خودرو

یک تجربه رانندگی خوب با بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷

تجربه‌ی رانندگی با بنتلی بنتایگا 2017

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ در مدت ۳٫۵ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، یعنی ۱٫۹ ثانیه سریع‌تر از بنز. با نقد و بررسی خودرو همراه ما باشید.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

خودروهایی همچون شورلت کوروت ZR1، لامبورگینی مورسیه لگو، فراری F12، مرسدس-مک لارن SLR، پورشه کررا جی تی، دوج چارجر هلکت و بسیاری دیگر در برابر شتاب بنتایگا کم خواهند آورد . بنتایگا فوق العادهه سریع است . شاید هم سریع‌ترین نباشد! تسلا مدل X P90D که در همان روز آزمایش شد، بنتلی را در شتاب صفرتا ۹۶ شکست داد.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ با حداکثر سرعت ادعایی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در اتوبان حریفی ندارد .در دنیای شاسی بلندهایی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی، تنها BMW X5 M/X6 و مرسدس GLE63 AMG S Coupe می‌توانند شتابی در حوالی ۳ ثانیه داشته باشند .

بنتایگای بنفش حاضر در این تست از برخی تجهیزات اضافی برخوردار است که قیمت آن را تا حد شگفت‌انگیز ۲۷۵۲۹۰ دلاری بالا می‌برد. افسوس! بنتلی ادعای “خاص‌ترین” را می‌کند که درواقع همان معنی “گران‌ترین” را می‌دهد.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

بهتر است کمی درباره بخس لوکس خودرو هم گفته شود . هیچ کنتراستی در فضای داخلی این خودرو وجود ندارد . داشبورد، فرمان و درها دو رنگ نیستند . چوب داخل کابین نیز به رنگ مشکی براق می باشد .  چوب زیبا یکی از مواردی بوده که بنتلی در استفاده از آن استاد است اما پوشاندن این چوب مرغوب با رنگ سیاه گناهی است بس بزرگ.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی

زایحه دلنشین چرم را با باز کردن درب خودرو می توان احساس کرد . پوشش سقف و همه چیز از چرم پوشیده شده است و پوشش کرومی براقی بسیاری از دکمه ها را پوشانیده است .

هرکسی که آئودی Q7 را رانده باشد احساس می‌کند که اینجا خانه‌ی خودش است.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی ب

می توانید اگر نسخه‌ی Q7 را رانده باشید ، حس آشنایی نسبت به بنتایگا داشته باشید . بنتایگا از مهندسی پیشرفته‌ی فولکس‌واگن بهره می‌برد و البته باید گفت که راه جنرال موتورز در دهه‌ی ۸۰ میلادی را طی نمی‌کند.

در مورد بنتایگا باید گفت که داخل کابین به‌طور شگفت‌انگیزی ساکت است. دید بیرونی وسیع بوده و موقعیت راننده عالی است. ارگونومی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و با سیستم صوتی عالی، هدآپ دیسپلی واضح و نشان‌دهنده‌های آنالوگ جذاب تکمیل‌شده است.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی بنتایگا

چرخ‌های ۲۱ اینچی بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه باعث می شوند که به نشیمنگاه سرنشینان ضربات تندی وارد گردد . کابین این خودرو  همانند پیله‌ی ابریشم ایزوله شده است . صدای پیشرانه هم به‌طور عالی به درون نفوذ نمی‌کند و تنها زمانی قابل‌شنیدن است که با سوپرکارهای دیگر کل‌کل کنید و فرمان با کمک الکتریکی هم هیچ‌گونه لرزشی را منتقل نمی‌کند.

نسخه‌های پیشین این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری از تأخیرهای مشقت‌بار توربو در سرعت‌های پایین رنج می‌بردند و طوری به لرزه می‌افتادند که انگار می‌خواهند از هم بپاشند. اما این نسخه جدید این گونه نیست و روان ترین نوع در بازار می باشد .

تأخیرهای توربو قابل‌مشاهده است اما در رانندگی عادی قابل‌توجه نیست. صدای اگزوز هم لذت‌بخش است و باعث اشتیاق بیشتر راننده برای فشار پدال گاز می‌گردد. درمجموع پیشرانه بالانس عالی‌ای از اسپورت بودن و ظرافت را به نمایش می‌گذارد.

اخبارعلمی,خبرهای علمی,بنتلی بنتایگا
بنتلی بنتایگا

مشخصات بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ (مشخصات نسخه‌ی اروپایی)
قیمت پایه: ۲۲۹۱۰۰ دلار
قیمت در هنگام تست: ۲۷۵۷۹۰ دلار
مشخصات خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ متحرک،۴ درب شاسی‌بلند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر/۶ لیتری/۶۰۰ اسب بخار قدرت/۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور/توئین توربو/۴۸ سوپاپ
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع: ۵٫۱۴/۱٫۹۹/۱٫۷۴ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۳٫۵ ثانیه
تست مسافت ۴۰۰ متر: ۱۱٫۹ ثانیه با سرعت ۱۸۸٫۴۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰٫۸۲ جی
مصرف سوخت EPA: اندازه‌گیری نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا