آرایشی و زیبایی

موهایتان را متناسب با فرم صورتتان کوتاه کنید

پس تصمص گرفته اید که موهایتان را کوتاه کنید؟! ان هم با سبک و مدل جدید. از کجا فهمیدم؟! از اینکه این مطلب را می­خوانید یا شاید هم می­خواهید بدانید چه مدل مویی با فرم صورتتان هم­خوانی دارد. باید بگویم روی مطلب درستی کلیک کرده اید. در این مطلب انواع مختلف موها متناسب با فرم صورتتان را به شما معرفی می­کنیم. مثلا مدل (پیکسی، باب، شَگ، پامپادُر و اِدجی). اینها همان مدل موهایی هستند در بیشتر میهمانی ها می بینید و نمی توانید تصمیم بگیرید کدام یکی را اینبار انتخاب کنید. .

امسال پرطرفدارترین مدل کوتاهی مو، همان مدل اِدجی بود. البته شاید در سالهای گذشته هم این مدل کوتاهی را می­دیدید اما امسال واقعا باب شده بود. اما مدلهای دیگری هم به چشم می­خورند که عبارتند از:

  • مدل پیکسی که در آن چتری­ها بلند هستند و کناره­های سر کوتاه
  • مدل شَگس که نوعی نا مرتبی خاصی دارد درست مثل اینکه تازه از خواب بیدار شده اید و موهایتان آشفته شده اما در عین حال زیبا هستند.
  • مدل پامپادروز که در ان کناره­های سر با تیغ کوتاه کوتاه می­شوند و روی سر موها بلند هستند.
  • مدل موی باب هم که پشت کوتاه ، کناره سر بلند و چتری­ها هم کج می­باشد.
  • باب بلند هم که هم روی موهای وج دار پیاده می­شود و هم روی موهای صاف
کوتاه کرد مو
کوتاه کرد مو

اما چرا فرم صورت در کوتاهی مو موثر است؟

بسته به اینکه فرم صورتتان گرد، کشیده، بیضی، مربعی و یا به اصطلاح به شکل قلب باشد، همیشه مدلهای مویی هستند که روی فرم صورتتان قشنگتر و زیباتر از فرم های دیگر صورت می نشینند و متناسب تر هستند. البته کارشناسان به این نتیجه رسیدند که هر مدل مویی را می توان روی هر فرم صورتی پیاده کرد فقط به شرطی که به درست کوتاه شوند. مثلا، مدل موی “پیکسی” مناسب صورتهای گرد نیست اما اگر مثلا چتری­هایتان را طوری کوتاه کنید که  هرچه به سمت کنار سر می­رود بلندتر بشود، در اینصورت صورتتان کشیده نشان داده می­شود و در اینصورت، این مدل مو روی صورتهای گرد، فوق­العاده به نظر می­رسد.

به نظرم بهتر است قبل از اینکه موهایتان را کوتاه کنید، حتما متوجه شوید که فرم صورتتان گرد، کشیده و … می­باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیدف بافت و حالت موهایتان است.

در واقع بافت مو هم نقش بسیار اساسی در زیبا به نظر رسیدن مدل مو، بازی می­کند. پرپشتی مو و بافت مو است که به شما میگوید چه نوع مدل مویی را باید انتخاب کنید، چه از نظر میزان بلندی و چه از نظر مدل.

اگر موهایتان فردار و موج دار است مسلما، مدل های خیلی کوتاه برای آنها مناسب نیست. و دقیقا همین مورد در خصوص موهای خیلی صاف هم صادق است.

با توجه به تمام نکات گفته شده، مورد دیگری که باید مد نظر داشته باشید، شخصیت خودتان است.

وقتی که موهایتان را کوتاه می­کنید، حتما و حتما به شخصیتتان هم توجه کنید. مثلا همیشه به این فکر کنید که اکز کسی را با این مدل مویی که انتخاب کرده اید ببینیدف اولین چیزی که در مورد شخصیت آن فرد به ذهنتان خطور میکند چیست!؟ مثلا اگر ببینید یک خانم یا دختر، موهایش را مدل پسراه کوتاه کرده است، چه فکری در مورد او میکنید؟ ممکن است در نگاه اول نوعی داوری در ذهنتان نسبت به آن فرد داشته باشید، ببینید آیا از آنچه در ذهنتان نسبت به او خطور کرده خوشتان می­آید یا نه! مثلا به نظر من دختری با مدل موی “اِدجی” بشسیار جذاب و زیبا است. یا مثلا خانمی با مدل موی “باب” کمی عجیب غریب و تاسف برانگیز است.

به این نکته حتما توجه کنید که موی کوتاه بیشتر نظر دیگران را به سمت ما جلب میکند تا موی بلند. پس حتما مدل مویی را انتخاب کنید که شخصیتتان را بر اساس آنچه میخواهید، نشان دهد. نه آنچه نمی­خواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا