آرایشی و زیبایی

۱۰ ترفند کاربردی سایه چشم

من عاشق سایه چشم هستم. با استفاده از سایه چشم­ می­توانید چهره­تان را کاملا متفاوت کنید. به اضافه اینکه بازی با سایه­ها بسیار جذاب و زیبا است. من با ارایشگران و متخصصان زیادی در خصوص نکات کاربردی سایه چشم، صحبت کردم و انها هم نکاتی به من اموزش دادند که در اینجا در موردشان صحبت خواهم کرد. 

  • قلم موهای مخصوص سایه چشم را خوب بشناسید

 

قلم موهای مخصوص سایه چشم را خوب بشناسید
قلم موهای مخصوص سایه چشم را خوب بشناسید

 

اصلی ترین قلم مو که ار یقیه بزرگتر است سایه را روی پلک­ها پخش می­کند. قلم موی کوچکتر برای مواقعی استفاده می­شود که می­خواهید تفاوت رنگی روی پلک ایجاد کنید. قلم­موی زاویه دار برای پاک کردن رنگهای پخش شده در کناره چشم بکار می­رود. البته برخی برای راحتی کار از قلم موی زاویه دار برای سایه زدن استفاده می­کنند. قلم موی خیلی کوچک برای ترکیب سایه­های تیره و یا محو کردن خطوط در سایه­های دودی بکار می­روند. از این قلم مو می­توان برای سایه­های مدل رنگین کمانی هم استفاده کرد. اما قلم موی تخت برای به وجود اوردن خط در کنار چشم و یا حتی خط چشم بکار می­رود. ااما از قلم موی بزرگ می­توانید برای محو کردن خطوط ایجاد شده بین دو رنگ سایه استفاده کنید. از قلم موی نقطه­ای می­توانید برای پر کردن ابرو­هایتان استفاده کنید.  

  • ترتیب کار را بدانید

 

ترتیب کار را بدانید
ترتیب کار را بدانید

 

همیشه با روشن ترین سایه شروع کنید. و از داخل چشم به سمت گوشه چشم سایه بزنید.  سایه­ای متوسط یعنی نه روشن و نه تیره را در وسط پلک استفاده کنید. و اما سایه­های تیره در ۱/۳ خارجی چشم بکار برده می­شوند. و بعد از اینکه سایه­ا را به ترتیب استفاده کردید از قلم موی مناسب برای محو کردن خطوط ایجاد شده بین سایه­ها استفاده کنید.

 

  • حجم بیشتری سایه روی پلک استفاده کنید

 

حجم بیشتری سایه روی پلک استفاده کنید
حجم بیشتری سایه روی پلک استفاده کنید

 

اگر سایه چشمی دارید که وقتی استفاده می­نید کم رنگ است و یا روی پلک چشم به خوبی نمی­خوابد، لازم نیست که یک سایه جدید بخرید، فقط روش استفاده از این سایه را عوض کنید.  ینیاز نیست که این سایه را با سایه تیره یا مرطوب ترکیب کنید و یا چند بار سایه را روی هم بزنید. کافی است که یک خط چشم مایع روی پلک چشمتان بکشید که اینکار را می­توانید با استفاده از قلم­موهای پهن تر انجام دهید تا فضای بیشتری از پلکتان پوشیده شود. سپس روی این خط چشم سایه بزنید.

 

  • سعی کنید کاری کنید که چشمانتان بزرگتر به نظر برسد

 

سعی کنید کاری کنید که چشمانتان بزرگتر به نظر برسد
سعی کنید کاری کنید که چشمانتان بزرگتر به نظر برسد

می خواهید چشمانتان درشت­تر به نظر برسد، بر گردید به نکته سوم. در آن بخش گفتیم که پلک چشم را باید به ۳ بخش تقسیم کنیم وروی داخلی ترین بخش که نزدیک به بینی است،از سایه روشن استفاده کنید. منظور این نیست که از سایه­های رنگ طبیعی استفاده کنید. می­توانید چند درجه روشن­تر از رنگ پایه استفاده کنید. در دو بخش دیگریعنی از مرکز پلک گرفته تا بیرون را از سایه های نزدیک به هم استفاده کنید. برای اینکه چشمانتان درشت­تر بنظر برسد از مدل سایه گربه­ای استفاده کنید. یعنی انتهای چشم­ یک مثلث ایجاد کنید و خط چشم را به این مثلث وصل کنید. اینطوری چشم­ایتان بزرگتر به نظر می­رسد.

  • طیف اصلی مناسب با رنگ پوست و چشمتان را بشناسید.

سایه­ها بسته به نوع رنگ چشمتان، می­توانند چشم را ریزتر و یا درش­تر کنند. پس بهتر است سایه­ای که با رنگ چشمتان تناسب دارد اینتخاب کنید. مثلا اگر رنگ چشمتان، قهوه­ای تیره، است بیشتر از سایه­های قهوه­ای و برنز به همراه خط چشم مشکی یا قهوه­ای تیره استفاده کنید. چشمهای رنگ قهوه­ای تیرهف بیشتر با سایه­های تره، نقره­ای و دودی کنار می­ایند و جذاب­تر و درشت تر به نظر می­رسند. چشم­هایی که رنگ ابی تیره دارند هم با سایه­های طیف قهوه­ای جذاب­به نظر می­رسند. اما چشم­های آبی و خاکستری در کنار سایه­­های سفید، خاکستری روشن و شرابی زیباتر و درشت­تر نشان داده می­شوند. اگر رنگ ­چشمانتان ابی استف خط چشم سیاه باعث می­شود که رنگ ابی چشمتان بیشتر نشان داده­شود. اما سایه­­های سبز، و قهوه­ای روشن، مناسب چشمانی به رنگ سبز و ریالهوه­ای روشن است. در کنار سایه­های به رنگ سبز و قهوه­ای روشنف می­توانید از خط چشم قهوهای­استفاده کنید. برای چشمهای سبز بهتر است از سایه­ای سفید و یا سایه­های روشن مثل آبی استفاده نکنید و در کنارانها از خط چشم سیاه یا قهوه­ای تیره استفاده کنید تا چشمانتان روشن­تر به نظر برسد.  

 

 

سایه چشم
سایه چشم

 

  1. استفاده از سایه­های کهربایی

 

استفاده از سایه­های کهربایی
استفاده از سایه­های کهربایی

 

اگر می خواهید از سایه­های کهربایی استفاده کنید اول باید روی پلک از سایه­های زیر ساز استفاده کنید. بعد روی­ آن را از استخوان ابرو گرفته تا جایی که مه درآمده، سایه­های روشن متوسط بزنید. با استفاده از قلم موی متوسط دقیقا روی خط مژه را سایه­ تیره بزنید. در زیر کمان ابرو با استفاده از قلم­موی نسبتا متوسط از رنگ روشن استفاده کنید. بعد روی مه­ها ریمل بزنید و تمام!

 

  • برای درشت­تر و کشیده­تر شدن چشم

 

برای درشت­تر و کشیده­تر شدن چشم
برای درشت­تر و کشیده­تر شدن چشم

 

چشمهای کشیده و درشت­بسیار جذاب و خیره کننده هستند. اگر می­خواهید چشمانتان درشت و کشیده شود، بهتر است بیشتر از سایه­هایی با رنگهای طبیعی استفاده کنید و یا در طیف قهوه­ای، برنز و شرابی سایه انتخاب کنید. البته با توجه به نکاتی که در بخش ۵ شرح داده شد. البته هر چه به سمت بیرون چشم حرکت می­نید می­تواندی از سایه­های تیره­تر استفاده کنید.

اما چند نکته در مورد استفاده مجدد از سایه­های شکسته و غیر قابل استفاده

 

  • اگر سایه­هایتان شکسته شده

 

اگر سایه­هایتان شکسته شده
اگر سایه­هایتان شکسته شده

 

به معنی این نست که دیگر نمی­توانید از آنها استفاده کنید، با استفاده از انتهای قلم­مو، سایه­­های شکسته شده را کاملا خرد کنید. وقتی کاملا به شکل پودر در آمد، با کمی آب مخلوط کنیدو سپس با استفاده از یک دستمال تمیز انها را فشار دهید تا به هم بچسبند. بگذار تا خشک شود و حالا می­توانید از آنها استفاده کنید.

۱۰- استفاده مجدد از سایه­هایی که قابل استفاده نیستند

هر کسی در ست آرایشی خود یکسری سایه­­هایی دارد که استفاده نمی­کند. به جای اینکه انها را دور بریزید، می­توانید با آنها را با محلول لاک پاک­کن، مخلوط کنید و یک لاک جدید بسازید. سایه­های براق برای این­کار بسیار مناسب هستند.

  1. Dress Your Brows

 

سایه
سایه

نکته­ای در خصوص کم پشت بودن ابرو

اگر فوت و فن سایه زدن را میدانید ولی هر وقت سایه می­زنید، آنطور که می­خواهید به نظر نمی­رسد بهتر است نگاهی به ابروهایتان بیندازید. ممکن است ابروهایتان کم پشت شده باشند. برای همین بهتر است با استفاده از سایه ابرو این مشکل را برطرف کنید. سایه هم­رنگ ابرویتان را انتخاب کنید و قلم­مویتان را خیس کنید. به ارامی به سایه آغشته کنید و روی ابرویتان بکشید. اینجوری ابروهایتان پر پشت به نظر می­رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا