آرایشی و زیبایی

نکات قابل توجه به هنگام حنا کردن موها

از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و فقط آن را با یک رنگ می پوشاند. پس می توان از حنا به عنوان ماده ای بی خطر برای رنگ کردن موهایمان استفاده کنیم . با ما همراه باشید …

به هنگام حنا گذاشتن  اگر موهایتان مشکی باشد، وقتی زیر نور به آنها نگاه کنید، فقط درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. اما اگر موهایتان بلوند و یا خاکستری باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و اگر موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آنها ایجاد می شود.

طرز درست کردن حنا : 

یک مایع اسیدی و پودر حنا. می توانید از آب لیمو (یا سایر آب میوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت ۱۲ ساعت در یک محل گرم بماند. سپس حنا را در یک بطری پلاستیکی (یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) قرار دهید.

 

rahafun.com-hanakari-1-4
حنای دست

نکات و هشدارهای قابل توجه : 

  1. اگر از رنگ های شیمیایی استفاده می کنید موهایتان را با حنا رنگ نکنید. باید قبل از استفاده از حنا حداقل ۶ ماه از رنگ های شیمیایی استفاده نکنید. ترکیب حنا با نمک فلزی بیش از رنگ های شیمیایی می تواند باعث آسیب رساندن به موهایتان شود.
  2. هنگام استفاده از حنا حتما دستکش بپوشید چون رنگ نارنجی آن ممکن است هفته ها بر روی پوست شما باقی بماند.
  3. معمولاً حنا را روی هرچیزی بریزد لکه اش باقی می ماند. اگر روی لباس و یا پرده ی حمام تان ریخت فوراً آن را بشویید. لکه ی آن روی فلز، پلاستیک و سرامیک باقی نمی ماند. بنابراین بهتر است موقع استفاده از حنا لباس های قدیمی تان را بپوشید و از وسایل قدیمی تان استفاده کنید.
  4. حتما قبل از استفاده از حنا تست کنید ببینید مناسب شما هست یا خیر !!
  5. گاهی اوقات ممکن است که حنا کمی آبکی شود. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری صمغ زانتان به ۲ فنجان از مخلوط حنا اضافه کنید تا کمی سفت شود.
  6. اگر می خواهید رنگ موهایتان  کمی تیره تر شود، باید چند بار حنا بزنید تا چند لایه رنگ شود. برای اینکه رنگ موهایتان را حفظ کنید، آنها را ماهی ۱ الی ۲ بار رنگ کنید. همچنین می توانید به جای رنگ کردن کل موهایتان، فقط ریشه های آنها را رنگ کنید.

 

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/نکات-قابل-توجه-حنا-زدن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا