ورزش و سلامتی

۸ خوراکی باور نکردنی برای لاغرها

در کنار افرادی که از اضافه وزن رنج میبرند و مدام در حال تلاش برای کم کردن آن هستند ،افرادی هم وجود دارند که از لاغری زیاد و کمبود مواد مورد نیاز بدن ناراضی هستند .این افراد به دلیل کمبود ایمنی و توانایی بدنی اغلب به سرعت دچار بیماری شده و بیشاز پیش ضعیف میشوند .در ادامه با ما همراه باشید تا مواد غذایی شگفت انگیزی را برای افراد لاغر بررسی کنیم .

گردو : یکی از مغزهای پرطرفدار و محبوب که به شما کمک میکند به سرعت افزایش وزن داشته باشید و اگر از لاغری بیش از حد رنج میبرید شما را به وزن ایده آلتان نزدیک تر میکند .همچنین با داشتن مقادیر قابل توجهی امگا ۳ از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری میکند .

شیرپرچرب : شیر گزینه ای است که به تنهایی میتواند بیماری های زیادی را درمان کند و بسیاری از پزشکان نوع کم چرب آن را توصیه میکنند .شیر پرچرب تمام خواص نوع کم چرب را دارد و انتخاب خوبی برای افراد لاغر است .

نارگیل : یکی از بهترین میوه هایی که میتوانید در چاق شدن از آن کمک بگیرید نارگیل است .شیر آن حاوی مواد مغذی زیادی است هم چنین کالری بالایی دارد و باعث چاقی میشود .مصرف خود نارگیل و شیر آن بسیار به افراد لاغر توصیه میشود .

موز : میوه ای که میتوان از آن با اسم کربوهیدرات سالم نام برد .موز حاوی مقادیر زیادی انرژی است و کالری مورد نیاز شما را تا مدت طولانی تامین میکند .افراد لاغر علاقه زیادی به این میوه دارند و اغلب برای افزایش وزن آن را در کنار مواد دیگری از جمله شیر ،نارگیل ،بستنی و … استفاده میکنند.

دانه های مغذی : از جمله این دانه ها میتوان به تخم کتان ، تخم هندوانه ،شاهدانه و کنجد اشاره کرد که حاوی مقادیر قابل توجهی اسید چرب ضروری هستند و به افزایش وزن کمک بسیاری میکنند .

بادام : مغز بادام حاوی مقادیر بالایی فیبر و ویتامین های ضروری است که میتوان آن را به صورت روزانه مصرف نمود .بادام به درمان و برطرف کردن مشکلات عصبی کمک زیادی میکند همچنین انتخاب خوبی برای افراد لاغر است .

سیب زمینی : منبعی عظیم حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات و مواد غذایی که از آن همیشه به عنوان ماده ای چاق کننده یاد میشود .سیب زمینی میان وعده مناسبی برای افراد لاغر است .

موجودات دریایی : انواع ماهی ها مانند ماهی تن ،ماهی آزاد ،سالمون و … یا میگو حاوی مقادیر بالایی امگا ۳ هستند که طبیعتا در کنار سلامتی میتوانند به افراد لاغر در افزایش وزن کمک کنند .

علاوه بر مواد غذایی ذکر شده و خوردن غذا به اندازه لازم ورزش را فراموش نکنید .ورزش نکردن و پرخوری صرف باعث میشود حجم توده عضلانی شما کم شده و در عوض بدنی تنبل و مملو از چربی داشته باشید.حتی برای چاق شدن هم نیاز به ورزش دارید و در کنار تغذیه مناسب باید از ورزش هم کمک بگیرید .اتفاقا ورزش در این راه میتواند به سرعت شما اضافه کند و باعث از بین رفتن سریعتر لاغری تان شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا