزانو و آرنج چیست؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : سیاهی در آرنج و زانو و یا مچ باعث می شود که خانم ها نتوانند لباس های بدون آستین و یا دامن کوتاه به تن کنند .
با سایش و فشار در آرنج و زانو یا مچ پا پوست ضخیم و مرده تشکیل می شود و باعث می شود که پوست این قسمتها سیاه شود.
تیرگی پوست سرزانو و آرنج در افراد با پوستهای تیره بیشتر دیده می شود .این تیرگی ممکن است روی مفاصل کوچکتر مثل انگشتان وقوزک پا هم دیده شود .میزان ملانین پوست رنگ پوست شما را تعیین می کند .
علل تیرگی پوست زانوها و آرنج ها
زیاد که روی زمین بنشینید، قوزک پای تان سیاه تر از قبل خواهد شد و وقتی چند ساعت دست تان را روی میز یا زمین تکیه دهید، آرنج تان هم همین وضع را پیدا خواهد کرد. اما علاوه بر اینها، عوامل دیگری هم وجود دارد که می تواند در تیرگی پوست قسمت هایی از بدن موثر باشد. تیرگی پوست در نواحی آرنجها، زانوها و قوزک پا می تواند به علل مختلفی اتفاق بیفتد و یکی از این دلایل که برای تمام افراد هم یکسان است، ضخیم تر بودن پوست در این نواحی است.
نکته دیگری که معمولا در مورد زانو و آرنج مطرح می شود و خیلی ها با آن روبه رو هستند، ساییدگی پوست این قسمت های بدن است. به گفته دکتر داوودی، پوست این نواحی در معرض تماس مداوم با لباس قرار دارد و علاوه بر این، کار و فعالیت برخی از افراد هم طوری است که این نواحی با زمین یا سطوح سخت در تماس خواهد بود. در نتیجه چنین وضعی باعث می شود پوست بدن و بویژه طبقه شاخی پوست در این قسمت ها ضخیم تر شود

 

رنگ پوست هم مهم است

رنگ پوست افراد در کنار همه مشخصاتی که اشاره شد ، نقش موثری را ایفا می کند . پوست قسمت هایی از بدن افرادی که داریا پوست سبزه و تیره تری می باشند ، تیرهتر به نظر می رسد ، . به همین دلیل هم به طور معمول، تیرگی های دور چشم یا اطراف دهان یا تیرگی پوست روی مفاصلی که گفته شد و حتی تیرگی پشت بند انگشتان در این افراد بیشتر نمایان می شود.

به طور خلاصه می توان گفت کسانی که از نظر رنگ بندی، پوست شان در گروه پوست های تیره قرار می گیرد، بیشتر با این تیرگی ها روبه رو خواهند بود.

 
علت های تیره شدن پوست زانو وآرنج

تیرگی پوست سرزانو و آرنج در آقایان هم وجود دارد

 

 

توصیه های ومراقبت های لازم :

 
– به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دچار سندرم آدیسون که علائمی مشابه می دهد نیستند .

– از یک کرم مرطوب کننده بعد از سایش بعد از حمام استفاده کنید .شبها قبل خواب نیز این نواحی را مرطوب کننده بزنید .کرمهای مانند aven akerat هستند .

– پیلینگ های شیمیائی : البته در پوستهای تیره پیلینگ شیمیائی باید با احتیاط وزیر نظر پزشک با تجربه انجام شود کمک موثری به کاهش تیرگی می کند .

 

– AHAو اسید سالیسیلیک : این ترکیبات در کرمهای چرب اگر ساخته شوند کمک خوبی به روشن تر شدن پوست می کند .

درمان های خانگی 

شامل آب لیمو ترش وعسل ،همچنین آلوئه ورا است که می تواند تا حدودی کمک کننده باشد .داروهای خانگی موثر در لایه برداری و سفید کردن آرنج و زانو وجود دارد. این لایه بردارهای طبیعی عبارتند از جوش شیرین,شکر و روغن زیتون,سرکه و ماست
– یکی از علت های تیره شدن پوست خشکی آن است. همیشه به یاد داشته باشید که آرنج خود را مرطوب نگه دارید.

 

به یاد داشته باشید که قبل از بیرون رفتن از منزل ، از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید .

 

– لیرزها : از میان انواع لیزرها ،لیزر کیوسویچ N-dyag تنها لیزری است که بدون هیچ گونه عوارضی می تواند در کاهش تیرگی پوست زانو وآرنج موثر باشد .

 

-در پایان در نظر داشت که تیرگی پوست آرنج وزانو را نمی توان بطور کامل از بین برد چون پوست این نواحی بطور طبیعی کمی تیره تر از سایز نواحی بدن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا