مد و مدگرایی

گلدان های مدرن

تیم فاندر ویرد (Tim van der Weerd) طراح هلندی مجموعه‌ای از گلدان‌های سرامیکی سفید طراحی کرده است که روی پایه‌هایی به شکل ریشه درختان و از همان جنس سرامیک قرار می‌گیرند.

مجموعه گلدان‌های کارنیوورا بدنه‌ای استوانه‌ای شکل و سفید دارند که روی چهار پایه شبیه به ریشه درختان قرار گرفته و مانند آن است که می‌توانند راه بروند. طراح این گلدان‌ها می‌گوید: «به دنبال طراحی گلدان‌هایی بودم که بیشتر ادامه شکل گیاه باشد تا یک شیء مجزا و مستقل که هیچ ارتباطی با گیاه ندارد. این مجموعه جدید هم مانند طراحی‌های قبلی بسیار دینامیک و با نشاط هستند. این گلدان‌های کوچک پایه‌هایی دارند که باعث می‌شود فکر کنید با گیاه داخل شان در حال حرکت هستند.»

Untitled

این مجموعه گلدان که با نام کارنیوورا (Carnivora) به بازار عرضه شده است در واقع ادامه مجموعه گلدان‌های مانسترا (Monstera) است که پیش از این توسط همین طراح به بازارعرضه شده بود. او درباره مجموعه گلدان‌های جدید خود می‌گوید: «گلدان‌های معمولی بسیار استاتیک و سخت هستند و هیچ اشاره‌ای به منشا طبیعی گیاه در آنها نشده است. اما به نظر من گیاه شکل غایی رشد و نمو است.»

این گلدان‌ها در اندازه‌های مختلف و تفاوت جزیی در طراحی عرضه شده‌اند و چهار و گاهی سه پایه آنها نیز در جهات متفاوت قرار گرفته است.

مترجم: علی جعفری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا