دنیای دیجیتال

چگونه از هک شدن شبکه های وایرلس خود جلوگیری کنیم؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : به وجود آمدن شبکه های بی سیم باعث راحتی هر چه بیشتر کاربران شد. بهتر است که کاربران برای استفاده هر چه بهتر از شبکه های بی سیم با نکات ایمنی مربوط به آن آشنا باشند . در این مطلب دوست داریم ، در مورد امنیت شبکه های بی سیم با شما صحبت کنیم . اگر بدنبال کسب اطلاعاتی در باره این موضوع مپهستید پس با ارشاکو همراه شوید …

کاربرانی که از مودم های بی سیم استفاده می کنند ، خواند این مطلب برایشان مفید و خالی از لطف نخواهد بود . گاهی اوقات امکان دارد با هک شدن پسورد مودم وایرلس شما ، هکر از اینترنت شما استفاده نماید و پس از مدت کوتاهی حجم اینترنت شما به اتمام برسه برای جلوگیری از این اتفاق نکات زیر رو مورد توجه قرار بدید.

استفاده از حالت بریج

اگر شما از مودمتان برای یک کامپیوتر استفاده می کنید سعی کنید اون رو در حالت بریج Bridge کانفیگ یا تنظیم کنید. در این حالت مودم شما فقط در زمان ایجاد اتصال وارد اینترنت می شود.

 

فعال کردن توانایی  MAC Filter

اگر مودمتان را بحالت PPPOE تنظیم نموده اید توانایی MAC Filter را در مودمتان فعال نمایید ، این روش باعث بالا رفتن امنیت می شود.

 

استفاده از نرم افزارهای هشدار امنیتی دهنده 

می توانید از نرم افزارهایی که به هنگام اتصال سایر دستگاه ها به مودم وایرلس شما هشدار امنیتی می دهند استفاده نمایید . یکی از این نرم افزار ها Wireless Network Watcher نام دارد .

 

پنهان کردن رمز عبور مودم 

 

به هیچ عنوان رمز عبور مودمتان را به کسی ندهید ، در صورتی که دوستان و آشنایان برای استفاده موقتی از اینترنتتان درخواست کردند خودتان پسورد را وارد کنید. سعی کنید هر از چند گاهی پسورد اتصال به وایرلس مودم را تغییر دهید.

 

امنیت وایرلس

 

امنیت وایرلس

خاموش نگه داشتن مودم 

به هنگام بیکار بودن سیستم تان مودمتان را خاموش نگه دارید و این روش یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از کاربران سودجو از اینترنت می باشد .

استفاده از پورتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK

مایکروسافت برای محافظت از شما در برابر سودجویان روش مفیدی رو پیشنهاد می کنه ؛ بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم ، پورتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را به ۶۴ سال آینده موکول می‌کند ! تعجب نکنید، این واقعیت این نوع رمزگذاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا