دنیای دیجیتال

کتابخوان یا تبلت؟کدام بهتر است؟

تبلت بهتر است یا کتابخوان؟چرا؟در زمینه انتخاب بین دو گزینه ی کتابخوان و تبلت پارامترهای زیادی وجو دارد که هرکدام از آنها بستگی به شما و نوع سلیقه و خواسته تان دارد اما نکته مهم این است که بهتر و بدتری وجود ندارد ،تنها نیاز شما پاسخگوی این سوال است .آیا شما تنها وسیله ای برای مطالعه نیاز دارید؟یا از وسیله الکترونیکی خود در زمینه های اینترنت و موسیقی و … هم استفاده خواهید کرد؟آیا موضوع قیمت در انتخاب شما مطرح است؟و هزاران سوال دیگر که ممکن است در این میان وجو داشته باشند .در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کتابخوان بپردازیم و چند نمونه از آنها را بررسی کنیم .

در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که کتابخوان ها تنها وسیله ای برای مطالعه کتاب هستند و کاربردی در زمینه های عکاسی ،مشاهده ویدئو و … نخواهند داشت .شما با استفاده از یک کتابخوان به راحتی میتوانید به یک حجم زیادی از کتاب ها دسترسی داشته باشید بدون آنکه مجبور باشید شئ سنگینی را با خود حمل کنید .میتوانید از کتابخوان در هر زمان و مکانی استفاده کنید و به راحتی متن مورد نظرتان را مطالعه یا یادداشت کنید .

نکته جالب در مورد کتابخوان ها این است که حتی در نور مستقیم خورشید هم میتوانید از آن استفاده کنید در صورتی که تبلت ها و گوشی های هوشمند چنین قابلیتی ندارند .به علاوه صفحه نمایش یک کتابخوان کاما استاندارد برای یک مطالعه طراحی شده و نور آن هیچگونه آسیبی به چشم وارد نخواهد کرد در صورتی که استفاده از تبلت برای مطالعه طولانی مدت چشم ها را خسته خواهد کرد .

تبلت ها و گوشی های هوشمند با توجه به اینکه حجم زیادی از برنامه ها و اطلاعات را در خود جای میدهند و ممکن است به صورت همزمان در حال اجرای برنامه دیگری باشند ،شارژ باتری را زودتر مصرف میکنند .اما یک کتابخوان اینطور نیست بلکه شما میتوانید تنها از مطالعه یک کتاب بدون مزاحمت پیام رسان ها و یا اعلان های دیگر لذت ببرید .

بعضی از کتابخوان ها علاوه بر مطالعه امکانات جالب دیگری هم به شما میدهند مانند نت برداری ،علامت گذاری صفحات مهم ،یادداشت کنار صفحات ،دسترسی به کتابخوانه آنلاین و … که عموما تبت ها این امکانات را برای مطالعه ندارند .طبیعی است که یک کتابخوان به صورت حرفه ای برای مطالعه طراحی شده باشد اما یک تبلت نه .در صورتی که میخواهید از دستگاه هوشمندتان در موارد مختلفی استفاده کنید پس کتابخوان برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود .درادامه چند مدل تبلت و کتابخوان را مشاهده میکنید که با وجود تفاوت های گفته شده هر کدام میتواند مناسب نیاز شما باشد .

 

کتابخوان آمازون کیندل مخصوص کودکان Kindle for Kids Bundle with the latest Kindle E-reader

این نوع کتابخوان دارای رنگبندی مختلف است که میتواند مطالعه را برای کودکان جذابتر و آسانتر کند .همچنین با استفاده از اینترنت میتوانید به حجم عظیمی از اطلاعات یک کتابخوانه آنلاین دسترسی داشته باشید .

 

کتابخوان آمازون مدل کیندل ویاج ۶ اینچی Amazon Kindle Voyage E-reader

این کتابخوان علاوه بر ویژگی های ذکر شده از سیمکارت و اینترنت همراه هم پشتیبانی میکند و به راحتی حتی خارج از منزل هم میتوانید به اینترنت و کتاب های دیگر دسترسی داشته باشید .همچنین ورق زدن آسان و تنظیم نور خودکار صفحه برای جلوگیری از آسب به چشم ها از دیگر ویژگی های این وسیله است .

 

کتابخوان آمازون مدل کیندل پیپر وایت Amazon Kindle Paperwhite E-reader

این گتابخوان قابلیت اتصال به شبکه های وای فای و استفاده از اینترنت برای دسترسی به کتاب های دیگر را دارد و پس از چند ساعت شارژ میتواند تا هفته ها همراه شما برای مطالعه روزمره باقی بماند .

 

 

 

 

کتابخوان آمازون مدل کیندل آل نیو کیندل ۶ اینچی Amazon All New Kindle E Reader 6Inch Display

این مدل در دو رنگ سفید و مشکی طراحی شده و بسیار سبک و خوش دست میباشد به طوری که به راحتی میتوانید آن را با خود حمل کنید .در نور مستقیم یا تاریکی شب از آن استفاده کنید بدون اینکه چشم هایتان آسیبی ببیند .

 

کتابخوان آمازون مدل نیو کیندل اوسیس با کاور شارژر چرمی Amazon New – Kindle Oasis E-reader with Leather Charging Cover – Black

این نوع کتابخوان برای یک مطالعه حرفه ای تا چندین ماه طراحی شده است .کاور شارژر علاوه بر خود دستگاه شارژ شده و قابلیت استفاده تا مدتی طولانی را دارد .طراحی این مدل بسیار ساده و ارگونومیک بوده و هیچگونه آسیبی به دست شما در هنگام مطالعه وارد نخواهد کرد .بدنه آن به گونه ای طراحی شده تا در عین سبکی مقاوم نیز باشد .

 

تبلت آمازون مدل فایر اچ دی ایکس ۸٫۹ Amazon Fire HDX 8.9 Tablet

یک گزینه مناسب برای انتخاب .باتری این دستگاه قابلیت نگهداری و استفاده شارژ تا ۱۲ ساعت را دارد و به راحتی میتوانید برنامه های مورد نیاز را از قسمت دانلود اپلیکیشن آمازون دریافت کنید .

 

تبلت آمازون مدل فایر اچ دی ۶ کیدز ادیشن Amazon Fire HD 6 Kids Edition Tablet

با استفاده از این تبلت به راحتی میتوانید دسترسی کو دکان به اینترنت ،فایل های ذخیره شده ،دانلود اپلیکیشن ،زمان استفاده و … را کنترل کنید .

 

تبلت آمازون مدل فایر ۷ اینچی کودکان Amazon Fire Kids Edition Tablet

گزینه ای مناسب برای کودکان که قابلیت کنترل و محدود کردن زمان استفاده برای والدین را فراهم کرده است .کودکان بدون آنکه متوجه باشند از سمت والدین کنترل میشوند و شما بر فعالیت های آنها نظارت خواهید داشت .

 

تبلت آمازون مدل فایر نسخه ۷ اینچی Amazon Fire Tablet 7 inch Display

تبلتی خوش دست و سبک که قابلیت های زیادی را برای کاربران خود فراهم نموده است .سیستم عامل آن قطعا پس از چند دقیقه کارکردن برای شما جالب و جذاب خواهد بود به طوری که به راحتی با آن ارتباط برقرار خواهید کرد .

 

تبلت آمازون مدل فایر اچ دی ۶ Amazon Fire HD 6 Tablet

این تبلت با سیستم عامل جذاب ،پردازنده ۴ هسته ای ،رزولوشن ۲۵۲ مگاپیکسل در اینچ و … یکی از بهترین گزینه ها برای مصارف شخصی و روزانه است .باتری آن کمتر از ۶ ساعت کاملا شارژ شده و تا ۸ ساعت قابلیت استفاده دارد .

 

تبلت آمازون مدل فایر اچ دی ۱۰ اینچی Amazon Fire HD 10 Tablet

فایر اچ دی ۱۰ اینچ یک تبلت بسیار سبک با طراحی ارگونومیک و منحصر بفرد است به طوری که یک مدل محبوب در میان کاربران به شمار میرود .اگر اندازه صفحه نمایش برای شما مهم است این گزینه را به راحتی میتوانید به کمپیوتر شخصی خود تبدیل کنید و از آن لذت ببرید .

 

تبلت آمازون مدل فایر اچ دی ۸ اینچی Amazon Fire HD 8 Tablet

این مدل دارای حافظه ۱۶ گیگابایتی است و تا ۱۲۸ گیگ قابل ارتقاء میباشد .یکی از تبلت های خوش دست و سبک آمازون که پس از چند دقیقه کارکردن قطعا مورد علاقه شما واقع خواهد شد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا