آرایشی و زیبایی

چگونه پوست خود را جوان نگه داریم ؟

همه انسان ها دوست دارند که همیشه پوستی سالم و شاداب و جوان داشته باشند و چه بسا در همین راه هزینه های گزافی نیز بپردازند . اما پوست بسیار حساسا است و چه بسا همین کارهای ما بیشتر به آن آسیب بزند . دوست داریم امروز چند نکته مفید برای جوان نگه داشتن پوست تان را به شما آموزش دهیم . در ادامه با ما باشید ..

 

کرم ضد آفتاب استفاده کنید 

هیچ چیزی مثل پرتوهای فرابنفش و آسیب‌های ناشی از آفتاب باعث پیری پوست نمی‌شود. برای آنکه در سنین بالاتر پوستی زیبا و درخشان داشته باشید، هر روز از کرم‌های ضد‌آفتاب با درجه SPF 40 استفاده کنید. قدرت بازدارندگی لوازم آرایشی چندان بالا نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از آرایش به‌طور مجزا از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید

 

پوست جوان
پوست جوان

سرم پوست استفاده کنید 

اگر در میان لوازم آرایشی و مراقبت از پوست خود سرم ندارید، چیز بزرگی را از‌دست داده‌اید. عناصر فعال موجود در سرم جذب پوست شده و باعث زیبایی و درخشندگی پوست می‌شوند. از سرمی استفاده کنید که نیازهای پوست‌تان را برطرف کند. برخی سرم‌ها برای آبرسانی و برخی نیز برای رفع لکه‌های پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

ویتامین سی استفاده کنید 

 

ماسک صورت ،نقش بسزایی در تامین اکسیژن و بازیابی رطوبت پوست ایفا می‌کند . گرچه برای رفع تمام مشکلات پوستی مناسب نیست . هر یک یا دو ماه یک‌بار فیشال بگیرید و روی صورت‌تان ماسک بگذارید. برای مراقبت از پوست حتما به یک سالن آرایش نیاز ندارید، بلکه می‌توانید از روش‌های خانگی نیز کمک بگیرید.

 

پوست جوان
پوست جوان

قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید 

استفاده از مرطوب‌‌کننده قبل از خوابیدن باعث رفع خشکی پوست شده و از شدت تاثیر سموم محیطی می‌کاهد.

 

ماهی بخورید 

خوردن ماهی سالمون را به شما پیشنهاد می دهیم . سالمون دارای مقادیر زیادی امگا‌۳ است که به آبرسانی از درون و بیرون پوست کمک کرده و از التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می‌شود جلوگیری می‌کند. غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و نوشیدنی‌هایی نظیر بلوبری، سبزیجات سبز‌رنگ، چای سبز و قهوه به کاهش رادیکال‌هایی که ساختار پوستی را بر‌هم می‌زنند، کمک کرده و با پیری زودرس پوست مبارزه می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا