آرایشی و زیبایی

سوراخ کردن گوش نوزادان غیرقانونی می شود

ارشاکو : هزاران نفر از مردم در تلاشند تا سوراخ کردن گوش نوزادان را غیر قانونی کنند. هیچ چیز در این دنیا بامزه تر و شیرین تر از دختربچه ای که تیشرت صورتی  با پیرهن خال خالی و جوراب توری پوشیده نیست. ولی بعضی مادرها دوست دارند که یک جفت گوشواره ی درخشان هم به گوش نوزادشان باشد تا دختر بچه اشان زیباتر و بامزه تر به نظر بیاید. اما نزدیک به ۳۵۰۰۰ نفر در انگلستان، یک بیانیه ی آنلاین رو به امضا رسانده اند و از دولت درخواست کردند تا سوراخ کردن گوش نوزادان و کودکان رو ممنوع اعلام کند. سوزان اینگرام که خود یک مادر است آغازگر جریان این طومار بود و از وزیر درخواست دارد تا سن حداقل برای سوراخ کردن گوش کودکان تعیین کنند. او در این طومار در مورد پیامدهای منفی این روش معمول می گوید: ( این نوعی کودک آزاری است. درد شدید و ترسی که نوزاد فقط به خاطر راضی شدن والدینش تحمل میکند خیلی ظالمانه است. وقتی کتک زدن بچه ها غیر قانونی است چرا سوراخ کردن گوش آنها نباید غیرقانونی باشد؟

چه شما با این خانم موافق باشید و چه مخالف این طومار موج عظیمی را با خود همراه کرده است. یکی از خانم ها در تایید این بیانیه می گوید: ( سیلی زدن کودک آزار کودکان محسوب می شود پس چرا رد کردن میله های فلزی از گوش بچه آزار نیست؟)

گر چه این بیانیه برای رسیدن به مجلس و تصویب شرایط سنی پشتیبانان زیادی دارد اما برخی هم به سادگی مخالفت می کنند. شخصی در سایت بیانیه گفته است: من فکر می کنم خیلی از والدین دوست ندارند گوش نوزادشان را سوراخ کنند و به این دلیل از کمپین حمایت می کنند و می توانند  این کار را نکنند اما برای من هدف از سوراخ کردن گوش دخترانم زیبایی نبود بلکه یک سنت خانوادگی و فرهنگی بود. شخص دیگری می گوید: هیچ پدر و مادری برای آزار دخترشان این کار را نمی کنند. آنها فقط می خواهند دخترشان زیباتر به نظر برسد. در ضمن این عمل درد زیادی ندارد و خیلی سریع ترمیم می شود.

نطر شما در مورد این بحث چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا