آرایشی و زیبایی

مراقبت از ناخن های کاشته شده

امروزه کاشت ناخن یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که خانم­ها بر ای زیبایی ناخن­هایشان انجام می­دهند. البته از موارد مختلفی در کاشت ناخن استفاده می شود که یکی از این مواد، آکرلیک است. ناخن­های آکرلیکی بادوام تر از بقیه انواع ناخن­های مصنوعی هستند و دیرتر از بقیه می­شکنند. اما اگر مراقبتهای لازم انجام نشود،  همین ناخن­ها ممکن است مشکلاتی نیز برای سلامت ناخن­های طبیعی ایجاد کنند. در این مقاله سعی میکنیم تا در چند قدمف روش نگهداری و مراقبت از ناخن­های آکرلیکی را با شما در میان بگذاریم.

۱ – تا حد امکان سعی کنید ناخنهایتان را خشک نگه­دارید.

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

ر واقع رطوبت زیاد باعث شل شدن چسب ناخن می­شود. برای اینکه از شل شدن و از بین رفتن چسب ناخن­هایتان جلوگیری کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:هر بار که دستهایتان را می­شویید، حتما با پارچه و یا حوله آنها را خشک کنید.در هنگام شستن ظروف حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنیاگر دستهایتان زیاد عرق میکند، از پودر بچه برای خشک کردن دستهایتان استاده کنید. پودر بچه باعث از بین رفتن رطوبت زیاد دست می­شود.

 

۲- برای شستن دستها از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید.

 

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

به دلیل وجود چسب و رویه مصنوعی روی ناخ­نعای طبیعیتان، باکتری­بیشتری در دستتان جمع شود و ناخن­های طبیعیتان را خراب و مریض کند. در طول روز دستهایتان را زیاد بشویید. و یا از ژل­های آنتی باکتریال مخصوص شستشوی دست استفاده کنید. با این کار به راحتی جلوی نفوذ باکتری­ها را خواهید گرفت.

۳- قبل از دیر شدن ناخنهای آسیب دیده را ترمیم کنید.

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

اگر گوشه ناخنتان کنده شده و یا شکسته شده است، حتما به آرایشگاه و یا سالنی که در آن ناخن کاشته اید بروید و از کسی که برایتان ناخن کاشته بخواهید نگاهی به ان بیندازد. در واقع ترمیم ناخن یکی از کارهایی است که هر چند یکبار باید انجام دهید. اینکار هم از شل شدن ناخن­هایتان و هم بروز بیماریهای ناخن جلوگیری می­کند.

۴- هفته­ای یکبار بر روی ناخنهایتان برق لاک بزنید.

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

هر ناخن­هایتان را برق لاک بزنید و بگذارید تا کامل خشک شود. اینکار هم باعث شفاف ماندن ناخن­ها می­شود و هم باعث ماندگاری بیشتر آنها می­شود.

  • هر دو ماه یکبار به سالن زیبایی بروید و ناخن­هایتان را ترمیم کنید. اینکار باعث می­شود که اولا ناخن­های اکرلیی حالت طبیعی خودشان را حفظ کنند وتغییر رنگ ندهند. از طرفی اینکارریسک ابتلا به بیماری­های عفونی در ناخن را کمتر می­کند.

 

۵- برای پاک کردن لاک روی ناخن از پاک­ کننده­های بدون استون استفاده کنید.

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

اگر تصمیم گرفتید که لاک ناخنتان را پاک کنید، از استون برای اینکار استفاده نکنید. استون باعث از بین بردن مواد آکرلیکی شده و ظاهر انها را خراب می­کند. به جاب استون از مواد لاک پاک کن­های حاوی کاندیشنر به همراه پنبه استفاده کنید.

۶- مراقب خشکی، قرمزی و یا هرگونه حالت غیر طبیعی اطراف ناخن باشید.

 

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

 

هر چند روز یکبار ناخن­هایتان را چک کنید و اگر هرگونه قرمزی، خشکی و یا حالت غیر طبیعی در اطراف ناخنتان دیدید حتما به متخصص مراجعه کنید. این نشانه­ها می­توانند علامی برای وجود عفونت و یا حساسیت پوستی به مواد استفاده شده ر چسب و یا مواد آکرلیکی باشند. ممکن است لازم باشد که ناخن­هایتان را بردارید چون پوست شما به مواد اکرلیک حساسیت نشان داده است.

۷- برای جلوگیری از خشکی پوست، در اطراف ناخن و بین انگشتان دست از مطوب کننده و یا لوسیون مخصوص استفاده کنید.

 

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

اگر ناخن­آکرلیکی شما خشم شده است حتما از مطوب کننده بر روی آن استفاده کنید. چون این خشکی باعث از بین رفتن مواد اکرلیکی و از بین رفتن ظاهر طبیعی ناخن می­شود. البته رطوبت بیش از حد نیست باعث از بین رفتن این نوع ناخن ها می­شود.

.

۸- برای حفظ انعطاف و لطافت ناخن­ها هر روز یک یا دو بار ناخن­ها را چرب کنید.

 

 

کاشت ناخن
کاشت ناخن

اینکار چرب کردن ناخن ها باعث می­شود تا شانس شکستن و خراب شدن ناخن کمتر شود. برای چرب کردن ناخن ها از روغن­ای طبیعی مثل زیتون و یا روغن هسته انگور استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا