خودرو

بوق گیر کرده ماشین را چگونه می توان خاموش کرد؟

به قلم ارشاکو : گیر کردن بوق خودروی منجر ایجاد آلودگی صوتی ، مزاحمت برای دیگران و از همه مهم تر خالی شدن باطری ماشین می شود . بوقی که خاموش نمی شود عمدتا به دلیل گیر کردن نقاط مکانیکی در ستون فرمان است که چندین روش برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد . اگر مایل به دانستن این روش ها می باشد ، پس با چند گام ذکر شده در این مطلب با ما همراه شوید …

 

 

بوق را چند بار فشار دهید

به عنوان اولین راه حل بهتر است که چندین بار بوق گیر کرده را فشار دهید ، در این صورت هر چیزی که درون آن گیر کرده باشد آزاد خواهد شد و نیز می توانید فرمان را چندین بار بچرخانید و به حالت اولش برگردانید.

فیوز برق را پیدا کنید

۲-دقت کنید ببینید آیا خودروی شما فیوز خاصی برای برق دارد یا نه ؟ بسیاری از خودروهای جدید دارای فیوز مخصوص به بوق هستند,در حالی که مدل های دیگر ممکن است چند قطعه ی الکتریکی را بر روی یک فیوز به عنوان بوق به کار بگیرند.اگر بوق فیوز مخصوص به خود را دارد,می توانید فیوز را بدون تاثیر گذاشتن بر هیچکدام از قطعات دیگر بردارید.راهنمای مالک دیاگرام نصب فیوز را نشان می دهد و به تشخیص سیمکشی فیوز کمک می کند.

 

بوق ماشین
بوق ماشین

 

فیوز برق ماشین تان را قطع کنید

فیوز ببوق گیر کرده را بردارید .با تشخیص جعبه فیوز در خودروی خود شروع کنید.معمولا در زیر داشبورد درست کنار فرمان قرار دارد.پوشش بر روی جعبه فیوز را بردارید.از یک دیاگرام در راهنمای مالک یا دیاگرام کشیده شده بر روی پوشش جعبه فیوز(اگر وجود دارد)استفاده کنید,مشخص کنید کدام فیوزبوق را کنترل می کند.از یک دم باریک یا انبر فیوز که در ابزار خودرو وجود دارند استفاده کنید.اگر بوق در یک فیوز اشتراکی باشد,آگاه باشید که قطعات الکتریکی مشترک با فیوز بوق نیز موقع برداشتن فیوز قطع می شوند.

سیمکشی بوق تان را قطع کنید

 سیمکشی بوق را قطع کنید.اگر نمی توانید بوق را با بیرون کشیدن فیوز قطع کنید,می توانید قطع کردن سیمکشی بوق را امتحان کنید.خودرو را خاموش کنید و کاپوت را باز کنید.محل بوق را مشخص کنید,که معمولا شبیه یک بلندگو یا شبیه به یک حلقه(دونات شکل)است.دو سیم به عقب بوق وصل شده اند.اگر قابل دسترسی هستند,می توانید با انبردست آنها را جدا کنید و بوق را خاموش کنید.حتما سیم جدا شده را به گونه ی مناسب جمع کنید تا از ایجاد اتصال کوتاه در خودرو جلوگیری کنید.

باطری خودرویتان را قطع کنید

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا را نتوانستید عملی کنید ، باطری خودروی خود را قطع کنید . می توانید کلا باتری خودرو را از خط خارج کنید.این باعث خاموش شدن بوق می شود,اما همچنین باعث میشود نتوانید خودرو را روشن کنید.پوشیدن عینک و دستکش های ایمنی قبل از برداشتن باطری را فراموش نکنید .

به مکانیک مراجعه کنید

در نهایت خودروی خود را پیش یک مانیک ببرید تا با تجربه و تخصص خود مشکل اصلی بوق ماشین تان را بیابد . حتی اگر هر کدام از روش های بالا هم عمل کرد ، شما هنوز پی به مشکل اصلی بوق خودروی خود نبرده اید و بایستی ماشین خود را به یک متخصص این کاره نشان دهید .

خوشحال خواهیم شد تجربیات خود در این باره را با م و دوستان خود به اشتراک بگذارید

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/بوق-گیر-کرده-ماشین-را-چگونه-می-توان-خامو/
  • بوق گیر کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا