ورزش و سلامتی

اشتباهات رایج هنگام تمرین با وزنه

ثبت نکردن وقایع تمرینی
ارشاکو :از اشتباهاتی که هنگام تمرین با وزنه معمولا مرتکب می شوید ثبت نکردن وقایع تمرینی است. در واقع بخاطر سپردن تمام جزئیات تمرین کار سختی است: وزن، سرعت، و تعداد تکرارها. هنگامیکه شما یک جلسه‌ی تمرینی جدید را شروع می‌کنید، داشتن یک تاریخچه‌ی تمرینی به شما کمک می‌کند که بلافاصله بفهمید آخرین بار، چه تمرینی را، و با چه جزئیاتی انجام داده‌اید.
در نتیجه می‌توانید سعی کنید که در جلسه‌ی جدید، آنرا بهتر انجام دهید. همچنین مرور کردن یک مدت طولانی و دیدن اینکه چه مسیر طولانی را طی کرده‌اید، می‌تواند به شما انگیزه دهد. اگر تصمیم دارید که در برخی جاها از یک مربی با تجربه کمک بگیرید، نشان دادن تاریخچه‌ی تمرینی‌تان به آن مربی، به او کمک خواهد کرد که یک برنامه‌ی موثر برای شما آماده کند.

بدون هدف تمرین کردن
در تمرینات می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ آن چیز ممکن است یک هدف قابل سنجش مانند شرکت در یک دوی ۱۰ کیلومتر باشد، یا شاید یک هدف عاطفی‌تر مانند اینکه اندام بهتری داشته باشید. هدف، نقطه‌ی شروع است. و بدون آن، تمرینتان بی برنامه خواهد بود.
هیچ تمرینی، بهتر از بقیه نیست، اما برای یک هدف خاص، تمرینات عالی بسیاری وجود دارند. بدون داشتن هدف، هیچ راهی برای اندازه‌گیری پیشرفت شما وجود ندارد! اهداف مخصوص خودتان و راه‌هایی برای ارزیابی آنها را بنویسید.

از این برنامه به آن برنامه پریدن
یکی دیگر از اشتباهات هنگام تمرین این است که یک برنامه را تا آخر پیش نمی برید. بسیاری از مربی‌ها و وب‌سایت‌ها، وعده‌های خارق‌العاده‌ای در مورد نتایجی که از برنامه‌های تمرنی آن‌ها خواهید گرفت می‌دهند. و شما هم به احتمال زیاد تمایل پیدا خواهید کرد که برنامه‌ی فعلی‌تان را عوض کنید، زیرا فکر می‌کنید یک برنامه‌ی دیگر بهتر از برنامه‌ی فعلی‌تان است. این کار را نکنید و برنامه فعلی‌تان را ادامه دهید. داشتن ثبات بسیار مهم است. برنامه‌ای را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید، پاشنه‌هایتان را ور بکشید، و قبل از آنکه به سراغ برنامه‌ی دیگری بروید، حداقل ۴ هفته به برنامه‌ی فعلی تان پایبند بمانید.

استراحت بیش از حد، یا خیلی کم
چشم پوشی از زمان‌های استراحت، هنگام تمرین می‌تواند پیشرفت شما را محدود کند. استراحت، هم برای استفاده‌ی موثر از وقتتان مهم است، و هم برای به حداکثر رساندن یک پاسخ تمرینی مطلوب. اگر هدف از تمرین کردنتان عضله سازی است و بین هر ست در تمرینتان، ۳ تا ۴ دقیقه استراحت می‌کنید، زمان زیادی را در باشگاه هدر خواهید داد و هرگز نتیجه‌ی مطلوبی از تمرینتان بدست نخواهید آورد.

 

در مورد زمان‌های استراحتی که بیشترین تاثیر تمرینی را بر اهدافتان می‌گذارند تحقیق کنید، و در طول تمرین، مراقب رعایت کردن آن‌ها باشید. مجبور نیستید در زمان استراحتتان یک کرنومتر بدست بگیرید،یا اگر کمی از برنامه تان عقب ماندید نگران این باشید که جلسه‌ی تمرینی‌تان کاملا هدر رفته است، اما مراقب زمان‌های استراحتتان باشید.

تمرکز بر روی نقاط قوت‌تان هنگام تمرین کردن
همه‌ی ما گاهی اوقات در یک تله گرفتار می‌شویم: ما تمایل داریم کارهایی را انجام دهیم که در آنها خوب هستیم و از چیزهایی که در آنها مهارت نداریم دوری می‌کنیم. این یک دور باطل است.
خیلی مهم است که به تمرین‌ها و عضلات ضعیفتان توجه کنید. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. یکی از آن دلایل این است که این عضلات، نسبت به عضلاتی که بخوبی رشد کرده‌اند، رشد سریعتری را تجربه می‌کنند. اگر چیزی برایتان دشوار است، احتمالا به این دلیل است که شما در آن خوب نیستید. این می‌تواند به معنای کاهش تمرینات دیگرتان و افزایش میزان و دفعات تمرینات مربوط به قسمت‌های ضعیف بدن باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا