ورزش و سلامتی

۸ ماده ی غذایی ضروری برای خواب بهتر در شب

آیا میدانستید که مواد غذایی خاصی میتواندن به شما کمک کنند در شب بهتر بخوابید و در طول ساعت های کاریتان پر بازده تر و پر انرژی تر باشید؟موضوعات احساسی مانند استرس و اضطراب میتوانند شما را از خواب مناسب محروم کنند و باعث بی خوابی شوند.برای پر هیز از این وضعیت,افزودن مقداری غذای لذیذ به رژیم غذاییتان که سرشار از ۷ ماده ی غذایی زیر هستند را در نظر بگیرید تا سریعتر به خواب روید و خواب شب بهتری داشته باشید.آنها مانند یک طلسم عمل میکنند.

š]¼

  1. منیزیم

منیزیم دارای تعداد بسیار زیادی از مشخصه های آرامبخش است که میتوانند به شما کمک کنند همان لحظه ای که پلک بر هم گذاشتید به خواب بروید.منیزیم اضطراب را کاهش میدهد,سردرد را مداوا میکند,فشار خون بالا را کاهش میدهد,و حتی میتواند PMS را کاهش دهد.با اینکه یک مکمل منیزیم ۴۰۰ میلی گرمی میتواند کمک کند(قبل از مصرف هر مکملی حتما با دکتر خود مشورت کنید),اما خوردن غذاهای سرشار از منیزیم بسیار موثر تر است.دانه بار,آجیل,هویج,سیب زمینی شیرین,سبزیجات,ماهی,حبوبات,شکلات تلخ و از میوه ها کیوی و موز سرشار از منیزیم هستند.

  1. پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت ضروری مورد نیاز برای حفظ تعادل مناسب آب بدن میباشد.این ماده ی غذایی به کاهش فشار خون کمک میکند و باعث میشود خواب شبانه ی بهتری داشته باشید.خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم مانند دانه بار ,آجیل,میوه,میوه های خشک,ماست,خیار,سیب زمینی شیرین,گوجه,آووکادو,سبزیجات,کرفس,جو و ماهی را در نظر داشته باشید.

 

  1. ویتامین بی ۶

یکی از ضروری ترین مواد غذایی برای خواب بهتر در شب مطمئنا ویتامی بی ۶ میباشد.این ماده کمک میکند با استرس مقابله کنید و سیستم عصبی خود را آرام کنید.برخی از بهترین منابع ویتامین بی ۶ عبارتند از موز,ماست,کاشیو,کره ی بادام زمینی,بادام,آووکادو,ماهی,گوجه,اسفناج,سیب زمینی شیرین,جلبک دریایی,جو و تخم مرغ.

vitamin-b6-rich-foods

  1. کلسیم

کلسیم یک ماده ی غذایی فوق العاده است که مشخصه های آرامبخش را سریعا به بدن شما منتقل میکند و کمک خواهد کرد بهرت بخوابید.کلسیم قند خون,فشار خون و اضطراب را کاهش میدهد.سبزیجات,ماست و کفیر,شیر بادام,بادام,دانه های چیا,و کلم بروکلی همه منابع سرشار از کلسیم میباشند.

  1. اسیدهای چرب امگا ۳

شاید در مورد مزایای سلامتی بیشمار اسیدهای چرب امگا ۳ شنیده باشید.اسیدهای چرب امگا ۳ کمک میکنند با استرس مقابله کنید,التهاب را کاهش دهید,احساس آرامش خوبی در بدنتان ایجاد کنید,و خوابتان را بهبود ببخشید.دانه های چیا,دانه های کدو تنبل,شاهدانه,گردو,ماهی های هالیبوت و قزل آلا,و تخم مرغ های پرورشی برخی از سرشار ترین منابع اسید های چرب امگا ۳ میباشند.

  1. تریپتوفان

تریپتوفان نیز میتواند کمک کند خواب بهتری در شب داشته باشید.تریپتوفان در گوشت بوقلمون,موز,مرغ,تخم مرغ,سیب زمینی شیرین,چیا,شاهدانه,دانه های کدو تنبل,بادام,ماست و سبزیجات یافت میشود.

  1. پروتئین

پروتئین سرشار از آمینو اسید است و هورمون استرس زای کورتیزول را کاهش داده و باعث خواب بهتر شبانه میشود.علاوه بر این,پروتئین میزان انسولین,که هورمون افزایش دهنده ی قند خون میباشد و باعث افزایش کورتیزون میشود را نیز کاهش میدهد.انواع گوشت ها,اسپیرولینا,تخم مرغ ها,دانه بار,جو,حبوباتآجیل,کویینوا,کفیر بدون چربی و ماست,سبزیجات,جلبک دریایی و پروتئین آب پنیر از بهترین منابع پروتئین میباشند.

Protein2

  1. آهن

آخرین اما ضروریترین ماده برای یک خواب خوب آهن میباشد.از آنجایی که کمبود آهن میتواند باعث خستگی و بی خوابی شود,مطمئن شوید غذاهای سرشار از آهن در رژیم غذایی روزانه ی شما حتما وجود دارند.برخی از بهترین منابع آهن عبارتند از : کلم بروکلی,گوشت قرمز,حبوبات و دل و جگر.

منبع : body4life.ir.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا