آرایشی و زیبایی

به چه روش هایی می توانیم موهایمان را در خانه فر کنیم ؟

به قلم ارشاکو : فر کردن موها طرفداران بسیاری در میان بانوان دارد ، که به روش های مختلفی در آرایشگاه ها صورت می گیرد ، اما امروز قصد داریم شما همراهان همیشگی ارشاکو را با چندین تکنولوژی فر کردن مو در خانه آشنا کنیم . با ارشاکو همراه باشید …

۱ – بیگودی الکتریکی : 

استفاده از بیگودی برای فر کردن مو از قدیمی ترین روش ها برای فر کردن مو محسوب می شود . روش استفاده از بیگودی بدین صورت می باشد که بایستی  ابتدا موها را خشک کرده و سپس از بیگودی‌های الکتریکی استفاده کنید، این بیگودی‌‌ها لوله‌های پلاستیکی محکم در اندازه‌های مختلف هستند. برخی از این بیگودی‌های الکتریکی با بخار آب کار می‌کنند؛ به این صورت که آب درون محفظه پلاستیکی بخار می‌شود. این بخار کمی رطوبت به مو اضافه می‌کند که به حالت دادن مو کمک خواهد کرد.

 

بیگودی الکتریکی
بیگودی الکتریکی

۲ – سشوار : 

فر کردن موهای کم پشت به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر داشتن موهای زیبا ، موهایان پرپشت تر نیز به نظر آیند . برای فر کردن موها با سشوار بهتر است که چنین عمل کنید که بالای گوش سمت راست تا گوش چپ، شانه را به صورت نیم‌دایره حرکت دهید و موها را به دو دسته بالا و پایین تقسیم کنید و در بالای سر ببندید. با این تقسیم‌بندی راحت‌تر می‌توانید کار کنید.

موس یا ژل را کف دست خود قرار دهید و لابه‌لای موها پخش کنید. سشوار را اول روی حرارت زیاد بگذارید تا گرم شود، بعد حرارت را کم کنید. سرتان را کاملا به سمت پایین خم کرده؛ موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی تمام نقاط سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این کار را تکرار کنید. می‌توان برای تثبیت کردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده کرد.

 

۳ – اتو مو : 

حتما نیازی نیست که از بیگودی یا سشوار که بیشتر شناخته شده اند برای فر کردن موها استفاده کنید بلکه می توانید با اتوی مو نیز به فر کردن موهای خود بپردازید . نحوه فر کردن با اتوی مو بدین صورت می باشد که  موهای‌تان را دور اتو بپیچید؛ طوری که نوک موها در دستانتان قرار بگیرد. اگر مراقب نباشید موها حالت بدی پیدا می‌کند. ما همیشه فر کردن مو با اتو را با فر دادن ربان مثال می‌زنیم. طوری که اتوی مو را ۴۵ درجه بچرخانید و به سمت پایین بکشید.

هرچه آن را به سمت پایین‌تر می‌برید، مچ خود را همچنان در آن حالت نگه دارید به‌طوری‌که وقتی به انتهای مو می‌رسید، اتو حالت برعکس می‌شود. بعد از اتمام کار با انگشتان‌تان فرها را کمی از هم باز کرده و در صورت نیاز، سرم ضدوزمو بزنید.

 

اتو مو
اتو مو

 

۴ – بابیلیس : 

این روز ها بابیلیس یکی از متداولترین وسیله ها برای فر کردن مو محسوب می شود . شما با استفاده از بابیلیس بایستی این چنین عمل کنید که  برای این کار پیچیدن مو را از قسمت عقب سر شروع کنید. باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد طوری دور بابیلیس بپیچید که تا بالای بدنه ادامه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا