آرایشی و زیبایی

آیا درست است که به دختر بچه ها لاک بزنیم ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : استفاده از لاک ناخن برای بچه ها مناسب نمی باشد . ترکیب لاک ناخن سرطان‌زا شناخته شده و استفاده از آن برای کودکان مضر است و باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری در آنها خواهد شد.

 

لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند و بهتر است ماردان گرامی از لاک برا کودکان خود استفاده نکنند .

بر طبق نظر کارشناسان ممکن است چشم و پوست کودک در برخورد با این مواد دچار حساسیت شوند و این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

 

لاک زدن کودکان
لاک زدن کودکان

به گفته متخصصان لاک ها می توانند باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری بخصوص در پسرها می‌‌شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می‌‌شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می‌‌شود.

وجود سرب که ماده ای سمی است ، در لاک ها نیز دور از انتظار نمی باشد . به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاک روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.

از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا