خودرو

ویتارا ، پرچم دار سوزوکی

ویتارا، پرچم‌دار شاسی‌بلندهای سوزوکی

به قلم ارشاکو : اگر به یاد داشته باشیم ، این خودروی ویتارا بود که توانست نام سوزوکی را در میان آن همه مدل شاسی بلند کوچک و متوسط پرآوازه کند . این کمپانی نیز با مشاهده ی چنین استقبالی ، به این فکر افتاده تا با عرضه ی مدل جدیدی از این خودرو ، باری دیگر سوزوکی را بر صدر بنشاند . بر روی این نسخه ی جدید ، تغییرات شگرفی اعمال شده تا بتواند پای شما را به مسیرهای خارج از جاده نیز باز کند . با انتخاب هر نوع دیفرانسیلی ، می توانید در مسافرت های برون شهری بر روی این مدل نونوار شده حساب کنید . کاری که مزدا نتوانست ، سوزوکی با عرضه ی این مدل انجام داده است .

اگر سری به کابین خودرو  بزنید ، متوجه چند تغییر مهم و برجسته در آن خواهید شد . قرار دادن یک سیستم نمایشگر ۶٫۱ اینچی از آن دسته تغییراتی است که نمای داخلی خودرو را به کلی عوض می کند . با این وجود ، هنوز پلاستیک های فراوانی که در داشبورد استفاده شده ، آزار دهنده است . با قرار دادن صندلی های عقب در موضعی بالاتر نسبت به صندلی های ردیف جلو ، حس تسلط خاصی به سرنشینان عقب القا می شود . در مقایسه با رقبا ، فضای ۳۹۸ لیتری صندوق عقب ، مزیت قابل توجهی به شمار نمی رود . البته این فضای محدود با تا کردن صندلی های عقب و جابجا کردن آنها ، به ۱۳۸۶ لیتر افزایش می یابد . برای مطالعه مقاله قبلی ما می توانید بر روی عنوان” ۴ دلیل برای خرید هیوندا آزرا ۲۰۱۵ “کلیک کنید.

در نمای بیرونی ، سپر جلو متحمل تغییراتی جزئی شده و جلو پنجره با زاویه ی بیشتری قابل مشاهده است.  با دست بردن در طراحی چراغ های حلو ، سیمای خودرو تا حد زیادی بروز شده و حالت مدرن به خود گرفته است . قسمت عقب خودرو همچنان یک چرخ زاپاس را بر روی درب خود به همراه دارد که به صورت دلخواه ، می توانید به نوع ۱۶ اینچی تغییر یابد .

تغییرات باطنی اعمال شده در این مدل ، نتوانسته رتبه ی بهتری را به این خودرو هدیه دهد . گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته سوزوکی در کنار جعبه دنده های ۶ سرعته CVT رقبا ، عملکرد و راندمان ضعیفی دارد .

ویتارا-سوزوکی-d
سوزوکی

این نکات منفی و ناامید کننده به همین جا ختم نمی شود و در زمینه ی اقتصادی نیز این خودرو ، حرفی برای گفتن ندارد . مصرف سوخت ویتارای جدید حتی پایین تر از حد متوسط قرار می گیرد و به ۱۱٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر می رسد . این مصرف سوخت در کنار وزن ۱۵۶۱ کیلوگرمی این خودرو ، جایگاه خوب ویتارا را به خطر می اندازد . ناگفته نماند که با انتخاب مدل دو دیفرانسیل سوزوکی ، علاوه بر ۴۴ کیلوگرم  وزن بیشتر ، انرژی بیشتری نیز هدر می رود . سوزوکی گرند ویتارا توانسته تا اینجا به خوبی دوام بیاورد و روندی معتدل را حفظ کند ؛ اما زمان آن رسیده که همپای سایر رقبا ، تغییراتی را مخصوصاً در بخش قوای محرکه شاهد باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا