آرایشی و زیبایی

بهتر است صبح دوش بگیریم یا شب؟!

ارشاکو : برخی از افراد سحرخیز ، ترجیح می دهند بعد از ورزش صبحگاهیشان دوش گرفته و خود رو برای یک روز کاری آماده کنند ، اما برخی از افراد نیز هستند که ترجیح می دهند شبانگاه بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری و خستگی روزانه دوشی شبانگاهی داشته باشند تا خوابی ارام و بدون دغدغه ای را تجربه کنند . اما واقعا کدام یک بهتر است ؟ کدام یک مفید تر است ؟ اگر شما هم مشتاق به دانستن جواب این سوالات هستید با ارشاکو در ادامه مطلب همراه باشید …

جواب به سوالات مطرح شده بالا کاملا به شرایط و خود فرد بستگی دارد ، اما چگونه ؟!

در این مواقع بهتر است شبانگاه دوش بگیرید :

  1. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از کار روزانه تان ایروبیک ، بدنسازی یا حتی یک ورزش خیلی ساده همانند پیاده روی می پردازید ، توصیه می کنیم که شب هنگام دوش بگیرد . چرا ؟ چون همه بعد از ورزش و تعرق ملزم به رسیدگی به بهداشت و نظافت خود هستند و دلیل مهم تر این که این کار باعث ترشح آندورفین که یک آرامشبخش طبیعی برای بدن شما محسوب می شود خواهد شد .
  2. اگر شرایط یا محیط کاریتان به گونه ای هست که با اشیای کثیف یا روغنی یا کلا هر چیزی که باعث کثیفی دست و روی شما می شود سرو کار دارید بهتر است که شبانگاه دوش بگیرید ، چون با این کار علاوه بر احترام به دیگر اعضای خانوادتان خدمت بزرگی نیز به پوست خود می کنید ، چون بی توجهی به این مواد نشسته بر روی پوست به مرور زمان می تواند باعث آسیب های جدی ای به پوست تان شود.
  3. اگر از مشکل بی خوابی رنج می برید باز هم توصیه می کنیم که دوش شبانگاهی داشته باشید . طبق نظر محققان دوش شبانگاهی با آرامشی که به بدن می بخشد می تواند مسبب خوابی مناسب برای هر فرد باشد .
  4. و اما در نهایت اگر پوستتان خشک است حتما و حتما بایستی شب دوش بگیرید ! شمایی که پوستتان خشک است با گرفتن دوش شبانگاهی می توانید به پوست خود این بازه زمانی شب تا صبح را بدهید تا به احیای خود پرداخته که سبب خواهد شد خیلی بهتر کرم ها و نرم کننده هایی را که قرار است استفاده کنید جذب پوستتان شود و حالتی مصنوعی به خود نگیرد.

 

۹۸۲۱shower_resize
بهتر است صبح دوش بگیریم یا شب؟!

 

در این مواقع بهتر است دوش صبحگاهی داشته باشید :

  1. ارگ عادت به ورزش صبحگاهی دارید ، توصیه ارشاکو به شما این خواهد بود که صبح ها را برای دوش گرفتن خود انتخاب کنید . بهداشت فردی و احترام به حقوق دیگران این مهم را سبب می شود.
  2. اگر تنبل تشریف دارید بهتر است صبح ها یک دوش با آب تقریبا سرد را تجربه کنید ، چون این کار باعث خواهد شد تا رخوت و کسالتی که بعد از یک خواب تا لنگ ظهر را بر بدن خود تحمیل کرده اید از بین برود و بقیه روز شاداب و سرزنده باشید .
  3. در نهایت دوش صبحگاهی برای افرادی توصیه می شود که دارای پوست چربی می باشند ، چونمازاد سموم تولید شده در طول شب از بدنشان  زدوده شده و منافذ پوستیشان  باز می شوند.

آیا به جواب سوال هایتان رسیدید ؟ حال می دانید که دوش صبحگاهی برایتان مفید است یا شبانگاهی ؟ شما نیز اگر توصیه و نکته ای در این باره دارید که بیانش می تواند کمکی برای بهبود این مطلب و اطلاعات دوستان مراجعه کننده بعد از شما شود ، می توانید در قسمت نظرات ارشاکو آن را با ما و دوستانتان سهیم شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا