خودرو

نقد ، بررسی و مشخصات فنی شورولت Trax

به گزارش ارشاکو به نقل از پردیس خودرو ، باتوجه به رشد روزافزون جمعیت و تمایل شهروندان به خرید و استفاده از ماشینهای شخصی ، ترافیکهای درون شهری و انبوه اتومبیلها در شهرها مخصوصا کلان شهرها افزایش می یابد.لذا افراد به سمت ماشینهایی می روند که در شهر بتوانند با آن رانندگی کنند،ویژگی ماشینهای تمام عیار شهری عبارتند از : جمع و جور باشد تا در پارکینگهای شهری شهری بتواند قرار گیرد، فضای داخلی آن برای جای گیری اسباب،اثاثیه و همراهان به اندازه کافی بزرگ باشد،ارتفاع نسبتا زیادی داشته تا راننده بر محیط اطراف خود مسلط شوند،کم مصرف باشد،مجهز به فناوریهای روز دنیا باشد و مهمتر از همه قیمت ایده آل و مناسبی داشته باشد.

ویژگیهای مذکور را می تواند در یک شورولت Traxمدل ۲۰۱۵ یافت.این مدل از لحاظ معماری شباهت زیادی به شورولت Equinoxو sonic بوده اما از لحاظ اندازه متفاوت از آنهاست.

البته ارتفاع آن از شورولت Sonic بیشتر است و کیفیت سواری آن به خودروهای سواری بیشتر شباهت دارد. فضای داخل کابین شامل پنج نفر بزرگسال به همراه اسباب و اثاثیه می‌شود و فضای سر وفضای پای زیادی داخل کابین وجود دارد. با این حال، فضای بار آن نسبت ب رقبایش کم است و اگر قصد دارید اشیاء بزرگ یا حیوانات خانگی حمل کنید، باید به فکر خرید یک کراس اوور بزرگتر باشید. موتور چهار سیلندر این خودرو برای گشت و گذار در شهر نیروی لازم را تولید می‌کند ولی هنگام حرکت سریع در بزرگراه، عملکرد چندان مناسبی از خودش نشان نمی‌دهد. بطور کلی می‌توان گفت که شورولت Trax یک کراس اوور جمع و جوری است که مناسب گشت و گذارهای شهری بوده ،بعلاوه علی رغم داشتن جدیدترین تکنولوژیها از قیمت مناسبی برخوردار است. با این که شورولت Trax مزایای زیادی نسبت به رقبایش ندارد ولی کارش را خوب انجام می‌دهد و ارزش آن را دارد که آن را تست کنید و دوری در اطراف بزنید.

نمای جانبی شورولت ترکس
نمای جانبی شورولت ترکس

 

 

شورولت Trax مدل ۲۰۱۵، یک کراس اوور جمع و جور حداکثر پنج نفره با تیپ‌های LS ،LT و LTZ است که به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این تیپ‌ها می‌توانند به دیفرانسیل جلو و یا به چهار چرخ متحرک مجهز بشوند. نیروی پیشران شورولت Trax را یک موتور چهار سیلندر ۱٫۴ لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است که در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. این موتور قادر است ۱۳۸ اسب‌بخار نیرو و حدود ۲۰۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در تست سرعت، تیپ LTZ شورولت Trax مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک توانست ظرف ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حدود یک ثانیه از شتاب صفر تا صد کراس اوورهای مشابه بیشتر است. میزان مصرف سوخت این کراس اوور به همراه دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی ۹٫۴۴ لیتر (۱۰٫۵۳ لیتر در شهر و ۸٫۰۵ لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ متحرک در سیکل ترکیبی ۱۰٫۱۴ لیتر (۱۱٫۴۰ لیتر در شهر و ۸٫۸۳ لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

شورولت Trax علی رغم کوچک بودنش از فضای داخلی جا داری برخوردار است. با این که صندلی‌ها باریک هستند ولی فضای سر و فضای پا زیاد است. روی صندلی‌های عقب نیز برای دو سرنشین بلند قد به اندازه کافی جا وجود دارد. گنجایش فضای بار به ۰٫۵۰ متر مکعب می‌رسد و هنگامی که صندلی‌های عقب خوابانده شوند این گنجایش به ۱٫۳۷ متر مکعب می‌رسد. این فضای بار از فضای بار نیسان   Jukeیا میتسوبیشی Outlander Sport بیشتر است.

نمای جلو شورولت ترکس
نمای جلو شورولت ترکس

 

 

مورد دیگری که در داخل کابین به چشم می‌خورد، کیفیت پایین مواد اولیه است. پلاستیک سخت تقریباً همه سطوح را پوشانده است. این خودرو دارای کنسول مرکزی نیست و پنل ابزاری که از پنل ابزار شورولت Sonic الهام گرفته است، زیاد برازنده به نظر نمی‌رسد. سیستم MyLink شامل یک نمایشگر ۷ اینچی است که روی داشبورد قرار گرفته و می‌تواند به تلفن همراه متصل شود و دسترسی به اپلیکیشن، عکس و حتی ویدئوها را امکان‌پذیر کند. اپلیشکیشن‎هایی نظیر Panadora، Tunein، Stitcher و BringGo نیز در دسترس قرار می‌گیرند. اپلیکیشن BringGo یک اپلیکیشن مسیریابی است که استفاده از آن آسان است و به راحتی به روز می‎شود. گفتنی است نمایشگر لمسی گاهی اوقات خوب به لمس انگشت‌ها واکنش نمی‌دهد که می‌تواند کمی مأیوس کننده باشد.

 

 

نمای داخلی شورولت ترکس
نمای داخلی شورولت ترکس

 

شورولت Trax مدل ۲۰۱۵ به لطف ابعاد جمع و جورش خیلی راحت پارک می‌شود و مانور دادن با آن در مقایسه با کراس اوورهای بزرگتر، راحت‌تر است. این کراس اوور کوچک قیمت نسبتا بیش تری از داستر در بازارهای جهانی دارد لذا پیش بینی می شود در صورت عرضه مدل trax این خودرو با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان روانه بازار شود.

Trax نخستین محصول از سه برند بزرگ خودروسازی آمریکا (فورد ، کرایسلر و جنرال موتورز) است که پس از انقلاب اسلامی در فهرست خودروهای سواری مجاز واردات قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا