خودرو

F12 ممکن است آخرین فراری هیبریدی باشد

ارشاکو: سال‌های قبل یک فراری F12 براینتای عجیب دیده بودیم که در ایتالیا در حال تست شدن بود. در ابتدا گمان می‌شد که آن خودرو یک F12 به روز شده است، ولی حالا به نظر می‌رسد آن خودرو نمونه اولیه یک F12 سرسخت‌تر است که قرار است در کنار مدل فعلی به فروش برسد، درست همانگونه که فراری ۴۵۸ اسپشیال در کنار ۴۵۸ ایتالیا به فروش می‌رسد.
ماه گذشته گزارش رسید که این F12 پسوند GTO خواهد داشت. حالا اولین تصویر از این خودروی بی‌نظیر به دست ما رسیده است و نشان می‌دهد که این خودرو  درحقیقت برازنده نام GTO است.

با نگاه دقیق‌تر به اینخودرو  مشخص شد که این خودرو همانی است که پیش‌تر در ایتالیا دیده شده بود. در قسمت گلگیرهای عقب ۳ منفذ دیده می‌شوند که ما را یاد طراحی ۲۲۸ GTO می‌اندازد. از دیگر شباهت‌ها به ۲۲۸ GTO می‌توان به قسمت‌های مشکی رنگ عقب و همچنین اطراف سراگزوزها اشاره کرد. درباره قسمت مشکی رنگ ۲۲۸ GTO باید گفت که در دهه ۱۹۸۰ میلادی این خودرو مجهز به یک نوار محافظ مشکی روی سپر عقب بود.

به نظر می‌رسد در این F12 جدیدی کهمی‌بینید قدرت کمی از F12 برلینتا (۷۳۰ اسب بخار) بیشتر باشد، ولی شاید وزن شاسی این خودرو به نسبت برلینتا بسیار سبکتر باشد. ما فکر می‌کنیم قدرت این فراری جدید ۷۶۰ اسب بخار و وزن آن نیز ۴۴۰ پوند کمتر از برلینتا باشد. این اعداد و ارقام به ما می‌گویند که F12 هنوز می‌تواند سریع‌ترین فراری معمولی باشد؛ با رسیدن ۴۸۸ GTB ممکن بود این عنوان از چنگ F12 بیرون بیاید. هم اکنون بعد از پورشه ۹۱۸ اسپایدر، لامبورگینی آونتادور LP 750-4 سوپر ولوس سریع‌ترین خودرو در این کلاس است.
جدا از قدرت و وزن به نظر می‌رسد F12 جدید مجهز به یک پکیج آیرودینامیک نیز باشد. با این تفاسیر این خودرو قادر خواهد بود تا در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.
در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در ماه آینده و یا در نمایشگاه جنوا در مارس آینده منتظر دیدن این فراری باشید. ممکن است این آخرین خودروی ۱۲ سیلندر فراری با تکنولوژی هیبریدی باشد، درست همانگونه که ۴۵۸ اسپشیال آخرین ۸ سیلندر بدون توربوشارژر این خودروساز ایتالیایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا