خودرو

آئودی A6 سالن ، پرابهت و خیره کننده

به قلم ارشاکو به نقل از پردیس خودرو کارخانه ی آئودی در سال های اخیر یکی از مدل های تولیدی شرکتی خود به نام آ۶ سالن را در رقابت با ب ام و سری ۵، جگوار ایکس اف (XF) و مرسدس بنز ای (E) کلاس به مشتریان ناوگانی خود اختصاص داده است. همان قدر که ب ام و خودرویی است که برای راحتی و لوکس بودن تلاش می کند جگوار و ب ام و مشتاقند اسپورتی به نظر برسند و ظاهری جوان پسند برای جلب نظر مشتریان جوان تر خود ایجاد کنند. به همین دلیل است که آئودی سعی می کند با طرح این خودرو چیزی برای ارضای تمام سلیقه های موجود در بازار ارائه کند و آپشن های مختلف را به ترتیبی طراحی کند که هیچ طیفی از مشتریان ناراضی فروشگاه را ترک نکنند.

 

 

download (1)
آئودی A6 سالن

 

البته قضاوت در این که کمپانی تا چه میزان در دست یابی به این مهم موفق بوده است با مشتریان است اما دلیل اصلی طراحی این خودرو و فکر بنیادینی که سازندگان با ساختنش در پی به دست آوردن آن بوده اند کسب امتیاز رقابتی در بازار خودروهای شرکتی در مقابسه با دو برند رقیب بوده است. خودروی شرکتی خودرویی است که از سواری خانوادگی بزرگ تر است و مشتری ناوگانی یعنی بخشی از بازار که ماشین ها را برای مصرف تشریفات و کارهای شرکت ها و سازمان ها تهیه می کنند نه اشخاص حقیقی که برای استفاده ی خود و جا به جا کردن مسافر و بار به خودرو نیاز دارند.

 

آئودی A6 سالن
آئودی A6 سالن

 

اما سالون نوعی بدنه ی خودرو است که سه ستون الف، ب و پ و سه بخش یا جعبه ی موتور، سرنشین و بار دارد، صندلی های بخش وسطی یا سرنشین باید حتما دو ردیف باشد و فضای نشستن مسافران عقب برای اندام یک انسان بالغ کافی باشد. مشتریان در صورتی که از محصولی رضایت حاصل کنند به این که کارخانه محصول را برای کدام دسته از مشتریان معرفی کرده است کاری ندارند و می توانند با جلب یا تامین سرمایه ی لازم خودرو را تهیه کنند اما مهندسان سازنده ی این خودرو ظاهرا برای تداوم رقابت با دو غول خودروسازی دیگر دست به کار تولید این خودرو شده است.

 

آئودی A6 سالن
آئودی A6 سالن

 

اساسا خط تولید آ۶ آئودی چندان به چشم مشتریان نیامده است و با تمام خاصیت های خوبی که در این مسیر وجود داشته است نه کارخانه ی تولیدکننده تبلیغات چندانی برای محصولات این بخش کرده است و نه مخاطبین بازار اقبال چندانی به آن نشان داده اند. به همین دلیل کارخانه برای احیای این محصولات و جلب توجه مشتریان به آن، محصولات ممتازی را وارد بازار کند و منتظر باشد تا نتیجه ی عملکرد خود را ببیند. فیس لیفت هم این مشکل را حل نکرده است چون تغییر چندانی در ظاهر به وجود نیاورد و به همین دلیل آئودی ماشین تازه ای را برای اصلاح این وضعیت معرفی می کند تا بلکه مشکل به این ترتیب حل بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا