خودرو

RX پرفروش ترین لکسوس

مدل RX است که جزو انواع خودروهای لوکس با اندازه متوسط به شمار می رود و قبل از اینکه دنیا جنون تقاضای خودروی شاسی بلند خود را پشت سر بگذارد, فروش بسیار بالایی داشته و اکنون از مرز ۲٫۱ میلیون در دنیا گذشته است. با ارشاکو همراه باشید…

متفاوت اما شبیه لکسوس:

مدل RX بیشترین تمرکزش را بر طراحی محتاطانه قسمت های کناری بدنه اش گذاشته است.  اما برای ۲۰۱۶ این خودرو را از قالب رسمی قبلی خود خارج و به صورتی مدرن و خاص طراحی کرده اند با بزرگترین پنجره مشبک دوکی که تا کنون دیده شده که با ظاهری خشن بعنوان یک خودرو لوکس شاسی بلند معرفی می شود.

ولی مهمتر از آن این نکته است که RX 2016 شبیه یک لکسوس مدرن است. به عنوان یک خودروساز لوکس, داشتن هویت ساختاری که در میان تمام اتومبیلها یکسان است, اهمیت زیادی دارد. برای مثال همه می دانند که BMW  چه شکلی است, رانندگی در یک مسیر طولانی با AUDI آسان است و Mercedes هم دارای ظاهر خاص خود را دارد.

مثل همیشه، ماموریت اصلی RX  راحتی فوق العاده سرنشین هاست. با اضافه شدن ۴٫۷ اینچ به طول سرتاسر اتومبیل، بعضی از اندازه های جدید اتومبیل میتواند به خوبی در فضای داخل احساس شود. سرنشینان صندلی عقب در مقایسه با مدل سال قبل میتوانند با اضافه شدن بیش از یک اینچ فضا در محدوده ی جای پا, لذت بیشتری ببرند؛ در حال حاضر فضایی معادل ۳۸ اینچ برای سرگرمی  سرنشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده است. در عقب و به عنوان یک گزینه ی اختیاری، صفحه نمایش ویدیویی ۱۱٫۶ اینچی میتواند در پشت صندلی جلویی قرار گیرد.

lexus-b
لکسو س

 

برای آسانتر بار زدن و تخلیه کردن اقلام و وسایل داخل فضای صندوق عقب،دریچه ی تعبیه شده که با چند ثانیه نگه داشتن دست در مقابل آرم لکسوس میتواند باز شود. اگر ۱۸٫۴ فوت مکعب فضای ذخیره سازی کافی نباشد، یک گزینه دیگر هم وجود دارد که میتوان صندلی های عقب را به صورت الکترونیکی پایین آورد تا فضای بیشتری را فراهم کند.

 شگفتی های تکنولوژی لکسوس تا گزینه ای مثل مونروف پانورامیک و قابلیت مجهز شدن به صفحه نمایش بزرگ ۱۲٫۳ اینچی پیشرفت کرده است . مجهز شدن لکسوس به کنترل پد جوی استیک بجای پد لمسی که در  سایر مدلهای جدید لکسوس پیدا میشود, در نهایت تغییر چندان امیدوار کننده ای نبوده است. اگرچه کنترل جوی استیک بهترین راه برای کنترل سیستم سرگرمی نیست، ولی حداقل از پد لمسی بهتر است.

راحتی صندلی جلو در مدل جدید RX بسیار خوب است زیرا فضای بالا سری وسیعی حتی برای سرنشینان بلند قامت دارد.  بعد از چندین ساعت رانندگی، بالشتک های صندلی شرایط مناسبی را در جاهای مناسب بدن برای اجتناب از هر نوع گرفتگی عضلات یا خستگی بی مورد فراهم میکنند. دسته های صندلی نرم روی هر دو در و دریچه ی کنسول  مرکزی هم باعث راحتی بیشتر میشود.

گرچه با وجود بهترین تلاش تولید کنندگان، RX هنوز فاقد تمام شاخص های یک رانندگی جذاب است، ولی همین مورد دلیل فروش خوب آن نیز می باشد! در حالی که برخی از تولید کنندگان خودروهای لوکس سعی میکنند که بین شاسی بلندهای خودشان و SUVها از مدلهای پر فروش از طریق افزایش قدرت و توانایی کنترل خودرو, تفاوت قائل شوند، لکسوس همیشه تمرکز  خود را بر راحتی سرنشینان و تناسب کابین میگذارد. RX  برای رانندگی راحت است و امکانات فرمان نرم، موتور  بی صدا و نرم و گیربکس متناسب, اساسا یک رانندگی شیرین و لذت بخش را فراهم می کند و بهترین گزینه ممکن برای آنهایی است که بیشتر بدنبال آرامش هستند، چرا که دارای کابین راحتی است که مانع از ترس سرنشینان در  مسیرهای نامناسب می شود.

اگر کارایی بیشتر و ظاهر زرق و برق دار مد نظر باشد، مدل f sport وجود دارد که اکنون میتواند در هر دو نوع ۳۵۰ و۴۵۰h هیبریدی عرضه شود.   F sport ظاهری  متفاوت نسبت به قسمت جلو و عقب RX 2016  داشته، و به آن چرخهای ۲۰ اینچی منحصر به فرد و صدا گیر ژنراتور و غیره اضافه شده است, تا آنجا که کارایی آن حقیقتا ارتقا پیدا کرده است.

RX 2016 یک شاسی بلند دوستار خانواده است و یکی از مهمترین کارهای آن تضمین سلامت خانواده می باشد. برای بدست آوردن این هدف، لکسوس تکنولوژی امنیتی قابل ملاحظه ای را داخل آنچه به عنوان LEXUS SAFETY+ نامیده می شود, گنجانده است. مواردی مثل سیستم ماقبل برخورد در تصادف ، هشدار برای حرکت در مسیرهای باریک, کمک نگه دارنده در مسیرهای باریک، کروز کنترل انطباق پذیر، نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیکی از عقب، همه و همه به جهت افزایش امنیت سرنشینان در نظر گرفته شده است.  حتی یک هشدار نوسانی به منظور تشخیص هنگامی که خودرو شروع به سرگردان شدن  نسبت به مسیرش میکند نیز تعبیه شده است.

قیمت آن هنوز در دست بررسی است، ولی انتظار میرود که در رده بندی رقابتی باقی بماند. با توجه به قیمت کلی لکسوس, شروع آن از حداقل ۴۵هزار دلار خواهد بود.

با یک ظاهر خشن تر،  تکنولوژی داخلی و مشخصات مکانیکی بهتر، لکسوس RX 2016 به قدر کافی به روز رسانی شده است ضمن اینکه از قاعده کلی موفق اش منحرف نشده است. مهمتر  اینکه به نظر برای ادامه دادن سلطه لکسوس در بین خودروها, برای فروش آماده می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا