آرایشی و زیبایی

چگونه می توانیم از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم ؟

پیری زودرس پوست می تواند باعث ناراحتی همه ما شود . شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به هنگام ایستادن در روبه روی آینه ، به این فکر می کنید که پوست تان نسبت به سن و سالتان پیر تر به نظر می رسد . اگر این طور است ،  باید بگوییم که بهتر است تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنید ، نگاهی به عادات زندگی خود بیاندازید و عادات اشتباه خود را از زندگیتان حذف کنید . این عادت‌های نادرست،از خوردوخوراک گرفته تا خواب و استفاده از محصولات آرایشی‌‌بهداشتی، بسیار متنوع و متغیر هستند. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد . با ما همراه شوید …

 

کم نوشیدن آب 

کمبود آب بدن باعث خشکی پوست و در نتیجه پیری پوست می شود . هرروز صبح خود را با یک لیوان آب ولرم شروع کنید که این کار هم برای دستگاه گوارش و هم برای پوست تان مفید می باشد . در طول روز نیز سعی کنید هر دو ساعت یک بار ، یک لیوان آب بنوشید .

 

بد خوابیدن 

بد خوابیدن می تواند یکی از علل چروک پوست صورتتان باشد . کسانی که عادت دارند به شکم و یا پهلو بخوابند و صورت خود را به بالشت فشار دهند ، باعث می شوند تا پوستشان دچار چین و چروک گردد . بهتر است که به هنگام خوابیدن به پشت بخوابید تا از این مشکل جلوگیری کنید .

 

آرایش زیاد 

استفاده بیش از اندازه و مستمر از محصولات آرایشی، مخصوصا انواع چرب و بر پایه روغن، می‌تواند با مسدود کردن روزنه‌های پوستی، شانس جوش زدن، باقی ماندن جای جوش و ایجاد چین و چروک روی پوست را دوچندان کند. از طرف دیگر، مواد شیمیایی و الکل موجود در بسیاری از لوازم آرایشی، باعث از بین رفتن چربی طبیعی سطح پوست هم می‌شوند و به مرور زمان، میزان چین و چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهند.

آرایش کردن را به مهمانی و مراسم‌های خاص محدود کنید. از لوازم آرایش، مخصوصا کرم‌های بدون چربی (Oi- Free) استفاده کنید. در طول روز، تنها از کرم‌های ضدآفتاب برای پوشاندن پوست خود کمک بگیرید و اگر آرایش کردید، بلافاصله پس از رسیدن به منزل پوست خود را با آب ولرم و صابون‌های ملایم بشویید.

 

پیری پوست
پیری پوست

 

پرکاری و استرس زیاد 

استرس مزمن ناشی از کارهای روزمره، می‌تواند باعث ترشح سطح بالایی از رادیکال‌های آزاد در بدن بشود و این رادیکال‌های آزاد با تخریب سلول‌های سالم، زمینه ابتلا به پیری و چروکیدگی زودرس پوست را فراهم کنند

همیشه یک دفترچه یادداشت برای برنامه‌ریزی انجام دادن کارهای روزانه خود داشته باشید. اگر کارهای خود را بانظم و به موقع انجام دهید، قطعا استرس کمتری سراغتان می‌آید و از شر رادیکال‌های آزاد و عوارض ناشی از آنها هم درامان می‌مانید.

 

شیرینیجات بسیار 

بهتر است به جای استفاده از انواع کیک، کلوچه، شیرینی، بستنی، شکلات یا حتی آبمیوه‌های صنعتی سرشار از شکر به‌عنوان میان‌وعده صبح یا عصر از انواع میوه‌ها و آبمیوه‌های طبیعی در میان‌وعده‌ها استفاده کنید. این محصولات دارای بالاترین حجم از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن، پوستتان را هم شاداب و زیبا کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا