معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

۷ راه جدید برای استفاده مجدد از عطرهای قدیم

خیلی از ما در قفسه­ها و کمدهایمان عطرهای قدیمی زیادی داریم که سالها بدون استفاده مانده­اندو چجون بویانها آن چیزی نبوده که ما را جذب کند. شما با این همه عطر بلا استفاده چه می­کنید؟ اینکه آنها بریزیم دور یا فقط در قفسه­ها در گوشه­ای نگداری کنیم به نپر کار جالبی نیست. امرزو می­خوام چند راه برای استفاده مجدد از این عطرها به شما بگویم. شاید به دردتان خورد.

  • خوشبو کردن ملافه­ها

وقتی که تخت­خوابتان را مرتب می­کنید، می­توانید قبل از کشیدن رو­تختیف کمی عطر به ملافه­ها بزنید. وقتی که شب برای خواب به تخت­خوابتان می­روید مطمینا بوی خوش­آیندی استشمام خواهید کرد. اینکار حتی برای آرام خوابیدن در شب هم مفید است. حتی می­توانید به بالشتان هم عطر بزنیدو فقط مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید. چون گاهی بوی زیاد عطر باعث سردرد می­شود.

 

خوشبو کردن
خوشبو کردن
  • خوشبو کردن پرده­ها

در اکثر خانه­های ما بر روی پنجره­ها پرده نصب شده است. می­توانید کمی عطر ملایم که رایحه گل و یا خنک دارد برروی رده­هایتان اسپری کنید. با اینکار وقتی پنجره را باز می­کنید، وقتی باد به تار و پود پرده می­خورد،باعث می­شود که فضای اتاقتان پر از عطر شود. البته بهتر است برای خوشبو کردن پرده­ها از عطرهای تند و شیرین استفاده نکنید. چون در اینصورت باید برای تنفس هوای آزاد مدام پنجره را باز کنید!!!

  • خوشبو کردن کیف پول

برای اینکار یک دستمال کاغذی را به عطر آغشته کنید و از وسط تا بزنید، دوباره عطر بزنید و از وسط تا بزنید، انقدر اینکار را تکرار کنید تا یک مربع در حدود ۱ اینچ در ۱ اینچ داشته باشید. این دستمال آغشته به عطر را در کیف شولتان قرار دهید. حتی می­توانید از دو تا دستمال برای اینکار استفاده کنید. با این کار هر بار که در کیف پولتان را باز می­کنید بوی خوبی استشمام خواهید کرد. معمولا بوی این دستمال­­ها برای ۲ تا ۴ هفته ماندگار هستند.

  • خوشبو کردن چراغ خواب یا چراغ مطالعه

اگر چراغ خواب و یا چراغ مطالعه شما سفید نیستف می­توانید برای خوشبو کردن اتاقتان، کمی عطر به پوشش چراغ خواب یا چراغ مطالعه­تان بزنید. دلیل اینکه می­گوییم سفید نباشد، این است که در صورت سفید بودن پوشش چراغ مطالعه یا چراغ خواب، اسپری کردن عطر بر روی آنها باعث ایجاد لک می­شود. البته این بو بیشتر از یک روز ماندگار نیست و اگر می­خواهید مرتبا این بو را در  فضای اتاق حس­کنید، می­توانید هر روز این کار را تکرار کنید.

  • خوشبو کردن گلهای خشک

البته من به شخصه سر رشته چندانی در مورد استفاده از گلهای خشک برای دکوراسیون خانه ندارم، اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در خانه گل خشک دارید و از آنها در دکوراسیون خانه­تان استفاده می­کنید، فکر می­کنم یکی از بهترین راه­ها برای خوشبو کردن این گلها، اسپری کردن کمی عطر بر روی آنها باشد. حتما می­دانید که برگهای خشک و کلا چوب خشکف عطر و روغن را به خوبی جذب می­کنند. با این تفاسیر ماندگاری عطر بر روی چوب و گلهای خشک بسیار زیاد است و می­توانید مطمین باشید که در فضای خانه­تان همیشه بوی خوشی عطر استشمام می­شود.

 

خوشبو کردن
خوشبو کردن
  • یاد آوری خاطرات قدیمی

حتما می­دانید که عشاق برای یادآوری روزهای خوش گذشته از نامه استفاده می­کنند. البته فکر می­نم امروزه با وجود این همه پیام رسان و پست الکترونیکف نامه فرستادن به معشوق، کار جدید و خارق­العاده­ای باشد. وچه بهتر اینکه نامه­ای که برای معشوقتان می­فرستید خوشبو باشد؟ حتی­ می­توانیدف برای خوشبو کردن نامه­تان از عطری استفاده منید که خاطرات مشترک زیادی با آن عطر دارید!!!

  • اهدا به خیریه­ها

شما می­توانید به همراه پول و غذا و یا لباسهایتان حتی عطرهایتان را هم به خیریه­ا بدهید. از کجا می­دانیدف شاید رایحه عطری که برای شما خوش­آیند نیست برای فرد دیگری خوش­آیند باشد و یادآور روزهای خوش گذشته. مسلمل هدیه کردن کردن عطر می­تواند در کنار لباس، پول و غذا، یکی از بهترین هدیه­هایی باشد که به یک همنوه می­دهید. شاید با اینکار به انها کمک کنید که حداقل برای لحظه­ای از فکر مشکلات و سختی­ای زندگی بیرون بیایند و احساس خوبی داشته­ باشند.

به نظر شما کدام یک از راهاهای پیشنهادی جالب و کاربردی­تر بود. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا