ورزش و سلامتی

افزایش سوخت و ساز بدن حتی در حالت نشسته

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : همه می دانیم که با افزایش سوخت و ساز بدن می توان گامی در جهت کاهش وزن برداشت . اما آیا می توان به هنگام نشستن نیز سوخت و ساز بدن را افزایش داد؟ امروز قصد داریم روش هایی در این باره به شما دوستان عزیز ارائه دهیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید ….

 

ورزش های اسقامتی 

ورزش های استقامتی باعث عضله سازی خواهند شد . همچنین این تمرینات برای رشد و حفظ عضلات، کالری بیشتری مصرف می‌کنند و در نتیجه میزان سوخت و ساز را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند که ورزش‌های استقامتی دست کم دو بار در هفته انجام شوند تا در وقفه ایجاد شده ماهیچه فرصتی برای استراحت و بهبود داشته باشد.

 

ورزش‌های هوازی

این تمرینات موجب می شوند که سوخت و ساز بدن تا ۳۶ ساعت پس از پایان تمرین ادامه پیدا کند. دوییدن و ایروبک که ورزش هایی هوازی محسوب می شوند ، عضله سازی نمی کنند ولی سوخت کالری نیز با اتمام آن ها به پایان می رسد . اما در عوض تمرینات هوازی اینتروال (تناوبی) با شدت بالا (HIIT) توصیه می‌شود تا قدرت عضلانی در مدت زمانی کوتاه افزایش یابد.

 

ورزش‌های هوازی
ورزش‌های هوازی

مواد غذایی تند

سرعت سوخت و ساز بدن تا ۸ درصد با خوردن غذاهای تند می تواند افزایش یابد . در حالیکه این تاثیرات اغلب موقت است با فوائدی همراه است چرا که تاثیرات آن انرژی مازادی را در اختیار می‌گذارد.

 

 

مصرف قهوه
مطالعات نشان می‌دهد مصرف قهوه موجب می‌شود فرآیند سوخت و ساز افزایش یابد. همچنین در حالیکه مصرف بیش از حد آن توصیه نمی‌شود .

 

مصرف پروتئین 

پروتئین که از آمینواسیدها تشکیل یافته است ، نسبت به مواد دیگر از تجزیه و هضم دیرتری برخوردار می باشد .  تجزیه پروتئین‌ها انرژی بیشتری از بدن می‌گیرد بنابراین ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری صرف هضم آن می‌شود و در نتیجه کالری بیشتری می‌سوزد و وضعیت متابولیسم ارتقا می‌یابد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا