گوناگون

چند راه برای جلوگیری از جوش های سر سیاه بینی

 

دلیل به وجود آمدن جوش­های سر سیاه روی بینی را بدانید. دلیل ایجاد بسیاری از این جوش­های سر سیاه نه تنها کثییفی هوا و یا کثیفی پوست نیست، بلکه به دلیل پوستهای مرده در منافذ  پوستی روی صورت است. . در واقع این پوستهای مرده در منافذ پوستی جمع شده و با اکسیزن هوا ترکیب شده و سیاه می­شوند و جوشهای سر سیاه به وجود می­ایند.

  • نکته­ای که باید به ان توجه کنید این است که در واقع منافذ پوستی مکان مناسبی برای رشد فولیکولهای مو و غدد سبابه هستند. و این جوشهای سر سیاه در واقع همان منافذ هستند که چون بزگ شده اند یا با پوستهای مرده و یا با آلودگی موجود در هوا پر شده اند و موهای پرزی شکل هم در آنها رشد کرده است.
  • برای کوچکتر شدن این منافذ می­توانید از ترکیب چند قطره آبلیمو و نعناع استفاده کنید. البته باید بگویم که منافذ روی پوست بویژه روی بینی که جوشهای سر سیاه بیشتر در آنجا پاهر می­شوند، هیچ گاه از بین نمی­روند بلکه کوچکتر می شوند و در نتیجه آلودگی و پوست مرده کمتری د رآنها جمع می­شود.
  • البته فاکتورهایی مثل سن، ژنتیک و در معرض نور خورسید بودن نیز میتواند دلیلی برای بزرگ­تر شدن این منافذ باشند.

 

جوش های سرسیاه
جوش های سرسیاه

۲

کار دیگری که برای جلوگیری از این جوشهای سر سیاه می­توانید انجام دهید این است که چربی پوستتان را از بین ببرید. البته بیشتر از دو بار در روز از شوینده­های صورت برای از بین بردن چربی پوستتانف استفاده نکنید. اگرروزانه عادت به داشتن ارایش دارید، حتما و حتما صورتتان را در هنگام خواب بشویید چون بیش از حد ماندن مواد ارایشی روی پپوست صورت باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست می­شود.

می­توانید از محصولات آرایشی و یا مواد طبیعی برای لایه برداری پوستتان استفاده کنید. البته لایه برداری بیش از حد پوست باعث می­شود تا پوست شما بیش از حد خشک شود.

۳

هفته یکبار ملافه بالشتان را عوض کنید و بشویید. اینکار باعث می­شود که پوستهای مرده روی بالش و همچنین چربی پوست شما از روی بالش پاک شود و هر بار که سرتان را روی بالش می­گذارید این چربی­ها جذب پوستتان نشود.

 

جوش های سرسیاه
جوش های سرسیاه

 

موها باکتری و جرم موجود در هوا را به خود می­گیرند و اگر ر.وی پوست صورتتان قرار گیرند، این باکتری­ها و جرم ها توسط پوستتان جذب می­وند. پس یکی از کارهایی که می­توانید برای جلوگیری از بروز جوشهای سر سیاه انجام دهید این است که موهایتان را از روی صورتتان کنار بزنید و اجازه ندهید موهایتان زیاد روی صورتتان قرار گیرند.

کمتر پوست صورتتان و بینی­تان را با دستتان لمس کنید . به این دیلی که دستان شما می­تواند پر از آلودگی، جرم و باکتری باشدو هر موقع که دستتان را به بینی یا پوست صورتتان می­زنید این آلودگی­ها از طریق پوستتان جذب شده و باعث بروز جوش­های سر سیاه بیشتری شود.

هرگز و هرگز جوشهای سر سیاه صورتتان را فشار ندهید. چون اینکار باعث تحریک پوست شده و نه تنها باعث بزرگتر شدن منافذ پوستتان می­شود بلکه باعث ایجاد زخم و اسکار پوستی نیز می­شود.

اگر از اسکراب ها یا لایه­بردارها استفاده می­کنید حتما توجه کنید که برای از بین بردن جوشهای سر سیاه سعی نکنید که پوستتان را بیش از حد لایه برداری کنید چون همین لایه برداری بیش از باعث آسیب رساندن به بافت پوستتان می­شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا