گوناگون

چه غذاهایی را بهتر است برای سحری بخوریم ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : با یک برنامه ریزی صحیح و تغذیه ای مناسب می توانید ساعت روزه داری ماه مبارک رمضان در فصل گرم سال را به راحتی پشت سر گذارید ، حتی بدون ایجاد کمترین مشکلی برای بدن تان . فقط کافیست یاد بگیرید که چه اصولی را رعایت نمایید . در این مطلب از ارشاکو قصد داریم درمورد غذاهایی که می تواند در سحری ماه مبارک رمضان مناسب باشد را به شما معرفی نماییم ، پس در ادامه همراه با ما باشید ….

 

روزه داری بدون سحری، هنر نیست

گرفتن روزه بدون سحری می تواند موجب بروز بیماری ها و عوارضی در بدن شما گردد ، اختلالاتی هم چون ، سردرد و حتی پرخاشگری و عصبانیت .

برخی افراد فکر می کنند که اگر بدون خوردن سحری ، روزه بگیرند هنر کرده اند درحالیکه وعده سحری حتما باید خورده شود حتی اگر فقط یک لیوان آب جوش با خرما باشد.

 

البته آنانی که وعده سحری می خورند باید اصولی را رعایت کنند تا هنگام روزه داری اذیت نشوند بطور مثال غذای سحری حتما باید کم حجم و ساده باشد و به آرامی خورده شود .

 

 

وعده سحری باید به آرامی جویده شود
اگر ظرف کوچکی از غذا را به آرامی بخوریم همان یک ظرف کوچک غذا ، بدن را تا زمان افطار نگاه می دارد اما هنگامی که غذا به صورت نجویده، تند تند و با آب فراوان خورده می شود ، بخش عمده ای از آن به صورت هضم نشده دفع می شود و بنابراین تبدیل به انرژی نمی شود.

 

غذاهای وعده سحری
غذاهای وعده سحری

 لقمه های وعده سحری کوچک باشد

باید لقمه های وعده سحری، کوچک باشد اما بسیاری از افراد لقمه های بزرگی برمی دارند که این روش غذا خوردن اسلامی نیست ؛ لقمه نباید تا آن اندازه بزرگ باشد که با دندان های جلویی آن را گاز بگیریم .

حدود ۷۰ درصد هضم غذا در دهان انجام می شود؛ مری و معده که دندان ندارند تا غذا را خرد کنند بنابراین آسیاب کردن غذا باید به خوبی در دهان انجام شود.

 

 بین غذا در وعده سحری آب نخورید
هر لقمه غذا باید ۳۲ بار جویده شود ،  بین غذا نباید آب نوشید؛ پارچ آب یخ باید از سر سفره سحر و افطار برداشته شود.
مصرف انواع نوشیدنی ها اعم از آب ، دوغ، نوشابه یا انواع دمنوش ها بین خوردن غذا، موجب رقیق شدن آنزیم های هضم کننده می شود و دیگر غذا هضم نمی شود؛ انواع اسیدها و آنزیم هایی در معده وجود دارند که قرار است غذا را تبدیل به مولکول کنند و اگر پرخوری هم به آب خوردن وسط غذا اضافه شود ، آنگاه بازگشت اسید به مری -یا همان ترش کردن- اتفاق می افتد.

 

 آب را در وعده سحری چه زمانی باید نوشید؟

آب ، یک لیوان آب جوش با خرما و یا یک دمنوش سنتی را می توانید پس از میل کردن سحری بنوشید .
** بهترین غذا برای وعده سحر کدام است؟
برنج و خورش بهترین غذا برای وعده سحری محسوب می شود که از جمله آنها می توان به خورش فسنجان با گوشت گوسفند یا مرغ محلی و قرمه سبزی اشاره کرد. خورش قیمه نیز غذای بسیار کاملی برای وعده سحر به شمار می رود به شرط آنکه به آن رب زده نشود و در آن از زردچوبه استفاده کنیم ؛ چون زردچوبه یکی از منابع کلسیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا