خودرو

هیوندای با سوخت نسل آینده!!

اینبار به سراغ خودروی کره ای می رویم، هیوندای و از سوخت که یک عامل مهم در نسل آینده می باشد حرف میزنیم. سوختی که در خودروهای نسل آینده استفاده می شود و خودروهایی که قرار است برای نسل آینده ساخته شوند..

Hyundai Tucson Fuel-Cell

با توجه به عرضه نسخه سلول سوختی توسان در سال ۲۰۱۳ میلادی، هیوندای نخستین خودروسازی است که از این فناوری در یک خودروی تیراژ انبوه استفاده کرده است.

این کمپانی جسور حالا پس از ۳ سال برنامه‌های تازه‌ای برای پیش‌روی بیشتر در این زمینه دارد. آن بیونگ کی (Ahn Byung-ki)، مدیر خودروهای اقتصادی، در مصاحبه‌ای با اتوموتیو نیوز (Automotive News) گفته:
هیوندای نزدیک به ۲ سال دیگر (حوالی ۲۰۱۸) مدل سلول سوختی کاملاً جدیدی معرفی خواهد کرد که ازنظر تقسیم‌بندی بین CUV و SUV قرار می‌گیرد.

براساس گزارش‌ها قوای فنی مدل موعود از سلول سوختیِ کوچک‌تر و باتری بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد و موتور برقی آن علی‌رغم قدرت بیشتر، ابعاد کوچک‌تری نسبت به توسان خواهد داشت.

هیوندای قصد دارد رونمایی را در آغاز مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ انجام دهد و در کنار مدل مذکور، از یک اتوبوس سلول سوختی نوین هم پرده‌برداری کند.در حال حاظر، گونه هیدورژنی توسان در کالیفرنیا به‌صورت ماهانه با بهای ۴۹۹ دلار (با سوخت هیدروژن رایگان) توسط کمپانی اجاره داده می‌شود. ماه فِوریه نیز گذشته اعلام شد که رانندگان مسافت طی شده آن‌را مجموعاً به بیش از ۱ میلیون مایل (۱,۶۰۰,۰۰۰ کیلومتر) رسانده‌اند که عدد قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

 

hyundai-tucson-fcv-engine
درست است که توسان سلول سوختی روی‌هم‌رفته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه تولید شد، اما این تنها آغاز راه بود. برنامه‌های این خودروساز برای آینده بسیار وسیع‌تر است و عزم خود را جزم کرده تا قبل از ۲۰۲۰ میلادی ۲۸ مدل سبز جدید راهی بازارهای مختلف کند که شامل ۱۰ مدل هایبرید، ۸ تا پلاگ-این هایبرید، ۸ مدل EV و ۲ مدل سلول سوختی خواهد بود.

Hyundai FCV
منبع: automobilemag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا