ورزش و سلامتی

ایمنی بدنتان را با مواد خانگی افزایش دهید

افزایش ایمنی بدن می تواند بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری ها حفاظت نماید ، امام برای به دست اوردن ایمنی بدن نیز بایستی تلاش کنید . امروز قرار است با چند ماده خانگی در دسترس شما را آشنا کنیم که در ایمنی بدن تان بسیار موثر می باشند . در ادامه مطلب با ارشاکو بمانید ….

 

انگور وحشی(الدربری)

 

انگور وحشی(الدربری)
انگور وحشی(الدربری)

 

در تستهای صورت گرفته نشان داده شده است که در درمانهای سنی خانگی که با این توت سیاه انجام شده اند، برای جلوگیری از ویروس انفولانزا کارآمد بوده اند. در مطالعات دیگری که بر روی افراد انجام ششده است، نشان داده شده است که درمان آنفولانزا با استفاده این میوه سریع تر صورت گرفته است. اگرچه دانشمندان بر این باورند که دراین زمینه باید مطالعات بیشتری صورت گیرد. میزان آنتی اکسیدان ها در این میوه بسیار بالا است که این امر دلیل مفید بودن این میوه برای سلامتی است اما هنوز مطالعات بیشتری بید صورت گیرد.

 

 

  • قارچ دکمه ای:

 

قارچ دکمه ای
قارچ دکمه ای

 

تصور نکنید که یزان مواد مغذی در قارچ ها کم است. قارچ­ها حاوی مواد معدنی سلینیوم است. کمبود این مواد معدنی رابطه مستقیمی با ابتلا به آنفولانزا دارد. ویتامین Bریبوفلاوین و نیاسن، که در این قارچها یافت می­شود می تواند نقش مهمی در داشتن یک سیستم ایمنی سالم بازی کند. مطالعات صورت گرفته بر روی بیماران نشان می­دهد قارچ­ها اثر آنتی باکتریایی، ضد میروسی و ضد سرطانی دارند.

  • توت Acial:

 

توت
توت

 

  • این میوه به عنوان سوپر میوه گاهی نامیده می­شودرنگ تیره این نوع توت نشان می­دهد که منبع غنی از آنتی اکسیدان­هایی که به معروف به آنتوسیانین می­باشند. اگرچه به صورت علمی هنوز توانایی این میوه برای مقابله با هیچ مریضی و بیماری نشان داده نشده است، اما در برخی از مطالعات به این نکته که وجود این نوع آنتی اکیدان در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام پا گذاشتن به سن می­شود، اشاره شده است. این میوه می­تواند هم در اب­میوه ها استفاده شود و هم به صورت خشک.

 

  • صدف:
صدف
صدف

 

 

تقویت کننده جنسی؟ تقویت کننده سیستم ایمنی؟ یا شاید هر دو. این امر با توجه به وجود میزان فراوان زینک در صدف امکان پذیر است. کمبود زینک در بدن با ناباروری در مردان رابطه دارد. برخی مطالعات نشان می­دهند که زینک می­تواند اثرات ضد ویروسی نیز داشته باشد. اگرچه دانشمندان نتوانسته­اند دلیل ان را توضیح دهند. اما انها معنقند که زینک برای سیستم ایمنی بدن به خصوص بهبود زخم ها مفید و موثر است.

  • هنودانه:
هندوانه
هندوانه

 

هندوانه خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد همچنین حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدانهای قوی و گلوتاتیون می­باشد. این مواد باعث مستحکم تر شدن سیستم ایمنی بدن می­شوند و بنابر این می­تواند برای مقابله با عفونت مفید باشد. گلوتا تیون موجود در گوشت قرمز در نزدیکی پوست یافت می­شود.

 

 

  • کلم
کلم
کلم

 

یکی دیگر از منابع تامین گلوتاتیون است، که باعث  حفظ ایمنی بدن میشود. کلم در دسترس همه و بسیار ارزان قیمت است. این سبزی میتواند به انواع و اقسام غذاها اضافه شود و هم به صورت خام و پخته مصرف شود که به افزایش تاثیر مواد مغذی موجود در غذا کمک میکند.

  • بادام:
بادام
بادام

 

این ماده غذایی باعث کاهش تاثیر استرس بر روی سیستم ایمنی بدن شود. هر ۶۰ گرم بادام حاوی حدود ۵۰ درصد ویتامین “ای” مورد نیاز روزانه بدن است که باعث تثبیت و حفظ سیستم ایمنی بدن میشود. بادام علاوه بر ویتامین “ای” حاوی ویتامین “بی”، ریبوفلاوین و نیاسین است که تحقیقات نشان داده که برای تقویت سیستم عصبی مفید است.

 

  • گریپ فروت
گریپ فروت
گریپ فروت

 

گریپ فروت سرشار از ویتامین” سی” است که برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. در این میوه ماده ای به نام فلاوُنُیدز است که باعث کاهش آسیب “دی اِن اِی” و غشا سلولی میشود. اگر گریپ فروت دوست ندارید، به جای آن میتوانید پرتقال و نارنگی مصرف کنید.

  • جوانه گندم:
جوانه گندم
جوانه گندم

جوانه گندم بخشی از دانه گندم است که در واقع رشد گیاه از آن شروع میشود و به همین دلیل این بخش از دانه سرشار از مواد مغذی است. در جوانه گندم مواد معدنی مثل زینک، آنتی اکسدان و ویتامین “بی” وجود دارد که هر کدام از این مواد، از مواد حیاتی و ضروری برای بدن هستند. در جوانه گندم، علاوه بر مواد نامبرده شده، ترکیبی از فیبر، پروتیین و چربی مفید نیز وجود دارد. میتون از این ماده در تهیه کیک ، بیشکوییت و سایر غذاها استفاده کرد.

 

  • ماست کم چرب:
ماست کم چرب
ماست کم چرب

مصرف روزانه یک کاسه ماست کم چرب باعث میشود تا سرما نخورید. به عقیده برخی از محققان،مصرف ماست باعث میشود تا سیستم ایمنی توانایی مقابله با انواع بیماریها را داشته باشد. در مطالعات انجام شده بر روی ویتامین “دی” محققان به این نتیجه رسیده اند که رابطه مستقیمی میان سطح ویتامین ” دی” در بدن و خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی وجود دارد.

  • سیر”
سیر
سیر

 

سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با انواع بیماریها به خصوص سرطان مفید و لازم است. در واقع در سیر باکتری و قارچهایی وجود دارد که باعث حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. بهترین روش مصرف سیر بهصورت خام، یا پخه است که دقیقا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از مصرف ، آنزیمهای مربوط به تقویت ایمنی بدن فعال میشود.

  • اسفناج
اسفناج
اسفناج

این ماده غذایی به غول غذایی معروف است. اسفناج سرشار از مواد مغذی است  مثل: فولات، که به تولید و ترمیم سلول و “دی اِن اِی” در بدن کمک میکند. همچنین این سبزی مغذی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین “سی” و سایر مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. اسفناج هم به صورت خام و هم به صورت پخته قابل مصرف است البته توجه داشته باشید که برای حفظ بیشتر مواد مغذی موجود در اسفناج، بهتر است طول زمان پخت بسیار کم باشد.

  • چای
چای
چای

سبز یا سیاه، فرقی ندارد. هر دو نواع چی سرشار از ” پلی فنول” و ” فلاوُندویس” هستند. مطالعات نشان داده اند که این آنتی اکسیدانها به ترمیم سلول آسیب دیده و تخریب رادیکالهای آزاد در بدن کمک میکند. همچنین کافیین موجود در چای اثزات این مواد را افزایش میدهد.

  • سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین

سیب زمین شیرین نیز مانند هویج، سرشار از آنتی اکسیدانهای از نوع بتا_ کارُتِن هستند که باعث تخریب و مبارزه با رادیکالهای آزاد میشوند. بتا_ کارُتِن در ویتامین “آ” موجود است که مصرف این ویتامین و مواد غذایی حاوی این ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان میشود.

  • کلم بروکلی
کلم بروکلی
کلم بروکلی

این سبزی به راحتی در دسترس است و در بیشتر شبزی فروشیها و سوپر مارکتها قابل تهیه است. در مطالعه ای که بر روی کلم بروکلی انجام شد، دانشمندان دریافتند که مواد شیمیایی موجود در بروکلی باعث تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن میشود. مضاف بر این، کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی مفید مثل ویتامین ” آ”، ” سی” و گلوتاتیون است که وجود هر کدام از این مواد برای بدن بسیار ضروری و لازم است. مصرف کلم بروکلی به همراه پنیر کم چرب باعث میسود تا علاوه بر دریافت ویتامینهای “آ”،”سی” و گلوتاتیون ، ویتامین “بی” و “دی” که در پنیر وجود دارد دریافت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا