خودرو

خودروی جدید کیا CEE’D 3

مدت زمان زیادی است که منتظر این ماشین بودیم اما اندازه ی کوچکتر موتور آن قطعا به انتظار آن میارزید.در این بررسی همراه ارشاکو باشید…

موتور توربوی جدید سه سیلندر آن کارایی ماشین را افزایش می دهد.مدت زمان زیادی است که منتظر این ماشین بودیم اما اندازه ی کوچکتر موتور آن قطعا به انتظار آن میارزید. عملکرد آن مناسب تر و هزینه های جاری آن نیز کمتر شده اند.کیا همچنین کیفیت رانندگی با این خودرو را افزایش داده است.

همانند کیفیت،کیا ظاهر ماشین را با چند تغییر جزیی در داخل و خارج Cee’d, را به دسته ماشین های هاچ بک برگردانده است.

با فروش بیش از یک میلیون از این خودرو از زمان نمایش آن در سال ۲۰۰۶،کیا Cee’d توانسته برای شرکتش موفقیت بدست بیارد،البته در مقایسه با هاچ بک های مدرن،که ظریفتر و آسیب پذیرتر هستند،در خطر قدیمی شدن قرار داشت.اما دیگر نه،این برند کره ای با یک موتور توربوی سه سیلندر بنزینی و مجهز به گیربکس پیشرفته تر هفت سرعته و گلاج دوگانه همانند ظاهرش پیشرفت های ماهرانه ای داشته است.

محدوده ی وسیعی از موتور ها که حالا همه تولید گازهای گلخانه ای سازگار می کنند در دسترس است.موتور های قدیمی ۱٫۴ و ۱٫۶ همچنان موجود می باشند،همین طور موتور turbodiesel و انتخاب  CRDi diesels 1.6 لیتری ممکن می باشد.

نیروی ۳۰۰ Nm از گشتاور های این موتور نشان دهنده ی آن است که انتقال دهنده ی DCT  برای خودرو مناسب است.اما متاسفانه تغییر دنده ها به راحتی که ما امید داشتیم نیستند و با توفقی بین گرفنن کلاج و عوض کردن دنده همراه است،که در صورتی که بخواهید دو بار متوالی دنده عوض کنید این وضعیت بدتر خواهد شد.گیربکس DSG فولکس واگن هنوز هم در نوع خودش بی نظیر است.اما هفت سرعته بودن کیا باعث می شود موتور همیشه در دمای لازم باشد تا با آرامش بیشتری حرکت کند.

کیا تغییرات مکانیکی را به موتور و گیربکس محدود نکرده بلکه به گفته ی شرکت  کیا،فرمان بهینه سازی و یک سیستم گشتاور جدید به معنای Cee’d چالاک تر است.

car_photo_527818
خودروی جدید کیا CEE’D 3

موتور جدید بسته به نوع انتخاب شما در هنگام خرید ۹۹bhp یا ۱۱۸bhp اسب بخار نیرو تولید می کند،اما هر دو عملکرد مناسبی دارند و سوخت مناسبی مصرف می کنند.ما مدل ۱۱۸bhp را امتحان کردیم که صفر تا صد ان ۱۱٫۱ ثانیه است.این گشتاور اضافی است که به موتور اجازه ی بهتر سوختن سوخت را می دهد.هردو با یک لیتر ۱۷۱Nm نیرو تولید می کنند.

با توجه به اینکه یک موتور توربو است،صدای آن فوق العاده کم است،اما هنوز نشانه هایی از سه سیلندر بودن ماشین از زیر کاپوتش شنیده می شود.

بدون شک عملکرد آن بهبود پیدا کرده است.اما سود واقعی از کوچکتر کردن این موتور در مقایسه با موتور های قبلی مصرف سوخت بهتر و کمتر آن است.پس هزینه های آن کمتر و قیمت خرید آن هم فقط کمی گران تر است.با اینکه قیمت ها هنوز اعلام نشده اند،اما انتظار می رود که موتور ۱٫۰ ecoTurboاز حدود £۱۸,۰۰۰شروع شود که فقط £۲۰۰ از موتور ۱٫۴ بیش تر است

در رانندگی هر روزه دیدن تفاوت ها سختتر است اما از اگر از دید تازه ای به آن نگاه کنید فواید و بهبود های آن در رانندگی بیشتر مشخص خواهند شد.این خودرو در آزمایش ما در سرعت ثابت احساس راحتی و بر روی آسفالت بد انعطاف خوبی داشته است.

کیا امکانات جدیدی را در کابین خودش از جمله اطلاعات سرعت های مجاز،شناسایی نقاط کور و هشدار ترافیکی عقب ماشین اضافه کرده لست.

انتظار می رود که Ceed نشان ایمنی پنج ستاره ی یورو NCAP را حفظ کند،هرچند که هنوز فاقد ویژگی های پیشرفته ای مانند ترمز مستقل است،برخلاف دیگر خودرو های برتر این سطح.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا