آرایشی و زیبایی

۵ باور غلط درباره زیبایی

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید کا باورهایی را به عنوان رازهای زیبایی از مادر و یا مادربزرگ خود یاد گرفته باشید . اما بهتر است درباره باورهای غلط زیبایی هم بدانید تا دیگر اصرار به تکرار ان ها نورزید تا زیبایی خود را بیش از پیش تحت تاثیر این باورهای غلط قرار ندهید . به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید …

وازلین از چین و چروک جلوگیری نمی کند 

مرطوب کننده‌ها به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کنند. اما هیچ منبع موثقی وجود ندارد که تایید کرده باشد که وازلین می تواند از چین و چروک پوست جلوگیری کند .

 

زیبایی
زیبایی

تیغ زدن موها را ضخیم تر نمی کند 

تیغ زدن باعث ضخیم تر شدن موها نمی شود . این یک باور عمومی است که در بین مردم شکل گرفته است . شاید به این دلیل این باور شکل گرفته باشد که ، موهای کوتاهتر ممکن است ضخیم به نظر برسند زیرا ساقه‌ی مو اغلب ضخیم‌تر از انتهای نازک آن است.
 کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری نمی‌کند
احتمالا شنیده‌اید که استفاده از کره‌ی کاکائو روی شکم در طول دوران بارداری، از استرچ مارک جلوگیری می‌کند. متاسفانه این نکته زیبایی متداول نیز یک افسانه است. بررسی سال ۲۰۱۵ که در مجله درماتولوژی بریتانیا منتشر شد، گزارش می‌دهد که کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری نکرده یا شدت آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.

 

زیبایی
زیبایی

خمیر دندان ها جوش ها را از بین نمی برند 

شاید شما هم جزو عده ای هستید که باور دارند خمیر دندان ها جوش ها را از بین می برند . اما اشتباه است . هیچ خمیر دندانی چنین خاصیتی ندارد . قرار دادن خمیر دندان روی جوش ها ممکن است پوست‌تان را خشک کند، باعث می‌شود که صورت‌تان تحریک شده و حتی قرمز‌تر شود .روی آکنه، خمیر دندان نگذارید. به جای آن، داروهایی که مخصوص از بین بردن جوش‌ها طراحی شده‌اند را امتحان کنید، مانند داروهایی که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پر اکساید هستند.

 

۵. ویتامین‌های پریناتال باعث رشد سریع‌ترموهای شما نمی‌شوند
بسیاری از زنان در طول دوران بارداری، رشد سریع موها و افزایش ضخامت مو را تجربه می‌کنند. با این‌حال، این‌ها به خاطر تغییرات هورمونی است، نه ویتامین‌های دوران بارداری. در حالیکه این درست است که کمبود برخی مواد مغذی خاص می‌تواند منجر به از دست دادن موها شده و مکمل‌های مولتی ویتامین به جلوگیری از کمبود مواد مغذی کمک می‌کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا