گوناگون

۱۵ دقیقه ابتدایی روز خود را چگونه آغاز کنیم؟

در این مطلب از ارشاکو  ۱۰ کاری که افراد موفق در ۱۵ دقیقه‌ی ابتدایی روز کاری خود برای بهره‌وری بیشتر  انجام می‌دهند، ارائه شده است ، با ارشاکو همراه باشید…

حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع ساعت کاری وارد محل کار خود می‌شوند.
افراد موفق اهمیت زود رسیدن به محل کار را می‌دانند. آن‌ها به جای عجله کردن و نگرانی برای سر وقت رسیدن، منزل خود را زود ترک می‌کنند و با آرامش به محل کار خود می‌روند.

آن‌ها از ابتدا با یک آهنگ آرام روز کاری خود را شروع می‌کنند و برای آماده شدن برای کار ۱۵ دقیقه اضافی به خود می‌دهند.

 

به خاطر شغل و چالش های پیش رو سپاس‌گزار هستند.
افراد موفق هر صبح به خود یادآوری می‌کنند به این خاطر که شغلی دارند، چقدر خوشبختند. آن‌ها به چالش‌ها به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت خود نگاه می‌کنند.

وقتی شما احساس خوبی نسبت به کار خود داشته باشید، این احساس هر گونه حس منفی یا طفره رفتن از کار را از بین می‌برد.

 

قبل از کمک به دیگران نیازهای خود را در الویت قرار می‌دهند.
افراد موفق اهمیت رسیدگی به نیازهای خود قبل از کمک کردن به دیگران را می‌دانند. آن‌ها اولویت‌های خود را تعیین کرده و درخواست دیگران را به تاخیر می‌اندازند.

این افراد تلاش نمی‌کنند که سوپرمن باشند و در هر زمانی به دیگران کمک کنند. آن‌ها به ۱۵ دقیقه‌ی ابتدایی هر روز خود احترام می‌گذارند و مودبانه درخواست دیگران را رد می‌کنند و یا آن را به تاخیر می‌اندازند.

 

حرکات کششی سبک انجام می‌دهند.
افراد موفق می‌دانند که تمام روز رو‌به‌روی کامپیوتر نشسته‌اند. می‌دانند که بی‌تحرک بودن برای مدت زمان طولانی برای آن‌ها مشکلات سلامتی به وجود می‌آورد.

 

چشمان خود را می‌بندند و تصور می‌کنند که روز کاری آنها چگونه پیش خواهد رفت.
همانند ورزشکاران که از روش تجسم‌‌ برای تمرین و رقابت استفاده می‌کنند، افراد موفق تصوراتی از موفقیت را در ذهن خود تجسم می‌کنند.

آن‌ها به صورت ذهنی کار روزانه خود را تمرین و تکرار می‌کنند و به ذهن ناخودآگاه خود برنامه می‌دهند. بنابراین زمانی که انجام کار به صورت عملی فرا برسد، انجام کار را آسان‌تر می‌یابند.

 

ایمیل خود را فقط در صورت لزوم بررسی می‌کنند.
افراد موفق ایمیل‌های خود را در ۱۵ دقیقه‌ی ابتدای شروع کار چک نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که به آسانی حواسشان پرت می‌شود. اگر در انتظار ایمیل مهمی از طرف مافوق و یا مشتریان خود باشند، صندوق پیام خود را تنها برای این نوع ایمیل‌ها بررسی کرده و برای پاسخ دادن به آنها برنامه‌ریزی می‌کنند . آن‌ها ایمیل‌ها را به ترتیب زمانی نمی‌خوانند و به سرعت به آن‌ها پاسخ نمی‌دهند.

 

بیشتر از سه کار مهم را در طول روز مشخص نمی‌کنند.
افراد موفق می‌دانند که اگر بیش از حد برای خود برنامه‌ریزی کنند، دستپاچه می‌شوند. آن‌ها برای تمرکز بر کار و جلوگیری از چندوظیفگی، بیش از سه کار مهم را برای انجام دادن مشخص نمی‌کنند.

 

لیست کارهایی که باید انجام دهند و همچنین اولویت‌ها را مرور می‌کنند.
افراد موفق برای انجام کارهای خود لیست تهیه می‌کنند. آن‌ها لیست کاری خود را در ابتدای روز کاری مرور می‌کنند، بنابراین می‌توانند از قبل برنامه‌ریزی کنند. آن‌ها کارهای ضروری و جلسات را به خود یادآوری می‌کنند، در نتیجه براساس آن می‌توانند کارهای خود را زمان‌بندی کنند.

 

از خود سوالات خوبی می‌پرسند.
افراد موفق با پرسیدن سوالاتی از خود در مورد چیزی که می‌خواهند به آن برسند شفاف‌سازی می‌کنند. آن‌ها مشکلات را مشخص می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا این مشکلات باید حل شوند یا نه. این افراد وقت خود را برای حل مسائل کم اهمیت هدر نمی‌دهند. مطرح کردن سوالات خوب همچنین باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.

 

کارهای قبلی خود را مرور می‌کنند.
خوب است کارهایی که قبلا انجام داده‌اید را مرور کنید، به خصوص اگر از تعطیلات برگشته‌ باشید. افراد موفق با یادآوری آنچه قبلا انجام داده‌اند خود را برای کار آماده می‌کنند.

به جای عجله کردن در انجام کار، این افراد دستاوردهای گذشته خود را مرور می‌کنند که این کار مسیر موفقیت‌های بعدی را به آن‌ها نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا