خودرو

بررسی پژو ۲۰۰۸ توسط مشتریان آمریکایی

در ماه مارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن آقای کارلوس تاوارس اعلام کرد که اوضاع این برند بهبود یافته و بنابراین به توسعه‌ی فروش خود در بازارهایی چون بازار آمریکا و ایران فکر کنند. بدین ترتیب ما می‌توانیم پس از چندین سال غیبت پژو در بازار خودروی آمریکا، شاهد حضور محصولات این شرکت باشیم. برنامه ریزان تولید فرانسوی مطمئناً در فهم بازاری که چندین سال است غایب آن هستند کشمکش و چالش خواهند داشت اما ما می‌خواهیم که به آن‌ها کمک کنیم. خب برای این منظور ما پژو ۲۰۰۸ را در نظر گرفته‌ایم تا نقاط قوت این ساخته‌های این خودروساز فرانسوی برای خریداران آمریکایی را ذکر کرده و مناطقی را که پژو باید بهبود دهد ذکر می‌کنیم. پژو ۲۰۰۸ که به عنوان کراس اوور شهری نامیده شده در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است بنابراین جایگزینی آن احتمالاً در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزان و طراحان بی‌شک در حال آمریکایی کردن این خودرو خواهند بود.
2016-Peugeot-2008-Naming-Convention

خب در این بخش ما موارد خوب و بد یک پژو برای بازار آمریکا و خریداران آمریکایی را ذکر کرده‌ایم.

2016-Peugeot-2008-front-three-quarter-in-motion-1

خوب‌ها

نام‌گذاری
درباره‌ی نام‌گذاری صحیح صحبت می‌کنیم. در زبان پژو، زمانی که خودرویی همانند ۲۰۸، ۳۰۸ و یا ۵۰۸ را در نظر می‌گیرید و می‌خواهید که آن را به کراس اووری فربه‌تر و قدبلندتر تبدیل کنید، تنها یک صفر را به اعداد بالا اضافه کرده و به مدل‌های ۲۰۰۸، ۳۰۰۸ و یا ۵۰۰۸ می‌رسید. (نکته: ما هنوز هم از پژو عصبانی هستیم زیرا که پورشه را مجبور کرد تا نام مدل ۹۰۱ را به ۹۱۱ تغییر دهد)
سقف داخلی روشن
اگر می‌خواهید که نوری از داخل سقف ساطع شود می‌توانید یک رولزرویس بخرید و آپشن سقف starlight را به آن اضافه کند و یا اینکه این پژو را سفارش دهید! بیش از آنکه ستاره باشد، این سقف خطوط نورانی را ارائه می‌کند اما بسیار جذاب هستند.

طراحی سقف غیر هم‌سطح
سقف خودرو دارای طراحی غیر هم‌سطح است همانند چیزی که در لندروور دیسکاوری، نیسان Xterra و غیره می‌بینیم. این شکست مینیمالیستی در سقف مقداری به فضای سر اضافه می‌کند و توسط تریم کرومی اطراف پنجره‌های عقبی برجسته می‌شود.

2016-Peugeot-2008-Split-level-roof-2
تغییر طرز فکر
شاید جذاب‌ترین مورد درباره‌ی پژو ۲۰۰۸ این باشد که پلتفرم PF1 یکسانی را با سیتروئن C4 کاکتوس عجیب به اشتراک می‌گذارد. موارد عجیب‌وغریب این خودرو جزئیات زیادی را در برمی‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قوس‌های چرخ حجیم و جزئیات حفاظتی درب‌ها اشاره کرد.

بدها

سیستم چهارچرخ محرک در دسترس نیست؟!
اینکه خودروی بلندقد با ارتفاعی زیاد از سطح زمین داشته باشید و همچنین سیستم کنترل کشش نیز وجود داشته باشد همگی موارد خوبی هستند اما برای فروش کراس اوورها در آمریکای شمالی بهتر است که نیرو را به چرخ‌های عقب هم بفرستید.

i-Cockpit پژو
اروپایی‌ها شاید غربیلک فرمان کوچک و صفحه کیلومتر شمار قرار گرفته در مکانی نو را دوست داشته باشند اما یانکی‌ها از این موارد متنفرند مخصوصاً وقتی پره‌های گوشتی فرمان به همراه کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و رادیو در یکجا باشند و به این موارد دسته‌ی کروز کنترل نیز اضافه شده باشد. ما مجبوریم با سرنشینانی سروکله بزنیم که می‌گویند دکمه‌ها کجا هستند!

2016-Peugeot-2008-interior
بلوتوث ۲۰۰۸
اتصال و جفت کردن گوشی بدون دردسر است اما سیستم عجیب‌وغریب پژو در پیدا کردن آیفونی که دقیقاً جلوی چشمش است مشکل دارد و پس‌ازآن یک کد مخصوص را باید در گوشی و هم در خودرو تایپ کنید. واقعاً پژو هستی!

2016-Peugeot-2008-Bluetooth-pairing
جعبه داشبورد کوچک
درباره‌ی داشبورد ۱۴ اینچی که نصف اندازه‌ی خود جای دارد نظرتان چیست؟ این جعبه حتی برای جای دادن دفترچه راهنمای خودرو نیز بسیار کوچک است و تنها دستکش در آن جای می‌گیرد…هر چیزی در آمریکا بزرگ‌تر است مخصوصاً دستکش‌های ما و خشم زیاد برای تبلیغات غلط.

شما سیستم استارت/استاپ اتوماتیک را اختراع نکرده‌اید
به نظر می‌رسد که پژو بیش‌ازحد به سیستمی که این روزها رایج شده افتخار می‌کند. پژو با صدای بلند در صفحه کیلومتر شمار و صفحه خوشامدگویی این مورد را اعلام کرده و یک کرنومتر ECO را برای محاسبه کردن دقایق و ثانیه‌هایی که خودرو در سفر خاموش می‌شود در نظر گرفته است. تلاش زیادی صورت گرفته تا رخداد استارت/استاپ محسوس باشد و پژو مصرف سوخت متوسط را درحالی‌که ساعت شمار کار می‌کند به ما نشان می‌دهد.

هشدارهای ترساننده
درحالی‌که اکثر خودروها کمبود سوخت را با چراغ کوچکی نشان می‌دهند، این خودرو احساس می‌کند که باید در یک جعبه‌ی هشداردهنده‌ی قرمز داد بزند سوخت خودرو خیلی کم است! خب فهمیدیم! ترجیح می‌دهیم که بیشتر خونسرد باشیم و به روش خودمان عمل کنیم. مرسی!

2016-Peugeot-2008-Alarmist-Warnings
باک کوچک
محدوده‌ی سوخت دیزل مدل ۱٫۶ لیتری به نظر می‌رسد که مناسب باشد و پس از پر کردن کامل محدوده‌ی حرکتی ۶۴۰ تا ۸۰۰ کیلومتری را نشان می‌دهد. به خاطر سفر در بین ایالت‌ها و با سرعت بالا این باک باید بزرگ‌تر باشد.

بلندگوهای کوچک
رادیوی پایه در مدل تست شده صدایی برابر با یک خودروی مدل ۱۹۸۵ داشت. بهتر است که در هنگام عرضه‌ی پژو در امریکا، سیستم JBL بکار رفته ارتقا یابد.

2016-Peugeot-2008-JBL-speaker

منبع: motortrend

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا