ورزش و سلامتی

۵ کاری که بایستی پس از هر ورزش انجام دهیم

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : این نکته که پس از هر ورزش از بدن خودتان مراقبت کنید ، بسیار مهم می باشد ، چه ورزش را تازه شروع کرده باشید و چه یک ورزشکار حرفه ای باشید . مراقبت از بدن به کاهش آسیب دیدگی، درد و ناراحتی کمک می کند. در ادامه با ارشاکو همراه شوید تا روش های مراقبت از بدن بعد از ورزش را با هم بیاموزیم .

 

سرد کردن 

هرگز سرد کردن را نادیده نگیرید چون برای بدن بسیار مهم است که به مرحله استراحت برود، کورتیزول و اسید لاکتیک اضافی را بشکند، و از نظر فیزیکی و ذهنی حسی خوب پیدا کند.

 

کشش 

کشش در همه حال و حتی در بین تمرینات نیز مهم می باشد . حتی در روزهایی که در استراحت به سر می برید ، بهتر است که کشش ها را انجام دهید .

ورزش
ورزش

یخ بگذارید

بهتر است به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه آسیب دیده بدن خود و یا قسمتی از بدنتان که درد می کند ، قرار دهید .  اگر یک دوره تمرین شدید را به پایان رسانده اید، شاید بهتر باشد برخی تمرینات را در روز های آینده تغییر دهید، و یا فقط بدوید. حمام یخ نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

عرق بریزید

برای خلاص شدن از سموم و ساخت اسید لاکتیک، برخی متخصصان توصیه می کنند از سونا یا اتاق بخار استفاده کنید. اگر هم دسترسی نداشتید بهترین کار یک دوش آب گرم است.

 

 

پروتئین مصرف کنید 

بعد از ورزش بدن به زنجیره ای از آمینو اسید ها نیاز پیدا می کند. می توانید یک میان وعده پروتئینی برای بعد از ورزش در نظر بگیرید. شیر، گوشت مرغ، استیک، تن ماهی یا سالمون نمونه هایی از غذاهای سرشار از پروتئین هستند.

 

بنوشید

بایستی مقدار بسیار بسیار زیادی برای بازگرداندن عضلات بدن به حالت عادی آب بنوشید . امین آب بدن کلید کار است! پس با آب و مایعات مناسب به بدن خود کمک کنید تا برای تمرین بعدی آماده شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا