ورزش و سلامتی

با ۶ تمرین بدنسازی عضلات بالاتنه را تقویت کنید

حرکت (۱): نشر از مقابل با دمبل برای تقویت عضلات بالاتنه

ارشاکو : برای انجام این تمرین بدنسازی صاف بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دمبل‌ها را به گونه‌ای دست‌تان بگیرید که کف دست شما رو به بدن باشد. سپس دست‌های‌تان را تا مقابل چشم بالا بیاورید. می‌توانید این حرکت را به صورت تک‌تک یا با هم انجام دهید. در این حرکت فشار بیشتری روی قسمت جلویی سرشانه و کمی هم بالای سینه وارد می‌شود.

حرکت (۲): پرس سینه با دمبل برای تقویت عضلات بالاتنه

برای انجام این تمرین بدنسازی باید روی تشک بخوابید. اگر نیمکتی با عرض کم هم در خانه دارید بهتر است حرکت را روی نیمکت انجام دهید. کف پاهای خود را روی زمین بگذارید. دمبل‌ها را با دو دست بگیرید. دقت کنید دمبل‌ها در سطح سینه قرار داشته باشند و زاویه دست با زمین ۹۰ درجه باشد. سپس دمبل‌ها را بالا بیاورید تا دست‌ها صاف شوند. در این حرکت روی عضله سینه و پشت بازو فشار وارد می‌شود.

حرکت (۳): پرس سرشانه با دمبل برای تقویت عضلات بالاتنه

برای انجام این تمرین بدنسازی باید روی صندلی بنشینید،  دمبل ها را در دست بگیرید و پشت‌تان را صاف نگه دارید. دمبل را در سطح شانه‌ها نگه دارید؛ به‌طوری‌که زاویه ساق دست با بازو ۹۰ درجه باشد. کف دست‌ها را رو به جلو نگه دارید، سپس دمبل‌ها را بالا ببرید؛ به‌طوری‌که دست‌ها صاف شوند. در این حرکت فشار بیشتری روی قسمت میانی سرشانه و کمی ‌هم به عضلات پشت و پشت بازو وارد می‌شود.

حرکت (۴): قفسه سینه با دمبل برای تقویت عضلات بالاتنه

روی تشک یا نیمکت بخوابید و کف پاهای خود را روی زمین بگذارید. سپس دمبل‌ها را به گونه‌ای در دست بگیرید که دو دست رو به هم باشند. دست‌ها این بار صاف هستند و در امتداد سینه قرار گرفته‌اند. در همان امتداد دو دست را به یکدیگر نزدیک کنید. در این حرکت فشار روی عضله بزرگ سینه‌ای است.

حرکت (۵): جلو بازو چکشی برای تقویت عضلات بالاتنه

صاف بایستید. کف دست‌ها باید روبه‌روی هم باشند. دمبل‌ها را در دست بگیرید و دست‌ها را کنار بدن قرار دهید. سپس دمبل‌ها را تا جایی که جلو بازو منقبض شود بالا بیاورید. در این حرکت فشار روی عضله جلو بازو است.

حرکت (۶): پشت بازو دمبل دو دستی (چکشی)

می‌توانید این حرکت بدنسازی را به صورت نشسته و ایستاده انجام دهید. اگر از وزنه سنگین استفاده می‌کنید بهتر است حرکت‌ها نشسته انجام شوند. دمبل را با دو دست خود بگیرید و کاملا پشت سر خود نگه دارید. سپس دمبل را با دو دست صاف کنید. در این حرکت بدنسازی فشار روی عضله پشت بازو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا