آرایشی و زیبایی

هر آنچه که مردان باید درباره پوست شان بدانند

اغلب آقایان اهمیت چندانی به پوست خود نمی دهند . یا مشغله کاری این اجازه را به آن ها نمی دهد و یا این که یاد نگرفته اند که برای پوست خود نیز بایستی ارزش قائل شوند و از ان غافل می شوند . اما آقایان عزیز بهتر است بدانید که محافظت از پوست کارچندان وقت گیری هم نیست و با چند گام ساده می توانید پوستی سالم و شاداب و زیبا داشته باشید . اگر دوست دارید با این روش ها آشنا شوید ، در ادامه ملب همراه ما باشید …..

 

پوست خود را بشناسید 

بهتر است قبل از همه چیز پوست خود را بشناسید. بدانید که پوستی چرب دارید یا خشک . برای شناسیایی پوست تان یک روش ساده به شما معرفی می کنیم . صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید، خشکش کنید، و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس به مدت چند دقیقه یک دستمال مرطوب را روی صورت خود نگه دارید، بعد از آن دستمال را نگاه کنید: اگر کاملا خشک بود، به احتمال زیاد پوستی خشک و حساس دارید، اگر روی دستمال چربی دیدید، پوستتان چرب است و اگر دستمال فقط کمی مرطوب بود چیزی بین خشک و چرب هستید. پاک کننده صورت خود را با در نظر گرفتن این تست انتخاب کنید.

 

 

لوازم مراقبت از پوست مخصوص خودتان را داشته باشید 

از کرم ها و لوازم خانم ها استفاده نکنید . اکثر آقایان چون کرم و یا لوازم مخصوص به خود ندارند از وسایل مادر خواهر و یا همسر خود استفاده می کنند که کار بسیار اشتباهی است ! پوست مردان با زنان دارای تفاوت هایی می باشد که اجازه چنین استفاده ای را به شما نمی دهد .

پوست مردها دارای غدد چربی بیشتری است، و نسبت به پوست خانم ها سفت تر است. پس با توجه به این تفاوت ها باید محصولاتی استفاده کنید که برای پوست شما درست شده نه اینکه هر چیزی روی میز آرایش دیدید استفاده کنید!

 

دوباردر روز صورت تان را بشویید 

اغلب متخصصین به آقایان پیشنهاد میکنند در روز دوبار صورت خود را بشویند . مخصوصا آقایانی که در دهه ۲۰سالگی قرار دارند به علت چرب بودن پوست شان بهتر است این قانون را رعایت فرمایند .

شستشوی صورت هنگام صبح و شب کمک می کند پوستتان در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. اگر فکر می کنید استفاده از تمیز کننده های صورت باعث خشکی پوستتان می شود، صبح ها فقط شستشو با آب کفایت می کند. روش دیگری که می توانید استفاده کنید: شستشو با صابون است. البته بهتر است از صابون های آنتی باکتریال استفاده شود.

 

آکنه هایتان را با با بنزوئیل پراکسید نابود کنید 

بنزوئیل پراکسید مناسب برای پوست های چرب می باشد . چون منافذ پوست را باز می کند، باکتری های عامل ایجاد جوش را می کشد، و از پوست مرده لایه برداری می کند. از داروخانه محصول شستشوی صورتی بخواهید که حاوی بنزوئیل پراکسید باشد .

این محصول را بهتر است هر دو سال یکبار تعویض کنید . از محصولات شستشوی پوستی استفاده کنید . این محصولات ضد باکتری، کاهش دهنده قرمزی پوست، و تسکین دهنده سطح پوست هستند.

 

 

 

bo1m0jq4jbpdo8sb1ojb
پوست مردان

 

ضد آفتاب را فراموش نکنید  
استفاده از ضد آفتاب ( بله حتی در زمستان ) بسیار مهم است و تاثیرش انکار ناپذیر. اگر دلایل بیشتری برای قانع شدن می خواهید اجازه دهید پوست صورتتان را با داشبورد ماشین تان مقایسه کنیم: اگر داشبورد ماشین هر روز در معرض آفتاب قرار بگیرد به مرور زمان گرفته و کم رنگ شده و ترک بر می دارد. هیچکس دوست ندارد چنین اتفاقی برای صورتش بیفتد. هر روز صبح از مرطوب کننده ای که حاوی ضد آفتاب است استفاده کنید تا پوست محافظت و مرطوب شود. شاید این کار را گامی اضافی قلمداد کنید اما وقتی پای پیشگیری از سرطان پوست به میان می آید متوجه می شویم که بسیار ضروری است.

می خواهید اشتباهات گذشته را جبران کنید؟ اگر واقعا قصد چنین کاری را دارید، رتونوئید هنگام شب یک استاندارد طلایی است، کمکتان می کند آسیب اشعه های خورشید را بازگردانید، کلاژن ها تحریک شوند، پوست لایه برداری شود، منافذ پوست باز شود، و از جوش زدن جلوگیری شود. می توانید از محصولاتی که نیاز به نسخه دارند و یا آنهایی که بدون نسخه در داروخانه ها عرضه می شوند استفاده کنید، فقط مطمئن شوید رتینول در صدر مواد تشکیل دهنده محصول باشد. استفاده از کرم های چشم نیز بعد از سه هفته نتایج محسوسی را نشان می دهد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا