گوناگون

۵ تکنیک مفید برای یادگیری زبان جدید

دانستن یک زبان دیگر، مهارتی ارزشمند است. از جمله مزایای آن می‌توان به عملکرد بهتر مغز، دانش بیشتر در مورد فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، و فرصت‌های شغلی بهتر اشاره کرد.

 

منظم باشید و هرروز با اشتیاق سراغ مطالعه بروید
بیشتر اوقات، وقتی افراد می‌خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند، چه یک زبان جدید، چه ورزش یا هر چیز دیگر، فکر می‌کنند می‌توانند یک شبه و بدون تلاش آنرا فراگیرند. این عقیده بسیار غلط است.

زبان، همچون ریاضیات یا نقاشی باید بطور منظم مطالعه و کار شود. اگر نمی‌توانید چندبار در روز سراغ آن بروید باید لااقل روزی یکبار به مطالعه بپردازید تا اطلاعات قبلی فراموشتان نشود و مهارت‌هایتان آسان‌تر توسعه یابد.

 

از کتاب، موسیقی، فیلم و رسانه‌های مختلف استفاده کنید.
گاهی کلماتی را از زبانی مادری خود یاد می‌گیریم که تا بحال نمی‌دانستیم، در واقع معنای آنها را با توجه به متن حدس می‌زنیم. تا بحال شده که از یک برنامه تلویزیونی، کتاب یا یک موسیقی کلمه‌ی جدیدی یاد بگیرید؟ اینکار را درمورد تمام زبان‌ها می‌توان انجام داد.

برخی از افراد با تماشای برنامه‌های تلویزیونی، زبان آن کشور را آموخته‌اند. شاید به این دلیل است که مغز ما موقعیت‌های خاص را تشخیص می‌دهد، یا دلیلش الگوهای فکری است و یا تکرار باعث آن می‌شود.

 

صحبت کنید و اجازه دهید اشتباهات شما را اصلاح کنند.
یکی از اهداف اصلی شما در آغاز یادگیری زبان این است که بتوانید با افراد بومی صحبت کرده، حرف‌هایشان را بفهمید و آنها نیز متوجه حرف شما بشوند.

در اوایل، اینکار دشوار خواهد بود، اما اگر واقعا می‌خواهید یاد بگیرید، بهرحال باید این کار را انجام دهید، پس بهتر است زودتر آنرا بیاموزید تا مهارت‌‌های گفتاری‌تان نیز همراه با مهارت نوشتاری و گرامری تقویت شود.

 

گرامر (دستور زبان) را نادیده نگیرید.
گرامر! شاید کلمه‌ی ترسناکی باشد. ما معمولا با ویژگی‌های اسم، اسم مصدر و موضوعاتی از این قبیل خیلی راحت نیستیم.

گرچه زمانیکه آنها را یاد بگیرید و کاربردشان را بدانید، کیفیت گفتارتان بهبود پیدا کرده و متوجه می‌شوید چه موقع می‌توان از یک جمله استفاده کرد و چه موقع نه. همچنین اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود و دانسته‌هایتان را اصلاح می‌کنید و به آنها اعتبار می‌بخشید.

 

برای بخاطر سپردن لغات از متن استفاده کنید.
کلمات در بسیاری از زبان‌ها، بسته به متن، معانی مختلفی دارند. یادگیری آنها بدون ارتباط دادن با موضوعی خاص، دشوار و زمانبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا