خودرو

معرفی ۳ شرکت مزدا ، لکسوس و کیاموتورز

به تحریر ارشاکو : صنعت خودرو یکی از صنایع قدیمی و بزرگ در کل دنیا محسوب می شود که از همان ابتدای پیدایش شرکت های مختلفی را به خود دیده است . شرکت هایی که هر کدام ریشه و تاریخچه خود را دارند . اما امروز قصد داریم درباره ۳ تا از شرکت هایی که تقریبا می شود گفت ، برخورد بیشتری با آنها دارید ، صحبت کنیم . در ادامه مطلب با ارشاکو همراه شوید ….

 

شرکت مزدا 

مزدا
مزدا

 

شرکت مزدا یکی از محبوب ترین شرکت های خودرو سازی که شرکتی به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ بنا شد . این شرکت از سال ۱۹۳۱ به تولید و عرضه خودرو روی آورد . از دیگر فعالیت های شرکت خودرو سازی مزدا می توان به به تولید اسلحه و جنگ افزار برای کشور زاپن در جنگ جهانی دوم اشاره کرد .

اولین اتوموبیل چهار چرخ این شرکت با نام مزدا ۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد . این شرکت هم اکنون در ایران به تولید خودرو های مزدا ۶ و مزدا ۳ میپردازد و از کیفیت عالی برخوردار است.

 

کیا موتورز

کیا موتورز
کیا موتورز

 

کیا موتورز به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه خودروسازی «کیا – هیوندای» دومین تولید کنندهٔ خودرو در کشور کره جنوبی می باشد که دفتر مرکزی شرکت در شهر «سئول» پایتخت این کشور واقع است.

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۴۴به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانست به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.

کلمه “کیا” از حروف چینی کی، به معنی «بوجود آمده و برخاسته از» وکلمه «آ» با اشاره به آسیا مشتق شده‌ و هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند معنای «برخاسته از آسیا» را نمایان می‌سازد.

 

لکسوس

 

لکسوس
لکسوس

 

لکسوس بخش تولید خودرو های لوکس شرکت خودروسازی تویوتا است که در سال ۱۹۸۹ در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد.امروزه لکسوس به عنوان بزرگترین تولید کننده اتوموبیل های سفارشی و خاص در کشور ژاپن شناخته میشودو به برندی جهانی تبدیل گشته است . .این شرکت در حال حاض تولیدات خود را در۷۰ کشور جهان عرضه میکند و جزء ۱۰ برند برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه،. که توسط کمپانی تویوتا به منظور طراحی و ساخت خود رو های سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف ۱ آغاز شد در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال اس راه اندازی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا