خودرو

خبرهایی جدید از مرسدس بنز E400

در این ارزیابی ، ارشاکو جدیدترین مدل سواری اشتوتگارت ، خودروی E400 4MATIC ، را برای شما انتخاب کرده است.برا ی کسب اطلاعاتی در این باره در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

این خودرو همان مدل سابق ، با اندکی تغییرات برای سازگاری بیشتر با محیط زیست ، می باشد . به همین منظور ، مدل E400 با پیشرانه ی دوگانه توربو ۳٫۰ لیتری V-6 با توان ۳۲۹ اسب بخار ، جایگزین مدل های سواری غیر AMG و واگن ۲۰۱۵  E550 خواهد شد . مدل های کوپه و کروک E550 با همان پیشرانه ی ۶ توربو V-8 با قدرت ۴۰۲ اسب بخار ، به کار خود ادامه خواهند داد ؛ با این تفاوت که به عنوان موتور اصلی ، جایگزین پیشرانه ی سابق ۳٫۵ لیتری V-6 این مدل ها خواهد شد ( اما در مدل های سواری و واگن E350 ، به همان صورت باقی خواهد ماند ) . هنوز هم برای افزایش عملکرد یک خودروی سواریAMG  E350 با قدرت ۵۷۷ اسب بخار ، گزینه ی انتخابی glutton وجود دارد ؛ تنها در صورتی که وجود یک پیشرانه ی V-8 در خودرو تایید شده باشد و خطوط بدنه نیز به این منظور طراحی شده باشند .

این خودرو می تواند تنها در ۵٫۰ ثانیه از صفر تا صد شتاب گیرد ، دقیقا ۰٫۵ ثانیه سریع تر از مدل E550 . لازم به ذکر است که این مدل ، مسیر ۴۰ کیلومتری را با سرعت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت و در ۱۳٫۶ ثانیه می پیماید ؛ که ۰٫۶ ثانیه و ۱۱ کیلومتر بر ساعت آهسته تر از مدل پیشین می باشد . این اختلاف در مسیر های ۳۰ کیلموتری به ۰٫۲ ثانیه می رسد . مدل قبلی این خودرو ، توانست در بین رقبای خود بسیار خوش بدرخشد . با وجود اینکه سرعت این مدل کم نیست ، اما متاسفانه ، نتواسته از رقبایی چون کادیلاک CTS پیشی گیرد .

 

۱
مرسدس بنزE400

 

از دست دادن دو پیستون و ۷۳ اسب بخار ، با کاهش قیمت از ۶۵۷۷۵ دلار به ۶۲۳۲۵ دلار برای این مدل و در این کلاس ، تغییرات قابل توجهی برای راضی نگه داشتن علاقمندان ، به شمار نمی رود . نکته ای مثبتی که رضایت طرفداران این خودرو را ، در هر کشوری ، جلب می کند ، امتیاز کسب شده در ارزیابی EPA می باشد . خوشبختانه ، این مدل توانسته از صدی ۱۳ لیتر در شهر و ۹٫۷ در بزرگراه ها به صدی ۱۱٫۷ لیتر در شهر و ۸٫۴ لیتر در بزرگراه ها برسد و رتبه ی خوبی را در این آزمون کسب کند . در نسخه ای که از پیشرانه ی V-8 استفاده شده ، در هر صد کیلومتر ، ۱۰٫۶ لیتر سوخت به مصرف می رسد . به عبارتی ، این پیشرانه از نظراقتصادی ، ۱۰% به صرفه تر است .

راه دیگری برای پیوند موتور این خودرو وجود دارد ، که به احتمال زیاد ، مرسدس بنز نیز آن را ترجیح می دهد ، اعمال گزینه ی ارتقا یافته ی مدل E350 می باشد . با این کار ، پیشرفت چشمگیری از لحاظ عملکرد و ویژگی های دیگر در این مدل ، به چشم خواهد آمد . یکی از دلایلی که موجب شد تا مدل E350 در رقابت با چهار خودروی آئودی ، کادیلاک و بی ام و ، رتبه ی سوم را بدست آورد ، نحوه ی انتقال قدرت از پیشرانه ی ۳۰۲ اسب بخاری ۳٫۵ لیتری V-6 آن بوده است . زیرا این قدرت به خوبی یک موتور V-8 منتقل نمی شود . با جابجایی کمتر و موتور توبو شارژ دوگانه به همراه یک صدا خفه کن ، با وجود اینکه نیروی گشتاور زیادی تولید می شود ، قدرت موتور E400 نسبت به مدل E350 برای یک خودروی لوکس مناسب تر است .

این خودرو با وزن ۱۹۳۸ کیلوگرمی ، ۷۳ کیلوگرم سبک تر از مدل E550 و ۱۳۹ کیلوگرم سنگین تر از کادیلاک می باشد . با انتخاب مدل محور عقب ، وزن این خودرو تبعا بیشتر خواهد شد – مدل E550 تنها با دیفرانسیل تمام چرخ تولید شده است ، و توانسته با خودروی محبوبی چون آئودی A6 کواترو رقابت کند . برای عملکرد بالاتر از یک نوع لاستیک خاص به ارزش ۲۵۰ دلار استفاده شده است ، البته انتخاب این آپشن کاملا اختیاری می باشد . متاسفانه ، این چرخ ها در آزمون ترمز ، به اندازه ی چرخ های پیرلی P مورد استفاده در E550 ، عملکرد چشمگیری نداشته اند ( با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ، طول خط ترمز از ۴۸ متر به ۵۰ متر رسیده است ) . زمانی که ما مدل E550 را آزمایش کردیم ، خبری از پدال ترمز نبود ، اما در مدل E400 ، یک پدال ۰٫۸۴ گرمی برای شتاب جانبی ، تعبیه شده است . در حین رانندگی با E550 صداهایی شنیده می شد که هیچ یک در مدل E400 وجود ندارد .

برای کسانی که لوکس بودن یک خودرو ، برایشان مهم تر از هیجان و لذت رانندگی با آن است ،  به عقیده ی ارشاکو مدل E400 پیشنهادکاملا مناسبی برایشان  می باشد . همانند سایر مدل های این کمپانی ، شاسی این خودرو نیز قدرتمند است . بدنه ی آن برخلاف مدل هایی که از سال ۱۹۹۰ به بعد تولید شده اند ، بسیار محکم می باشد . فضای داخلی بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد و تمام امکانات لازم را ، بدون هیچ مشکلی ، در اختیار دارد . این امکانات ، گزینه های اختیاری متفاوتی از جمله استفاده از چرم ناپا سیاه و سفید و یا پرسلن برای روکش اطاقک داخلی ( به ارزش ۱۳۷۰ دلار ) ، سقف پانوراما   ( به قیمت ۱۰۹۰ دلار ) و یک صندلی قابل تنظیم با قابلیت ماساژ برای راننده ( به مبلغ ۶۶۰ دلار ) را شامل می شود .

 

۲
بنزE400

 

قطعا بدون سیستم راهنمای پارک ، که ارزشی به مبلغ ۱۲۹۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است ، مشکلی برایمان پیش نخواهد آمد ، چرا که خوشبختانه ، این خودرو تجهیزاتی از قبیل سیستم هشدار از برخورد و سیستم کنترل انحراف از مسیر را به صورت رایگان در این مدل اعمال کرده است . هنوز هم مشکلاتی در زمینه ی سیستم های هشداردهنده وجود دارد ، اما خبری از دخالت های ناگهانی و اعمال تغییرات ناخواسته در سیستم فرمان و ترمز نیست .

بسته ی ارزشمند دیگری که برای این مدل درنظر گرفته شده است ، مربوط به چراغ های این خودرو است که ارزشی به مبلغ ۱۵۰۰ دلار داشته و شامل بهره بردن از تکنولوژی LED برای تمام چراغ ها ، سیستم کنترل نور بالا ، و چرخش چراغ ها متناسب با پیچ و خم های جاده می شود . این گزینه ، هم کاربردی است و هم در ظاهر خودرو تاثیر مثبتی می گذارد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی را  در اختیارتان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا