معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

دسته بندی عطرها از لحاظ بو

عطرها از نت های بویایی مختلفی تشکیل می شود ، که قرار است امروز درباره انواع دسته بندی آنها با شما عزیزان در ارشاکو صحبت کنیم ، با ما همراه باشید …

 

گیاهان خوشبو:

عطرهایی با نت گیاهان خوشبو معمولا  ترکیبی از مریم گلی، رزماری، زیر سبز،  اسطوخودوس و دیگر گیاهان هستند که به شدت بوی چمن را القا می­کنند. این نوع نت­ها معمولا با نتهای مرکبات و یا نتهای تند ترکیب می­شوند. عطرهایی که در ان­ها از نت گیاهان خوشبو استفاده می­شود معمولا مناسب مردان هستند.

 

 

aa
گیاهان خوشبو

 

 

چیپر:

بعد از اینکه عطر معروف کاتی چیپر در سال ۱۹۱۷ تولید شد، این دسته از عطرها به همین نام چیپر نامیده شدند. چیپر به معنی قبرس در زبان فرانسه است. این بوی تند و تیز بر اساس هارمونی از گلسنگ، گل لادن، نعناع هندی و ترنج می­باشد.

ss
چیپر

مرکبات:

عطرهایی که در انها نت لیمویی بکار رفته است قدیمی و فروان هستند. ترکیب آنها بر اساس لیمو، پرتقال، ترنج، گریپ فروت و یا نارنگی به همراه دیگر مرکبات، گیاهان خوشبو و یا نت های تارت برای مردان و نتهای گل برای زنان  در عطرها استفاده می­شوند.

 

dd
مرکبات

گل:

این گروه بزرگ از عطرها دارای ترکیبات متنوع و زیادی هستند که نت اصلی انها گل است. گلهای تازه چیده شده، گلهای آبی، سبز و ظریف به همراه  میوه ها و گلها و خوراکی­ها ترکیبات این نوع عطرها هستند.

 

 

ff
گل

 

چرم:

بوی چرم در انواع مختلف از ترکیبات گل و ولوت گرفته تا تارت و دودی در این دسته قرار دارند. برای از بین بردن بوی نامطبوع چرم که از ادرار و مدوفع گاوها  تولید می­شده و همچنین رفع بوی خون در  پروسه تولید محصولات قدیمی  چرم ، تغییراتی بر روی چرم ایجاد می­کردند که گفته شده است که اینکار سرآغاز به وجود امدن صنعت عطر در دنیا بوده است.

 

gg
چرم

 

 

شرقی:

رایحه ­های شرقی با بوی کهربا غالب در این گروه قرار دارند. این دسته در گروه عطرهای گرم و تحریک آمیز قرار دارند.

این دسته شامل موادی مانند مشک، وانیل، صمغ­های عجیب و غریب و چوب، اغلب با گل های عجیب و غریب و ادویه جات و  ترشی جات همراه هستند.

jj
شرقی

چوب:

ترکیب اصلی نت­ها در این دسته از عطرها، چوب می باشد. بوی گرم و مرموزچوب صندل، ولوت و سدر، صمغ و انواع بوهای خوشبوی عجیب و غریب در این عطرها معمولا به همراه گیاهان خوشبو و نتهای لیمویی به کار می­رود.

 

kk
چوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا