آرایشی و زیبایی

چگونه در خانه موهایمان را حرفه ای رنگ کنیم ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : در خانه نیز می توان موها را به صورت حرفه ای رنگ کرد ، حتی اگر موهای سفید رنگی نیز در بین موها شما وجود داشته باشد .

درجه بندی‌ها را بشناسید

رنگ ها از ۱ تا ۱۰ درجه بندی شده اند . رنگ در جه ۱ مو را تیره و رنگ شماره ۱۰ رنگ موهایتان را روشن تر می سازد .  به‌طور کلی درجات رنگ مو را می‌توان به این صورت نشان داد: ۱ – سیاه، ۲ – قهوه‌ای خیلی تیره، ۳ – قهوه‌ای تیره، ۴ – قهوه‌ای، ۵ – قهوه‌ای متوسط، ۶ – قهوه‌ای روشن، ۷ – بلوند تیره، ۸ – بلوند متوسط،  ۹ – بلوند روشن، ۱۰ – بلوند پلاتینی روشن. البته ۱۱و ۱۲ هم در بعضی کاتالوگ‌ها وجود دارد که این رنگ‌ها در ترکیب با این رنگ‌های اصلی برای روشن کنندگی فوق‌ا‌لعاده زیاد کاربرد دارد. شماره‌های بعد از ممیز نشانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگ‌های فرعی هستند. مثلا ۱/۲ و ۱/۱ و ۱/۳

 

خنثی کننده‌های رنگ موی خود را بشناسید
اگر شما چرخه رنگ را بشناسید، رنگ کردن برایتان آسان‌تر خواهد شد. ممکن است به‌نظرتان عجیب برسد که موهای شما ترکیبی از ۳ رنگ است؛ قرمز،  زرد و آبی. اینها رنگ‌های اصلی هستند. رنگ‌های ثانویه،  نارنجی، سبز و بنفش هستند که از ترکیب رنگ‌های اصلی به‌دست آمده‌اند.
یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو، تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب می‌کنید و روی موهای‌تان می‌گذارید، امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به‌دست نیاید. اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد؛ یعنی اگر موی شما نارنجی باشد رنگ سبز باعث می‌شود که موی شما قهوه‌ای شود یا اگر موی شما یک تون (tone) زرد دارد، رنگ بنفش آن رنگ را از بین خواهد برد. پس باید خنثی کننده‌های رنگ موی خود را بشناسید.

 

به شماره اکسیدان توجه کنید

از اکسیدان که به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود ، که با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.
اکسیدان Vol 10 رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌کند، اکسیدان Vol 20 قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالاتری دارد و اکسیدان Vol 30 قدرت روشن‌کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی‌ که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.
آمونیاک ماده‌ای است که معمولا در رنگ موهای دائمی استفاده می‌شود و مانند تمام قلیاها تمایل به جداکردن کوتیکول دارد و به همین دلیل به رنگ اجازه می‌دهد تا به داخل مو نفوذ کند. اگر آمونیاک به‌کار رفته بیش‌ از‌ حد تند باشد، پیوندهای سولفور مو بیش از اندازه جدا شده و در نتیجه مو سفت می‌شود و قطر و وزنش را از دست می‌دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا