معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

نت های گل در عطر

برای استخراج نتهای گل، می توان به گل مریمف اسطوخودوس، اسمانتوس، پایا، یلانگ یلانگ و گل همیشه بهار اشاره همانطور که در پستهای قبل در خصوص انواع نت­های لیمویی و میوه­ای در عطر صحبت کردیم، اینبار می­خواهیم درباره نت­های گل که گلهای­سفید هم یکی از زیر مجموع­های این دسته از نتها است صحبت کنیم.

نت­های گلی:

این دسته عطرها با نت گل، مستقیم از شکوفه­های خوشبو که تفاوت جزیی با هم دارند تولید می­شوند. این نتها شامل نتهای موزی، گل رَز ، گل مریم  به همراه نت­های زردآلو، مگنولیا و بوی کاراملی اسطوخودوس می­شوند. نتهای گل حتی برای حشرات هم اغوا کننده و فریبنده هستند، چه برسد به انسانها!

بسیاری از این نتها از طبیعت به دست میایند، مثلا نتهای رز و نسترن که بوی منحصر به فردی دارند با روش­های متفاوتی استخراج می­شوند. مثلا استخراج از طریق تبخیر، یا استفاده از نوع مخصوصی از حلال­ها و ….

از دیگر منابع طبیعی کرد.

بوی برخی از گل­ها را نمی توان به راحتی استخراج کرد چون یا بوی اصلی خود را منتشر نمی­کنند و یا انتشار بو در آنها به ضصورت لحظه ای است برای همین برای اسخراج بوی این گلها از روش­های آزمایشگاهی خاصی استفده می­شود. استخراج عطر از گلهایی مثل نیلوفر آبی، بنفشه بسیار گران است، و از طرفی میزان انتشار بو در این گل­ها خیلی محدود و کم است.

استخراج عطر از گلهایی مثل فریزیا، زنبق وحشی، درخت گل ابریشم، گل آفتابگردان،  بنفشه( بیشتر اوقات)، نسترن ، نرگس و گل سنبل به روش سنتز مولکولی، انجام می­گیرد.

اغلب از نت گل در ترکیبات عطرهای زنانه و رمانتیک استفاده می­شود و باعث القای حس زیبایی و طراوت در بوی عطر می­شود. استفاده از نت گل در کرم­های آرایشی و کلا محصولات ارایشی باعث می­شود که از سنگینی که این مواد روی پوست، می­کاهد.

 

نت های عطر
نت های عطر

گل­ها نقش مهمی در خانواده عطرهای با نت گل ایجاد می­کنند. این نت­ها در اکثر ادکلن­ها، و عطرهای شرقی، حتی در برخی از ادکلن­های مردانه استفاده می­شوند. نقش این نت­ها در عطرهای شرقی القای حس ناز و نیاز و لطافت موجود در مشرق زمین است.

گلهای سفید:

یک زیر گروه از نت­های گ، نت­های تولید شده از گلهای سفید است. این دسته از گلها پپایه و اساس ترکیبات عطرهایی است که از گلهای سفید به وجود ­می­آیند. منظور از گلهای سفید همان شکوفه­های پرتقال، بهار نارنج، یاسمن و کل مریم است. اگرچه رنگ یاس امین الدوله زرد رنگ استف اما بوی این گل بویی نیست که معمولا از گلهای زرد رنگ مثل گل ابریشم منتشر می­شود و بیشتر متمایل به بوی گل­های سفید است.

برعکس یاس امین الدوله، زنبق سفید رنگ است اما در دسته گل­های سبز رنگ قرار می­گیرد. چون فاقد برخی از خصوصیات بوی گلهای سفید است واز طرفی بر اساس دسته بندی فردی به نام ادموند رودنیسکا ،بیشتر متمایل به خصوصیات گلهای سبز است. استفاده از گلهایی مثل گل نرگس و سنبل، در عطرها القا کننده حس شکوه و بزرگی است و به همین دلیل یک شناسه برای عطرهای زنانه به حساب ­می­آیند.

و این داستان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا