آرایشی و زیبایی

چگونه یک اسکراب و لایه بردار خانگی تهیه کنیم؟

به قلم ارشاکو : امروزه با وجود آلودگی ها و استرس های زیاد پوست در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته است ، بنابراین پوست مراقبتی بیش ازپیش را می طلبد .  لایه برداری یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با فرسایش و خستگی ناشی از آرایش روزانه و فرایند پیری است. با لایه برداری سلول های مرده از سطح پوست زدوده شده و موجب درخشندگی پوست می شود . جهت لایه برداری می توانید از اسکراب استفاده کنید که آماده آن نیز موجود است ، اما ما امروز در ارشاکو قصد داریم آموزش درست کردن اسکراب در خانه را به شما عزیزان یاد دهیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید …

اما چرا باید پول زیادی برای اسکراب های شیمیایی آماده هزینه کنیم در حالی که هرچه لازم دارید در خانه یافت می شود ؟ امکانات و ترکیبات بی شمار هستند و ما برای شما یک سری از بهترین ها را انتخاب کرده ایم :

 ۱  ماست و گردو

 

ماست طبیعی پایه مناسبی برای هر گونه اسکراب خانگی است و این به علت خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ آن است، همینطور با دارا بودن درصد بالای اسید لاکتیک موجب صاف و نرم شدن پوست خسته می شود . برای درست کردن آن بدین صورت عمل کنید : دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردو را در مخلوط کن ریخته و با هم میکس کنید ، و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند ، سپس استفاده کنید

این مخلوط باید بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد و نمی توان آن را نگه داشت تا دفعات بعد نیز از ان استفاده کرد ، بنابراین اگر کمی از آن باقی ماند ، می توانید آن را روی نواحی سخت و سفت پوست مثل پاشنه پا امتحان کنید.

 

 

ساخت اسکراب خانگی
ساخت اسکراب خانگی

 ۲ روغن زیتون و نمک دریایی

در این اسکراب ها باید مقادیر مختلف را تست کنید تا بفهمید کدام برای پوستتان مناسب است ؟ اگر شما دارای پوست حساسی هستید می توانید نمک را با شکر و یا شکرقهوه ای جایگزین کنید.

این اسکراب همچنین آثار شگفتی روی کل بدن دارد ، که در آن شما می توانید غلظت بالاتری از نمک استفاده کنید. این اسکراب شما را تروتازه ومرطوب و درخشان می کند ،مثل یک الهه یونانی .

 

 ۳ اسکراب جو ، عسل و ماست

جو یکی از بهترین لایه بردار هاست که می تواند به کمک پوست شما بیاید  ، و همچنین قابض نیز است. این کمک می کند تا چربی و آلودگی ها از سطح پوست بیرون کشیده شود .

عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی اش ، یک ماده مناسب برای اضافه کردن به هرنوع اسکراب است. تقریبا دو قاشق چایخوری از جو در نصف لیوان ماست ریخته و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به عنوان یک ماسک افزایش دهنده رطوبت استفاده شود .

 

 ۴ روغن برای انواع مختلف پوست

اضافه کردن چند قطره روغن معطر به اسکراب ، نه تنها بوی دلنشینی به آن می دهد بلکه می تواند آن را مناسب نوع پوست شما کند . بابونه، گل شمعدانی و صندل برای پوست خشک مناسب هستند، اما اگر پوست شما چرب است ، پس سرو، ترنج و گل شمعدانی می تواند معجزه کند.

سعی کنید از امتحان کردن و ترکیب کردن مواد نترسید ، اندکی زمان صرف کنید و آن ترکیبی را که برایتان مناسب تر است را بیابید ، مطمئنا جواب خواهدی گرفت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا