آرایشی و زیبایی

چند عادت آرایش خطرناک که باید هر چه زودتر ترک کنید

 

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : اگر جزو خانم هایی هستید که عادت دارند هر روز از وسایل آرایشی استفاده کنند ، بهتر است بدانید که برخی از رفتارهای آرایشی اشتباه می باشد و بایستی قبل از آسیب رساندن به خودتان از آن ها بپرهیزید .

 

استفاده از وسایل آرایشی دیگران

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان استفاده از لوازم آرایشی به صورت مشترک اصلا کار درستی نمی باشد . اگرچه استفاده از برس‌ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد، اما از آنجایی‌که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب‌های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب‌های دوست شما به بدن شما انتقال یابند. علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه‌های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می‌شوند خودداری کنید.

 

 

تمیز نکردن آرایش صورت قبل از خواب

استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی باعث بروز بسیاری از مشکلات آرایشی می باشد . مثلا ، اگر قبل از خواب صورت آرایش کرده خود را به درستی نشویید ، حتما دچار مشکلاتی خواهید شد .  این عادت زیبایی نادرست باعث بروز جوش صورت در فرد می‌شود و حتی منفذهای پوست صورت را مسدود می‌کند و در این حالت پوست صورت نمی‌تواند در حین خواب خود را ترمیم کند.

 

 

اشتباهات آرایشی

استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست

 

استفاده از برس‌های آرایشی کثیف

به‌طور کلی، تمیز نکردن برس‌های آرایشی یکی از اشتباهات آرایشی مرسوم است.برس های آرایشی کثیف می توانند باعث بروز عفونت های پوستی شوند .  بایستی دقت داشته باشید که پس از هر استفاده ، برس های آرایشی خود را تمیز کنید ، حتی اگر از نظر خودتان کثیف نشده باشند!!!  برای شستن برس‌ها می‌توانید از محلول تمیزکننده برس‌ها یا آب گرم صابونی استفاده کنید.

 

ریمل مژه و آرایش چشم

یکی از بهترین جاها برای تکثیر پرسرعت باکتری های مایع ریمل شما می باشد .  بنابراین باید همواره به این مهم توجه داشته باشید که برای چه مدتی از یک ریمل استفاده کرده‌اید. از میان تمام محصولات آرایشی ریمل کمترین طول عمر مفید را دارد و باید ۳ ماه پس از باز کردن آن را دور انداخت.

 

 

عطرها و لوسیون‌ها

. اگر یک لوسیون یا عطر جدید باعث بروز جوش در شما شد به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. متخصص آلرژی می‌تواند با نگاه کردن به این لوسیون‌ها یا عطرها تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است. عطرها و لوسیون‌هایی را خریداری کنید که به هیچ‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت نداشته باشید.

 

رنگ‌های مو

فنیلن‌دی‌آمین موجود در رنگ مو می تواند باعث حساسیت های آلرژیکی شود .  این حساسیت آلرژیکی خود را در پوست سر و اطراف چشم نشان می‌دهد. اگر به این ماده شیمیایی حساسیت دارید از خرید رنگ موهایی که حاوی این ماده شیمیایی هستند خودداری کنید. می توان گفت هنگامی که رنگ مویی باعث ایجاد حساسیت در شما گردید به یک متخصص مراجعه کنید  تا تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا