آرایشی و زیبایی

از بین بردن موهای زائد با روش های خانگی

از بین بردن موهای زائد همواره یکی از مشکل های انسان به خصوص بانوان بوده است . روش های زیادی هم برای از بین بردن موهای زائد به وجود آمده اند که اکثرا یا بی فایده هستند و به درد نخور و یا مضراتی را برای پوست به همراه دارند . به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از ارشاکو چند روش خانگی و بی خطر را برای شما دوستان عزیز معرفی کنیم . می توانید برای یاد گرفتن این روش ها ما را در ادامه مطلب همراهی نمایید ….

 

اسکراب آرد و نخود 

اسکراب آرد و خود ، خمیری است که می تواند رویش مو بر روی بدن شما را کاهش دهد . موادی که برای تهیه این اسکراب لازم دارید عبارتند از آرد نخود ( بهتر است خودتان نخودها را آرد کنید تا از سالم بودن آن مطمپئن شوید ) ، کشک و روغن ( می تواند هر روغنی مثل روغن زیتون و یا جوجوبا باشد ) . آرد نخود و کشک و روغن را با همدیگر مخلوط کنید و یک خمیر نرمی را درست کنید . این خمیر را بر روی موهای پوست تان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود ، بعد از خشک شدن خمیر بر روی پوست تان ان را ماش دهید تا حالت لایه‌برداری از پوست شود. تاثیر این اسکراب را خیلی خوب میبینید اگر هفته‌ای ۲بار این کار را انجام دهید بعد از چند هفته متوجه کاهش رویش مو و ضعیف شدن ریشه‌های مو می‌شوید.

 

اسکراب های خانگی
اسکراب های خانگی

اسکراب جوی دو سر

جوی دو سر دارای یک بافت دانه‎ای است که باعث می‎شود یک لایه بردار عالی باشد. برخلاف اسکراب‎های موجود در بازار که باعث به خارش افتادن، قرمزی و خشک شدن پوست شما می‎شوند، جوی دو سر به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، رفتار دوستانه‎ای با پوست دارد و باعث کاهش سرخی می‎شود. شما می‎توانید با ترکیب نصف قاشق چایخوری جوی دو سر آرد شده با دیگر مواد طبیعی نظیر آب لیمو (۶  تا ۸ قطره ) و عسل ( یک قاشق غذاخوری ) این اسکراب طبیعی را درست کنید. این ترکیب را به آرامی روی صورت خود در حرکتی دایره‎ای (۲  تا ۳ دقیقه ) بمالید. مطمئن شوید که علیه جهت رشد مو صورت خود را ماساژ می‎دهید. این اسکراب را ۲ تا ۳ بار در یک هفته استفاده کنید تا پوستی شاداب و نرم داشته باشید.

 

اسکراب های خانگی
اسکراب های خانگی

اسکراب شنبلیله و ماش

شنبلیله یک گیاه با خواص بسیار زیاد می باشد . یک گیاه درمانی عالی نیز برای درمان hirsutism (رشد موی ناخواسته شبیه به مردان روی صورت زنان) که می تواند بسیاری از مشکلات زنان را رفع نماید . به یک اندازه پودر ماش سبز و پودر شنبلیله را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید .

این خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت خود به کار ببرید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود. زمانی که خشک شد، به آرامی پوست را با استفاده از یک پارچه‎ی خشک نرم بمالید، تا خمیر از پوست صورت پاک شود. با استفاده‎ی منظم از این اسکراب، می‎توانید از دست موهای صورت خود خلاصی یابید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا