خودرو

رنو کویید جایگزین پراید می شود !

رنو کوئید چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنو ، یکی از محصولات خود ، به نام کویید ، را برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود ۹۸ درصد در کشور هند تولید کرده است و با اینکه ، انتظار می رفت این خودرو بتواند جای تندر ۹۰ را از آن خود کند ، اما به عنوان جایگزینی برای پراید انتخاب شده است . 

 اگر به سراغ نمای داخلی رنو کویید برویم ، تمام توجهمان به سمت کیفیت پلاستیک های ارزان قیمتی جذب می شود که در تولید لوازم داخل بکار رفته است . این کیفیت تنها در خودروهای تیبا و پراید یافت می شود ، و این مورد ، یکی از دلایل رقابت این خودرو با محصولات ماندگار سایپا می باشد . اما ، از طرفی با دیدن یک نمایشگر خوب بر روی داشبورد ، متوجه می شویم که خیلی زود درباره ی این خودروی تازه وارد قضاوت کرده ایم . این نمایشگر ، کویید را به پرچم دار خودروهای ارزان قیمتی مبدل کرده است که به سمت و سوی دیجیتالی شدن پیش می روند . راهی که رنو در پیش گرفته است ، ریسک بالا و در عین حال سود کلانی برای وی خواهد داشت . با نقد و بررسی این مطلب از خودرو همراه ما باشید.

این خودروی شاسی بلند ، اصالت خود را حفظ کرده و باز هم شاهد طراحی ساده و بی آلایشی از سوی رنو هستیم . خط و انحنای زیادی بر روی بدنه ی خودرو به چشم نمی خورد . تنها نکته ای که در نگاه اول  متوجه آن می شوید ، طراحی تمام اجزای بیرونی این مدل در ابعاد بزرگ است . چراغ های جلو در کنار چراغ های مه شکن بزرگ ، فرصتی برای خودنمایی نداشته اند .

رنو-b
رنوکویید

با نگاهی کلی تر به موتور این خودرو ، کاملا درمی یابیم که مقایسه ی تندر ۹۰ و کویید کاملا اشتباه و نابجا بوده است . حجم پیشرانه ی این مدل به زحمت به نصف حجم موتور تندر ۹۰ می رسد . این پیشرانه ی کم حجم ، دارای سه سیلندر است که از این نظر ، می توان خودروی ماتیز را رقیبی برای این محصول نو ظهور دانست . برای آشنایی بیشتر با تمام ابعاد این موتور ، لازم به ذکر است که این خودرو ۵۰ اسب بخار کمتر از تندر ۹۰ و تنها ۵۸ اسب بخار توان تولید می کند . 

دو شرکت پرفروش سایپا و ایران خودرو ، گزینه های روی میز رنو برای تولید این خودرو در ایران به شمار می روند . اگر چه ، رنو خود را به این دو کمپانی محدود نمی کند و در صورت عدم توافق ، به سراغ سایر شرکت های داخلی نیز خواهد رفت ، تا سرانجام به نتیجه ی دلخواهش دست یابد . با توجه به انتخاب این خودرو به عنوان جایگزین پراید ، قیمت آن نیز می بایست در یک بازه ی متعادل و مناسب با شرایط قشر کم توان جامعه در نظر گرفته شود . پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که شما می توانید تنها با پرداخت ۲۵ میلیون تومان ، صاحب یک شاسی بلند مینی شوید ! رنو با این عمل ، سبد محصولات خود را در ایران تکمیل کرده و می تواند از کشور ما به عنوان پایگاه اصلی تولید خودرو در خاورمیانه بهره ببرد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا