خودرو

بهترین صندلی ماشین کودک کدام است؟

بهترین مارک صندلی ماشین کودک

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : به هنگام تصادف ، احتمال اینکه کودکان به سمت شیشه اتومبیل پرتاب شوند ، ۶ تا ۷ برابر افراد بزرگسال می باشد ، حتی اگر این اتفاق نیز رخ ندهد امکان گیر کردن کودکان در بین دو صندلی ماشین نیز بسیار زیاد می باشد . از همین رو با پیش بینی چنین  اتفاق هایی برای کودکان ، بهتر است راه حلی برای آن یافت . صندلی اتومبیل مخصوص کودکان این امکان را فراهم می‌آورد که در موقع ترمز شدید احتمال صدمه دیدن کودکان به حداقل برسد. با نقد و بررسی این مطلب از خودرو همراه ما باشید.

 تقسیم بندی های صندلی کودک 

گروه ۰ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۰ کیلوگرم برسد.

گروه ۰+ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۳ کیلوگرم برسد.

گروه ۱ مناسب برای کودکانی با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم

گروه ۲ و ۳ مناسب برای کودکانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم و ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم

وجود علامت «universal» بر رویصندلی به این معنی می باشد که این صندلی مناسب با هر نوع ماشینی می باشد ، پس دقت کنید که این برچسب بر روی محصول انتخابی شما وجود داشته باشد .

تا ۹ ماهگی بسیار مهم است صندلی‌ای را انتخاب کنید که از گردن و سر کودک محافظت کند و به همین دلیل بهتر است صندلی گروه ۰ را انتخاب کنید.

صندلی کودک
صندلی کودک

به هنگام انتخاب صندلی کودک به این نکات توجه داشته باشید 

حتما صندلی‌ای انتخاب کنید که علامت استاندارد داشته باشد.علامت E نیز در محصولات خارجی نشانه تست شدن آنهاست.

صندلی دست دوم نخرید . حتی اگر فروشنده بگوید که مدت کوتاهی از آن استفاده کرده است. فراموش نکنید که این صندلی ایمنی کودک شما را تضمین می‌کند.

اگر مدام در حال تعویض صندلی از یک اتومبیل به اتومبیل دیگر هستید، انواعی را انتخاب کنید که آسان باز و بسته می‌شوند.

ویژگی های یک صندیل استاندارد کودک 

براساس نظر متخصصان، صندلی استاندارد کودک باید قابل اتصال به بدنه اصلی باشد. در واقع تعدادی از صندلی‌ها فقط به روکش یا کمربند ایمنی خودرو متصل می‌شوند که این حالت ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد. پس اگر بتوان صندلی کودک را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل متصل کرد، بیشترین ایمنی هم برای کودک فراهم خواهد شد.

اول ایمنی،‌ بعد حرکت!

فراموش نکنید که همیشه باید قبل از شروع حرکت، صندلی را بررسی نمایید ،

تا از اتصال کامل و صحیح آن مطمئن شوید و سپس کودک و نوزاد دلبند خود را در آن قرار دهید.

صندلی کودک
صندلی کودک

تمیز بودن صندلی

همچنین باید این صندلی را تمیز نگه دارید تا در این دوره طولانی، به خوبی بتوانید از آن استفاده کرده و کودک تان را با راحتی از مکانی به مکان دیگر ببرید. به همین دلیل بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

دوام صندلی

هنگام خرید هم باید توجه داشته باشید که صندلی کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. با این کار می‌توانید از این صندلی‌ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود استفاده کنید.

کمربند صندلی

برای این که از پرت شدن کودک به اطراف به هنگام تکان های شدید خودرو جلوگیری نماییم ، بایستی صندلی کودک دارای کمربند ویژه‌ای هم باشد. جنس این کمربند مهم می باشد که نرم باشد تا به هنگام ترمزهای شدید ، باعث زخم شدن یا وارد شدن فشار بیش از حد روی بدن و استخوان‌بندی ظریف کودک نشود و یا موجب آزارتن کودک نشود .

این نوع کمربندها که معمولاً به صورت ضربدری است، با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده می‌شود تا کودک به هیچ عنوان صدمه نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا